Cadillac BLS 1.9D 150pk Elegance (2006)

autoreview

Cadillac BLS
Cadillac BLSCadillac BLSCadillac BLSCadillac BLSCadillac BLSCadillac BLSCadillac BLSCadillac BLSCadillac BLSCadillac BLSCadillac BLSCadillac BLS - interieurCadillac BLS - interieur

Signalement

UitvoeringBLS 1.9D 150pk Elegance
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf88.000 km
KM-stand laatst139.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

omruilen

  • 90.000 km

Ik had een lease wagen uitgekozen, een volvo 1.6D, echter toen mijn verkoopleider weg ging, kreeg ik de kans om met de Cadillac te gaan rijden. De Volvo had ik net 5 weken, maar was er qua rijbeleving niet tevreden over. (zie review bij Volvo).

Dus een tijdje gereden met de Cad, een hele verademing, een lekker kanonskogel, trekt goed door en pakt op in de lage toeren. Een niet allerdaags model, beetje kale kop en pitbull achterin uitstraling, maar wel lekker verfrissend tussen alle andere 3 series en Audi's.
Qua rijbeleving meer dan tevreden, wel goed het stuur beethouden, want bij oneffenheden is de cad geneigd om direct via het stuur aan jou door te geven. Komt wellicht ook door de bredere en 17inch banden die eronder liggen.

De auto kost bijna 47.000 euro, best veel geld, en eigenlijk zie je het er niet vanaf aan zo'n auto. Maar goed, ik lease hem dus, en rij hem niet prive dus geen bijtelling.

Geweldige Bose geluidsinstallatie erin, een genot om telkens naar teluisteren, van classiek tot house, alles klinktals een concertzaal.

Er zitten parkeersensoren achter, helaas zijn die niet in de kleur meegespoten, dus 4 zwarte sensoren, dat is jammer en niet nodig.

al met al ben ik een tevreden mens, helaas loopt het leasecontract in oktober 2009 af, en gezien de versobering van de leaseconctracten op de zaak zal een cad er niet meer inzitten.

nog steeds tevreden

  • 95.000 km

al weer een maand verder en nog steeds heel tevreden. Als ik toch een klein puntje van kritiek heb, dan is het wel de vreemde afwerking (of het ontbreken ervan) van de achterspeakers op de hoedenplank. Ik heb nu al enkele keren bij inladen van de kinderwagen in de kofferbak, tegen de onderzijde van de speaker aan gezeten, en daar kunnen ze niet tegen.

Dit model is al weer een paar jaartjes oud, maar nog steeds opvallend, vooral op de snelweg gaan mensen bij het inhalen (komt niet vaak voor) watlangzamer gaan rijden om te zien wat voor type het is.

Nog tot oktober kan ik ervan genieten, dan loopt het contract af, ik zit al verlekkers naar de Golf 1.4 TSI 160 pk DSG te kijken, jawel een bezine auto, met mijn aantal kilometers rendabel.

weer een update

  • 100.000 km

weer 5.000 kilometer verder.

Wat kleinigheden;
stuur trilt wat bij 120 km/uur, volgens mij een stoeprandje gepakt, bij volgende beurt even laten uitlijnen.
Klep bij de tankdop hoort afsluitbaar te zijn, maar is dat niet. Er zit wel een palletje die hem afgesloten hoort te houden.

Maar voor de rest geen opmerkingen, nog steeds tevreden.

gaat goed

  • 108.000 km

Nog steeds een heerlijke auto. Luidspreker links voor trilt bij harde muziek uit de Bose boxen. Tegenwoordig Ipod aangesloten op de AUX ingang, werkt goed, helaas kan je niet nummers doordrukken op de radio. Geluid kan wel geregeld worden.

Geen kraakje of pieper te horen...

Nog 2 maanden en dan gaat hij er helaas uit de lease.

gaat lekker

  • 111.000 km

Nog een maand en dan moet hij eruit, maar ik ben zo tevreden dat ik ga proberen nog een half jaartje of jaar door te rijden als dat mag van de leasemaatschappij. Gegeven is ook dat ik dan kleiner en minder luxe moet gaan rijden door die verdomde crisis.

