Chevrolet Orlando 2.0D LTZ (2011)

autoreview

Chevrolet Orlando
Chevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet OrlandoChevrolet Orlando

Signalement

UitvoeringOrlando 2.0D LTZ
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst175.000 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringem

  • 1.000 km

Afgelopen week, April 2011, m'n nieuwe Chevy Orlando 2.0D LTZ, 163 PK opgehaald. Mijn aankoopmotieven waren ruimte ivm prive gebruik (4 kinderen), comfort en rijeigenschappen (ongeveer 60.000 zakelijke kms/jaar) en uiteraard prijs-kwaliteitsverhouding. Deze auto is gewoon een goede aanbieding, indien er vergeleken wordt met de Touran's, Picasso's, Grand Scenic's etc. dan biedt deze auto gewoon veel waar voor het geld. Auto is als extra uitgerust met flinke 18" wielen. De eerste ervaringen: Motor (2.0 diesel, met 163 PK) is geweldig voor deze klasse. Meer dan genoeg power, veel koppel bij lage toerentallen, en doet z'n werk in relatieve rust. Wel een ouderwets "turbo-lag" voelbaar, wat mij betreft niet storend. Rijeigenschappen zijn uitstekend voor deze klasse, en ik heb de nodige ervaring met MPV's en midi-MPV's. Duidelijk te merken dat onderstel van de laaste GM generatie is, welke oa ook gebruikt gaat worden voor nieuwe Zafira. Ondanks het gewicht en type auto (met natuurlijk hoog zwaartepunt) gaat ie als op rails de hoek om. De auto is relatief stug afgeveerd, daardoor ook stabiel op hogere snelheden, wat mij betreft prettig, maar duidelijk anders dan Picasso/Scenic. Moet je van houden. Uitrusting is erg compleet, standaard navigatiesysteem werkt goed, maar heeft alleen Benelux en hoofdwegen van rest van Europa. Ik heb de navigatiestem gewijzigd in de Engelse versie, werd na 1 dag compleet gestoord van de Vlaamse geit die standaard was ingesteld. Helaas geen Bluetooth connectiviteit in de verder goed klinkende audio-installatie, klein missertje voor deze verder supercomplete auto. Nu heb ik een Parrot laten monteren, ontsiert het verder mooi strakke dashboard. Bouwkwaliteit lijkt prima in orde, gebruikte materialen voor het interieur zijn zeer acceptabel.Brandstofverbruik in de eerste week is 7,5 liter/100 km. Zal ongetwijfeld zuiniger kunnen wanneer je exact de schakelmomenten opvolgt die op het display aangegeven worden. Al met al zeer positieve eerste indruk, zal binnen afzienbare tijd jullie verder informeren.

Het gaat hard...

  • 27.500 km

Letterlijk en figuurlijk dus. Zowel met het aantal kilometers als met de Chevy zelf, met de heerlijke dieselmotor. Net terug van retourtje Costa Brava met 6 personen in de auto en een tjokvolle 650 liter Thule box op het dak. Als een trein.

De ervaringen met de Orlando zijn gewoon goed. Het is een echte no-nonsense auto, die doet wat ie moet doen. Zowel zakelijk als prive.Geen enkele storing, rammel, piep, kraak of garantiereparatie. Bij 15.000 km heeft ie een uurtje op de brug gestaan, binnekort grote beurt bij 30.000 km. De auto biedt ruimte, comfort, en meer dan voldoende power. Verbruik is erg acceptabel met gemiddels 7,5l/100 km. Ik kan eigenlijk niets negatiefs vertellen over deze auto, het blijft mi een erg sterke aanbieding binnen het segment van de midi-MPV-s. Ik kan m iedereen aanbevelen!

Still going strong

  • 175.000 km

Tijd voor een update. Na ruim twee jaar en 175.000 km kan ik slechts zeggen dat dit een geweldige auto is.De auto krijgt keurig op tijd het reguliere onderhoud, heeft eigenlijk nog nooit één slag verkeerd gegeven. Geen rammels, geen gepiep en gekraak, auto voelt nog steeds aan als nieuw. Afgelopen week de eerste "reparatie". Ruitenwissermechanisme is vervangen omdat kogelgewrichtje versleten was. Dat mag van mij bij deze kilometerstand, een kniesoor die daar op let.

Auto is binnenkort aan vervanging toe, de enige reden waarom ik niet nog eens dezelfde auto zou kopen, is het feit dat de Orlando slechts met 25% bijtelling te verkrijgen is. Jammer, dan was het helemaal een superaanbieding geweest, die alle andere midi-MPV's overbodig zou maken. Ondanks dat denk ik dat het gewoon weer een Orlando diesel gaat worden!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens