Chrysler Voyager 2.4i 16V Business Edition (2008)

autoreview

Chrysler Voyager
Chrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler VoyagerChrysler Grand Voyager - interieurChrysler Grand Voyager - interieurChrysler Grand Voyager - interieur

Signalement

UitvoeringVoyager 2.4i 16V Business Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Op 15 januari mijn Chrysler Voyager 2.4i 16V Business Edition opgehaald bij Ruttchen te Breda. Aangezien er een vierde op komst is, wilden we persé een grote fullsize MPV gaan rijden. En aangezien mijn werk het toelaat, is het de ’dure’ Voyager geworden. In de lease loopt deze auto al snel over de 900 euro p.mnd, maar fiscaal kost de auto ’slechts’ 31850 euro, en dat is niet veel voor zo’n luxe bak.

Als opties vanzelfsprekend het navigatiepakket gekozen en tevens roofrails+dragers en een nokia carkit. De kleur was eenvoudig: midnight Blue. Ook is een gastank van 74 ltr als onderbouw geplaatst. Hiermee hopen we het hoge leasebedrag enigszins te compenseren. Nadeel is het extra reservewiel, dat nu achterin de bagageruimte staat. Maar er is ook een spuitbus geleverd, dus dat wiel gaat de schuur in.

Wat opvalt is de enorme binnenruimte, de kinderen vinden het prachtig om een plek uit te zoeken op één van de grote stoelen of op de achterste bank. Verder zijn er standaard een aantal typisch amerikaanse zaken aanwezig, die de auto nog net wat leuker maken.

Vandaag de eerste 300 km gereden en de wagen zit heerlijk, lekker hoog. De bestuurdersstoel is standaard electrisch verstelbaar en het is dan ook niet moeilijk een goede zitpositie te vinden. Het feit dat er vier van deze zetels in de Voyager staan (+ daarachter nog een 3-zits bank) is pure luxe.

Qua acceleratie moet je geen wonderen verwachten. De auto weegt 1900 kg en dan is de 2.4 motor aan de krappe kant. Aan de andere kant is de auto wel heerlijk stil en kun je prima meekomen op de snelweg. Tussen de 120 en 130 rijdt de Voyager het prettigst.

Als eerste nadeel kan het onderhoudsinterval genoemd worden. De auto moet elke 12000 km terug naar de garage en dat is toch niet meer van deze tijd, als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Renault of Ford.

Indien iemand overweegt ook een Voyager aan te schaffen, wees er dan snel bij! De productie is gestopt en de laatste voorraad wordt op dit moment verkocht. In maart komt hiervoor het nieuwe model van de (veel) duurdere Grand Voyager terug. De gewone Voyager komt niet meer terug.

PROBLEMEN

geen, zou ook vreemd zijn binnen 1 dag.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.