Chrysler Voyager 3.3i V6 Business Edition (2008)

autoreview

Chrysler Voyager
Chrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler Grand Voyager - interieurChrysler Grand Voyager - interieurChrysler Grand Voyager - interieur

Signalement

UitvoeringVoyager 3.3i V6 Business Edition
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vanwege plotselinge mindervaliditeit waren we genoodzaakt onze VW Golf te vervangen door een wat grotere auto (i.v.m. rolstoel) met automaat, welke eenvoudig/betaalbaar aangepast kon worden met handgas en handrem. Veel auto’s zijn de revue gepasseerd maar uiteindelijk won ruimschoots de Voyager qua prijs en mogelijkheden. De schuifdeuren maken het makkelijker om zelf de rolstoel erin/-uit te zetten, terwijl eventueel ook een optie is om een stoel te verwijderen. Prijs was prima door de scherpe aanbieding voor de business edition van de Voyager 3.3 automaat met een goede inruilprijs voor de Golf. Mogelijk is die prima prijs ook bepaald doordat dit de laatste voorraad Voyagers was die voor 1 februari 2008 verkocht moesten zijn aangezien er daarna geen Voyagers meer geleverd worden in Nederland (wel de Dodge variant) en de nieuwe BPM de wagen ruim 6.000 euro duurder zou maken. De wagen was al compleet, toegevoegd is nog het pakket met parkeersensoren, navigatie, mistlampen, roofrails, climatecontrol en boardcomputer. Tevens middenconsole tussen bestuurdersstoelen laten plaatsen (achteraf blij met die keuze). Als kleur donker grafietgrijs (metallic) genomen. Auto oogt prima, zelfs pas later gespot dat de wagen geen lichtmetalen velgen heeft maar kunststof wieldoppen, zo prima zien die doppen eruit. De wagen is afgeleverd op 16 januari. Hierna zijn handgas/-rem en opklapbare pedalen aangebracht voor een overzichtelijk bedrag (1.750,= euro).

De Voyager rijdt prima. Keurig stil, trekt soepel op met de 3.3.ltr automaat. Vorig jaar hadden wij een Jeep Grand Cherokee 4.0, maar qua souplesse doet de Voyager niet onder. De automaat schakelt soepel. Windgevoeligheid valt mee, ondanks de grootte. Veel van de extra snufjes blijken heel handig. De navigatie (klein scherm met pijlen, anders dan gewend met TomTom) voldoet verbazend goed, commentaar van de vriendelijke dame komt netjes op tijd en niet teveel. Kaarten zijn van 2006 dus nog niet verouderd. De parkeersensor (alleen achter) is heel zinvol want de wagen is qua lengte toch wel fors en hiermee is het een stuk beter te parkeren. Ook aardig dat de spiegels electrisch inklapbaar zijn zodra je parkeert op een wat smallere weg. De bestuurdersstoel is electrisch instelbaar wat ook extra gebruikersvriendelijk is. De auto heeft veel opbergruimte. Een grote lade onder de bijrijdersstoel, een extra forse middenconsole met afsluitbare bakken tussen de voorstoelen, roofrails met diverse bakjes, op diverse plaatsen bekerhouders, vakken in portieren, dashboardkastje etc. Ook voor en achter aansluitingen voor opladers/gameboys en dergelijke.
Achterin zit een 3 zitsbank. Deze staat nu bij ons volledig naar voren geschoven waardoor nog prima een rolstoel erachter kan. Nadeel dan wel dat er alleen nog maar kinderen op die bank passen (beenruimte dan erg weinig), maar uiteraard is dat minder problematisch als je de bank naar achter schuift. De losse stoelen op de 2e rij zijn dezelfde als de voorstoelen, best wel luxeus met opklapbare armleuningen. Nadeel is wel dat de zitting niet erg lang is waardoor ik (heb lange bovenbenen) toch wel wat moeie benen krijg op langere ritten. Een ander nadeel is het gebruik, tot op heden zijn wij niet veel verder gekomen dan 1:7,5. We wisten van te voren dat het gebruik fors was, maar hadden toch de hoop wel met zuinig rijden richting 1:9 gemiddeld te komen. Maar eilaas, hiermee zullen we het moeten doen, hadden we maar geen soepele amerikaanse 3.3liter automaat moeten nemen. Elk voordeel heeft zijn nadeel!
Verder tot nu toe geen spijt, zijn happy met de auto. De review zal op termijn worden bijgewerkt met de nieuwe ervaringen, naar wij hopen alleen maar positieve.

PROBLEMEN

Geen, auto heeft pas 1.000km erop zitten.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.