BMW Z4 Roadster sDrive35is High Executive (2012)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Z4 Roadster sDrive35is High Executive |
---|---|
Versnellingen | 7, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 80.000 km |
KM-stand laatst | 80.000 km |
Afgeleverd! Eerste kilometers...
- 80.000 km
Eindelijk. Na een maand wachten werd dan gisteravond mijn Z4 afgeleverd door DAS-import uit Haarlem. En wat een beloning: op de foto's al een schoonheid, maar in werkelijkheid adembenemend: zwart met zwart interieur en een uitgebreid lederen dashboard, volledige M-uitvoerin met 19"-velgen . Geen tijd verspillen en de eerste kilometers rijden.
Weer even uitkijken bij het instappen. De auto is erg laag en zijn beide voorgangers hebben me al twee gescheurde (nette) broeken opgeleverd.
Het starten: een belevenis op zich. Prachtige levendige brom, wat een genot op naar te luisteren. Stationair loopt de motor heel mooi en klinkt heel bescheiden. Als je het gas indrukt heb je min of meer keuze uit drie geluidssoorten: nog steeds wel bescheiden (voor een zes cilinder dan), een heerlijke roffel, of kippenvel gehuil als je het gaspedaal volledig indrukt. De snelheidssensatie die daarmee gepaard gaat is verslavend. Wat een vermogen en wat een gemak.
Eerst wijk uit, stukje rondweg en snel naar 80km weggetjes. Daar is deze auto voor gemaakt. In de tussentijd even het rijdend open/dichtdoen van de cabriokap testen: werkt uitstekend( tot 50kmh). En erg praktisch. De wegligging is uitstekend. Gewoon comfortmodus geselecteerd. Auto staat op 19 inch breedset met runflats, dus niet de meest comfortabele uitrusting. Je merkt het niet of nauwelijks in mijn beleving. Mijn oude e85 z4 3.0si voelde veel spartaanser. En had ook veel meer last van "spoorvorming". Fantastisch, hier ga ik veel plezier aan beleven.
Deze auto laat zich makkelijk berijden. De sportstoelen zitten uitstekend vanwege de oppompbate zijdelen. Ik kan met mijn 1.90m eenvoudig een goede zitpositie achter het stuur vinden. Bochten kun je heerlijk insturen, inhalen gaat met speels gemak en met een verslavend gehuil van de twinturbo zescilinder. Uitkijken voor oom agent!
Ook dicht klinkt de auto behoorlijk goed. De kap isoleert uitstekend, maar ontneemt helaas deels het fenomenale geluid bij acceleratie. Gelukkig is dit een auto waarbij je de kap snel open kunt hebben. De kachel werkt zeer goed, eventueel geassisteerd door de stoelverwarming, dus koud zul je het niet krijgen. Zelfs bij bescheiden regen en een snelheid vanaf 60kmh blijft je interieur prima droog. Niet onbelangrijk in ons waterrijke landje.
Genoeg voor nu. Updates zullen volgen, want deze auto is een belevenis op zich! En ik ben zelf ook zeer benieuwd naar het gemiddelde verbruik.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.