Cadillac STS 4.6 V8 AWD Sport Luxury (2008)

autoreview

Cadillac STS
Cadillac STSCadillac STSCadillac STSCadillac STSCadillac STSCadillac STSCadillac STSCadillac STSCadillac STS-VCadillac STS-VCadillac STS-VCadillac STS - interieurCadillac STS-V

Signalement

UitvoeringSTS 4.6 V8 AWD Sport Luxury
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst200.031 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

3e STS

  • 189.650 km

Veel Cadillacs gingen deze voor, en ze bevielen me allemaal prima. Zonder mokken kon ik met allemaal vrijwel probleemloos rijden, voorheen reed ik meer dan 60.000 kilometer per jaar, een diesel zou beter zijn maar dat vind ik niks. De vorige STS had een gastank, dan rij je wel goedkoop! Maar ik wist dat ik minder ging rijden de komende jaren dus in een gastank ging ik ook niet meer investeren. Dus weer een Cadillac, waarom een andere dan een STS... Ik heb ook aan de BMW 750i gedacht, maar een proefrit kon mij niet overtuigen. Restwaarde enzovoort is wel beter in orde bij zo'n auto. Ik ging weer langs bij mijn dealer, die had een nieuwe STS staan. Die stond er al een tijdje, en ze wilde er graag van af. De STS die ik kocht, was voorzien van vierwielaandrijving. Dat had ik liever niet want dat staat in het land waar wij woonden, en waar we nu in Frankrijk wonen trouwens ook, staat dat enkel voor een hoger verbruik. Maar goed dat werd gecompenseerd door de korting die ik kreeg.
Mijn vorige STS was een leverkleurige met een zwart interieur, en de STS waar ik nu in rij is zwart met een camelkleurig interieur. Dat staat hem erg sjiek.
Nu rij ik alweer 5 jaar in deze STS en dat bevalt me erg goed. Nog geen grote problemen tegen gekomen. Enkel een regelunit voor de airconditioner, en de automaat is geflusht omdat hij niet schakelde zoals hij hoorde te doen. Het verbruik wat ik met een vlotte rijstijl haal, is ongeveer 1 liter op 7.2 kilometer. Dat is veel, maar er ligt een zware achtcilinder in en het is een zware auto. Ik denk nog even niet aan een nieuwe auto, maar ik vind de nieuwe XTS wel mooi. Ik zal de review binnenkort weer aanvullen.

En 190.000 km

  • 190.877 km

Hallo iedereen vanuit het (redelijk) zonnige zuid Frankrijk. Allereerst vind ik de reacties erg jammer. Maar goed ik ben wel nog steeds erg blij met mijn auto, de STS. Vorige week heb ik de 190.000 km op mijn teller zien verschijnen. Over een tijdje, ik denk een maand of drie, haal ik de 200.000 al weer. Dus op de electronica na nog geen problemen maar ik heb gisteren op weg naar Cannes nog wel even mijn motorolie en ruitensproeier vloeistof bijgevuld. Dus gewoon regulier onderhoud. De banden vóór zijn wel aan vervanging toe na 25.000 kilometer en dat gaat morgen gebeuren bij de Cadillac garage.
Volgende week ga ik naar Amsterdam voor een vergadering en ben nog aan het twijfelen of ik met de STS, de Escalade of met de trein ga. Heb toch eigenlijk wel zin om met de auto te gaan.
Over een maandje komt de Mk III uit de stalling. Weer iets om me op te verheugen, weer lekker touren met de Lincoln.

