Citroën C4 1.6 16V Ligne Prestige (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C4 1.6 16V Ligne Prestige |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 20 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na mijn zeer positieve ervaringen met de C3, ben ik in augustus 2005 overgestapt op de C4. Ik wilde graag een grotere auto.
Deze C4 is een actiemodel geweest. Het betreft de C4 Pretige 1.6 Biarritz. Met als extra’s: metalic lak, radio/cd-speler met stuurbediening, automatisch dimmend binnenspiegel, climatcontrol.
De wagen heeft tot nu toe altijd heerlijk en comfortabel gereden. Maar...
PROBLEMEN
Helaas is deze auto op een maandagmorgen gemonteerd!
In afgelopen 30 maanden ben ik gemiddeld 1 keer per maand naar de garage geweest.
Waarvan 1 keer voor een reguliere beurt. De rest zijn allemaal afwerkingsfouten geweest.
Hieronder een korte opsomming van de belangrijkste mankementen:
1. Slot van achterklep vervangen(binnen 1 maand na aanschaf)
2. Stootstrips opnieuw moeten bevestigen aan de auto, deze lieten spontaan los.
3. Sloten van de achterportieren vervangen, deze gingen bij -1 graden al
niet meer open.
4. Bestuurdersstoel vervangen, deze had speling en schoof bij het remmmen iets naar
voren.
5. Alle rubberstrips rondom de ramen vervangen, deze trokken krom.
6. Moterkap opnieuw moeten monteren, kap lag scheef!
7. Zonlichtsensor vervangen.
8. Radio/cdspeler opnieuw gemonteerd nadat deze eerst was schoongemaakt van binnen.
Apparaat bleef naar een cd zoeken als er geen cd in het apparaat zat.
9. Buitenspiegels vervangen. Standaard zouden er verwarmde spiegels op deze auto
moeten zitten. Maar in de eerste winter bleek dat er gewone spiegels gemonteerd
waren, zelfs de bedrading voor de verwarming was niet aanwezig.
10. Sensor van een ventilator moeten vervangen. Deze sensor stoorde de
cruisecontrol.
11. Climatcontrol opnieuw moeten afstellen, ventilator maakt het verkeerde toeren-
tal.
12. Slot van de achterbank is vervangen.
13. Nieuwe afstandbediening gekregen.
14. De plasticbak onder de voorruit laat los van de ruit en is vervangen.
15. Bovengenoemde, maar nu nieuwe bak, liet weer los en is gelijmd. Inmiddels ligt
dat ding weer los!
16. Het raam van het linkerportier wordt binnenkort vervangen. Ging laatst met een
inmense herrie open en dicht. Nu blijkt het raam bekrast.
17. Binnenbekleding van de achterportieren liet los en is opnieuw bevestigd.
Ik weet zeker dat ik nog een aantal dingen vergeten ben. Mijn dealer liet me laatst het dossier van deze auto zien. Daar stonden meer dan 22 mankementen genoemd en daar staan de laatste door mij genoemde zaken niet bij.
De dealer hier in Venlo treft geen enkele blaam, want deze heeft altijd alle moeite gedaan om mij als klant toch tevreden te stellen met deze maandagmorgen-auto.
Inmiddels heb ik besloten deze ’geweldige wagen’ weg te doen.
Mijn dealer was het gedonder met deze auto moe en heeft contact met Citroën Nederland opgenomen.
De dealer met Citroën Nederland hebben mij een nieuwe C4 aangeboden met zeer grote
korting. Ik ben uiteindelijk op hun aanbod ingegaan. Naar mijn idee kun je toch niet 2 keer op een rij zo’n pechauto krijgen.
Uiteraard heb ik toch een aantal dagen getwijfeld of ik weer een Citroën zou kopen.
Maar ik heb het volste vertrouwen in mijn nieuwe C4 Ambiance 1.6 die eind juni zal worden afgeleverd. Want ik vind het gewoon een heerlijke auto om mee te rijden.
En om alle gedonder met de huidige C4 compleet te maken, heeft vorige week een vrachtauto nog even een paar flinke deuken in de linkerkant van de auto geduwd. Mijn auto stond gewoon voor de deur geparkeerd. De schade is zodanig dat het linker voorportier moet worden vervangem. Tevens moet er ook een nieuw spiegel worden gemonteerd en de achterportier moet worden uitgedeukt en opnieuw gespoten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.