Voor de rest geen opmerkingen, vorig week wel de achterremmen laten vervangen, zat al metaal op metaal.

contract verlengd

  • 113.300 km

Besloten nog een jaar door te rijden, mijn werkgever wil zo min mogelijk nieuwe auto's leasen, dus iedereen zal de huidige nog een jaar verlengen, mits de kilometers niet teveel afwijken.

Dus mag nog een jaartje genieten, dat doe ik namelijk altijd als ik instap en wegrijd.

Wel ondanks de achtersensoren is mijn achterbumper geraakt door een paaltje, gelijkkig geen deuk maar schapplekken.

Voor de rest geen opmerkingen, heeft net zijn APK gehad..ook geen probleem.

pech onderweg

  • 115.700 km

Na het tanken wilde ik wegrijden, toen na 10 meter het stuur zwaar aanvoelde en er 2 foutmeldingen kwamen over een niet functionerende airbag en abs.
De motor sloeg af, en bij het starten hoorde ik een vreemd geratel in achter het instrumentarium. Leasemaatschappij gebeld, auto op oplegger. bleek accu geheel op te zijn...!! dus volgende dag weer opgehaald, kreeg ik onderweg weer een foutmelding dat de accu niet wordt opgeladen. Dus weer langs de kant van de weg, omdat de andere foutmeldingen ook weer kwamen.

weer op de oplegger, stond in Leiden, maar niemand wilde de auto maken, omdat men geen kennis had van dit type auto. Een klein nadeel van een auto die weinig wordt gekocht en nu helemaal niet meer te krijgen is. Een garage in den haag kon hem wel maken, waarschijnlijk een kapotte dynamo.

Rij nu even een C5, hele andere auto, maar wel mooi. maar verlang weer naar het ietwat nerveuze weggedrag van mijn caddy.

nog tevreden

  • 120.000 km

Geen problemen naar na mijn laatste verslag. Een klein punt van kritiek is de lichtopbrengst van de koplampen, dit had wel beter gemogen - of mijn ogen gaan achteruit. Ik hoor nu een kleine rammel in mijn rechtervoorportier,

Mijn auto is door Autoweek gebruikt voor een artikel over inruilprijzen van de Cadillac BLS. Dat is echt schikbarend laag. (zie nummer 51 of 52)

2e pech onderweg

  • 124.000 km

Op de snelweg kreeg ik opeens een foutmelding (in het engels) dat de motor oververhit was. Op dat moment sloeg de motor daadwerkelijk uit en kon ik van de linkerbaan met gevaar voor eigen leven uitrollen naar de vluchtstrook. De motorkap omhoog en een hoop rook. Eerste gedacht, ff laten afkoelen, starten en weer doorgaan. Helaas, takelwagen, meenemen. Diagnose waterpomp vastgelopen, daardoor cilinderkop beschadigd, motor inwendig verbrand, met andere woorden, er komt een nieuw motorblok in, jawel. Het doet een beetje afbreuk aan de kwaliteitsbeleving, ook daar regelmatig de knop van mijn versnellingspook eraf schiet. Nog een week wachten dan wordt de auto weer vrijgegeven door de leasemaatschappij. Nu rij ik even in een Renault Scenic, grrr, dat is helemaal niets.

nog steeds wachten

  • 124.000 km

zijn 3 weken verder, en de auto is nog steeds niet klaar....ik mis hem wel..

eindelijk

  • 126.000 km

Eindelijk mijn auto terug, motor was intern verbrand door een vastgelopen waterpomp.
Dus intern is alles vervangen...hij rijd weer als nieuw, moet hem zelfs inrijden.

Vandaag met tanken kreeg ik het tankdopje niet open, het pinnetje bleef hangen..

tevreden

  • 139.000 km

Nog steeds tevreden Er zijn 4 nieuwe banden gemonteerd. Wel een irritante rammel in het dashbord. Maar met de muziek hard aan hoor je het niet.
Tot en met oktober nog mee rijden, daarna moet ik eraan geloven en gaat hij eruit.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.