Citroën C2 1.6 16V VTS (2005)

autoreview

Citroen C2
Citroen C2Citroen C2Citroen C2Citroen C2Citroen C2Citroen C2Citroen C2Citroen C2Citroën C2 1.6 16V VTS

Signalement

UitvoeringC2 1.6 16V VTS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf27.000 km
KM-stand laatst45.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

C2 VTS...

  • 45.000 km

Tjah, de C2 VTS (2005). Ik rij er nu een dik jaar in, tweedehands gekocht met 27000 km op de teller (nu 45000).

De reden dat ik de auto destijds gekocht heb was de prijs, die was gezien de nieuwwaarde oke. De auto was als tweede auto (snelle boodschappen) gebruikt naast een Porsche Cayman door de eerste eigenaar. Daar is de auto in mijn ogen niet echt geschikt voor maar oke (mensen met geld he)!

Tot nu toe geen klagen over de auto, wel een paar rammeltjes (gordel) maar verder geen narigheden. De ruimte in de auto houdt niet over maar dat wist ik uiteraard bij de aankoop. Ik ben 195 cm maar ik pas er prima in en als je kinderen hebt is het achterin ook prima vertoeven (niet echt voor volwassen personen).

De motor, opzich prima en voldoende vermogen. De 8,9 seconden vind ik wat aan de lage kant, ik klok zelf een kleine 8 seconden maar oke. De toerenteller geeft bij de 120 km/h al een 4100 toeren aan en dat vind ik wel wat veel, zeker als je langere ritten maakt. Maar de auto zal het qua power wel van de toeren moeten hebben. Je komt lekker mee met het verkeer en als je het gas er op zet dan gaat ie als een speer. Mijn ervaring is dat ie 'm boven de 120 km/h naar de 200 km/h toe ramt en een 6e versnelling was geen overbodige optie geweest! Het is wel jammer dat je in de tweede versnelling net de 100 km-h niet haalt! Je moet wel rekening houden met een hoog verbruik maar dat zal met de meeste snelle auto's wel het geval zijn die het van de toeren moeten hebben. Het lijkt alsof de motor de toeren niet echt lekker vind maar daar moet je gewoon niet op letten vind ik.

Het schakelen gaat opzich niet slecht maar de lange halen met een iets fragiel aanvoellende pook kan irritant zijn. In mijn geval trilt de pook boven de 120 km/h en dat geeft een beetje fragiel gevoel. Het ergste is dat er dan ook een trillent geluid optreedt en daar moet ik nog steeds voor naar de dealer.

Heb de auto ongeveer drie maand geleden voor een beurt bij de dealer afgeleverd en dit resulteerde in een prijsplaatje van 230 euro, enkel 6, ja 6 lampjes waren aan vervanging toe. Wat een mooi gegeven is is dat de auto eens in de twee jaar gekeurd kan worden en dat nog een paar keer.

De wegligging is echt super en met het zeer straf afgeveerde onderstel moet je geen soepele drempels verwachten. Bijna elke hobbel in de weg voel je maar ik vind dat niet erg. Je hebt een zeer direct contact met de weg en dat vind ik persoonlijk wel prettig, zeker als je snel wilt zijn. De ESP kan uitgeschakeld woren maar ik merk niet echt verschil met aan of uit?

Het veiligheidsnivo is zeker oke met schijfremmen, ESP, ABD, traction control en met de 6 airbags. De auto voelt zeker en strak aan en geeft het gevoel een auto onder de kont te hebben!

De armsteun voelt fragiel aan en kraakt soms als ik mijn zware armen ten ruste leg op de daarvoor bedoelde steun.
Verder oogt het interieur modern en heb je eigenlijk alle luxe die je nodig bent, extra´s uitgezonderd.

Overall een prima auto en snel genoeg om een echte GTI te zijn. Iets aan de zware kant maar daar heb je veiligheid voor, de airbags wegen 120 kilo tezamen!

Ben slecht in verhaaltjes schrijven dus hopelijk kun je er iets mee.


Groet,


Michiel.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.