Cadillac CTS-V Wagon (2012)

autoreview

Cadillac CTS Wagon
Cadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS WagonCadillac CTS Wagon

Signalement

UitvoeringCTS-V Wagon
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst46.000 km
Lezerswaardering: 89%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ervaringen

  • 46.000 km

Ik rij sinds juni vorig jaar met een cts V sportwagon,na een rustige periode van wennen aan deze wagen, kan ik nu zeggen dat ik me ontzettend goed voel in deze auto.
De leukste ontdekking die ik heb gedaan is misschien wel dat, als je de vering in "sportmodus"zet,dat je dan een hele andere wagen hebt, schijnbaar is dan de volledige setting van de motor en de versnellingsbak veranderd, je hebt dan een wagen die NOG sneller optrekt, die NOG sneller reageert, want in normale modus durft de versnellingsbak wel een beetje traag reageren.
Het is eigenlijk de beste auto die ik ooit heb gehad, het is mijn dagdagelijks werkpaard.
Ik ben binnenkort wel toe aan een set nieuwe banden en nieuwe remblokken,maar,die remblokken ,kosten me in de us 50 euro,dus,dat is echt geen drama he.Wat de banden betreft,er liggen nu origineel michelin pilot sport ps2 runflats op,maar,ik denk dat ik dit toch ga wijzigen,want die runflats zijn alles behalve comfortabel. Als ik mijn oprit afrij,dan voel ik ieder naadje,ieder bultje in de weg,vind het wel heel storend,ik denk dat ik de michelin's ga vervangen door hangcooks,omdat deze de beste rem kwaliteiten hebben.
Qua rijeigenschappen kan ik maar een ding zeggen: heerlijke wagen, het is een van de meest verbluffende stationwagons ooit gebouwd, als je echt optrekt, dan voel je gewoon de hele voorzijde omhoog gaan,en het leuke is, dat ding BLIJFT trekken, van 0 naar 100 ga je in een goede 4 seconden, na 13 seconden zit je al aan 200,en na iets meer dan 20 seconden zit je met de 300 te flirten. De meest leuke ervaring die ik met deze auto heb is, dat niemand deze wagen of zijn prestaties kent,wat soms tot heel hilarische taferelen leidt,buiten de 911 turbo,de panamera turbo, en enkele supercars,blijft hij alles voor,dus ,deze lente wordt het tijd om ook daar nog wat aan te doen.
Het leukste van alles is dat deze wagen in deze V uitvoering vanaf 2014 niet meer geproduceerd wordt. Ik heb een echte europese versie die verschilt van de amerikaanse versie, van deze europese versie denk ik dat er geen 100 zijn gebouwd,en,ik schat dat het aantal rijdende ctsv sportwagons in europa waarschijnlijk onder de 10 ligt. Hierdoor heb ik wel een van de meest exclusieve auto's die erin europa rondrijden.
Ik heb bij gebuikskosten uitmuntend ingevuld,omdat ik in deze wagen wel een lpi installtie heb laten monteren,en, de wagen staat hier in belgie op "grijs kenteken"zoals jullie dat noemen, het verbruik is gemiddeld 19.6 liter lpg op 100 km, ik tank aan 0.513 cent per liter, dus,het verbruik kost me een goede 10 euro op 100 km, door het grijze kenteken betaal ik 127.56 euro belasting op mijn voertuig.

Mijn ervaring met deze wagen is dat je heel veel discipline moet hebben om deze wagen als dagelijks vervoermiddel te gebruiken, ja kan met deze wagen perfect "normaal"rijden,maar,dan moet je echt een fluwelen voet hebben, en een ijzeren discipline,de cruisecontrol vind ik echt noodzakelijk bij deze wagen,je rijdt met zulke monsterwagen ook veel alerter dan met een "gewone" wagen,en, je gaat niet iedere keer liggen "racen"he.
Dat laat het verkeer de dag van vandaag niet meer toe.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.