Amsterdam, nu nog terug

  • 192.580 km

Eerlijk gezegd is mijn vertrouwen in de Cadillac enigszins afgenomen de afgelopen 24 uur. Gisterenavond hebben we koers gezet van Antibes naar Amsterdam. Toen we weg wilde rijden wilde de auto niet open. Toen ik 'm gewoon met de sleutel open had gemaakt startte hij niet. Startkabels er aan en hij werkte weer. Niet erg, ik zal wel iets aan hebben laten staan. Even later stopte we even bij een air om koffie te drinken. Weer niet open te krijgen met het kastje en ook weer niet starten. Gelukkig was er een late (of een hele vroege) Fransman met een Peugeot die ons even wilde helpen met zijn startkabels. Vanaf toen de auto niet meer uitgezet, want ik vreesde dat de dynamo stuk was. Morgen komt er iemand langs van Nefkens, want ik vrees dat hij morgen weer niet zal starten. Helaas moeste we met de taxi naar Noordwijk toe waar we heen gingen want vanmiddag deed hij het weer niet. Dat was erg duur en gelukkig kon iemand ons terug brengen. Ik hoop dat hij makkelijk gerepareerd kan worden. Het is echt een fijne en snelle auto. Met flink doorrijden haalden we 1/6,5 en dat is best flink maar wel echte prestatie. Ik heb voorlopig nog geen zin in een nieuwe auto!

Update. Vanmorgen is er een monteur van Nefkens langs geweest. Startkabels er aan en mee naar de garage gereden. Daar hebben ze hem onderzocht en gelukkig bleek het gewoon de accu te zijn! Dus hij kan er weer tegen aan. Ik heb weer het volste vertrouwen in mijn Cadillac. Kreeg nog complimenten over hoe mooi de auto was daar!

Terug

  • 194.815 km

Inmiddels zijn we weer terug vanuit Amsterdam. Met de nieuwe accu kunnen we weer vooruit. Gewoon weer starten, lopen en naar het verfijnde geluid van de V8 luisteren. In Amsterdam heb ik wel een stoeprand geraakt met mijn velg. Dat heeft een flinke kras achter gelaten, waar ik flink van baal. Waarschijnlijk ga ik dat wel laten herstellen want voor de rest is de auto nog als nieuw. De terugreis hebben we weer in een ruk gereden. Met de zetels in deze auto is dat dus echt geen straf. Lekker gaan zitten en de auto op 140 op cruisecontrol zetten en je kun nog net niet gaan zitten slapen maar het is wel heerlijk ontspannen. Muziek uit de Bose-installatie is ook klasse. Volgens mij moet hij volgende week gekeurd worden en een beurt hebben, heb het volste vertrouwen dat de Caddy daar weer zonder gezeur doorheen komt. Een Cadillac heeft mij nog nooit (op de accu van vorige week na) laten staan.

Ik hoop dat de echte liefhebbers en geintresseerden vooral mijn review blijven lezen. Ik probeer mijn objectieve en eerlijke ervaringen met deze auto hier bij te houden. Ik begrijp niet waarom iemand een review uit zijn duim zou zuigen want daar heb je puur en alleen jezelf mee. Ik betreur het dat het toch gebeurt op deze prachtige website.
Groeten uit Antibes.

Kwaliteitsproduct eerste klas

  • 200.031 km

Vandaag op de terugweg van de boulanger eindelijk die grote mijlpaal gehaald. Iets meer mee gereden dan normaal de laatste tijd vanwege ritten naar Parijs. Ik merk wel dat ik de laatste tijd minder in deze auto rij vanwege het mooie weer waarbij ik ook in de MKIII kan rijden. Laatst naar Amsterdam hebben we de Escalade genomen.

Dat neemt niet weg dat ik nog steeds zeer content ben. Ben inmiddels wel een beetje gehecht geraakt aan deze auto. Heb er best veel met meegemaakt. Mijn omgeving loopt redelijk tegen mij aan te pushen dat ik eens naar iets anders moet gaan kijken. Dat kan twee kanten op, namelijk de nieuwe 500 S of wachten op de nieuwe CTS-V. Ik denk dat ik in ieder geval ga wachten op dat laatste zodat ik deze twee kan vergelijken.

Dus voorlopig zullen we nog even doorrijden met de oude heer. Volgende week ga ik nog alleen naar Amsterdam toe met de Caddy.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (36)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.