BMW Z4 roadster 2.0i (2005)

autoreview

BMW Z4 roadster 2.0i (2005)

Signalement

UitvoeringZ4 roadster 2.0i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf98.000 km
KM-stand laatst99.500 km
Lezerswaardering: 41%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BMW Z4 2.0

  • 99.500 km

Aangezien er niet zoveel reviews te vinden zijn over de 2.0L zal ik maar mijn steentje bijdragen. Nadat ik met een Peugeot 207 gereden heb ben ik op zoek gegaan naar een tweezitter. Diverse internetsites bekeken en uiteindelijk mijn hart verloren voor deze bloedmooie Z4. De auto is 4 jaar oud bij aankoop (2 maand geleden) en had 98000km(autostradekm) op de klok. De auto is voorzien van alle mogelijke opties buiten cruisecontrol en elektrische zetels.

De motor
Velen vinden dat een Z4 op zijn minst met de 2.2 6-cilinder voorzien moet zijn. Wel ik moet dit tegenspreken. Deze motor is ronduit fantastisch. Na elke bocht, na elke vertraging moet je je teen maar krullen of je voelt die geweldige push in de rug. De wagen trekt zich aan 1 stuk door met een kracht die menig autoliefhebber weet te bekoren. Combineer dit met een souplesse in lage toeren, een boost in het middengebied en een prachtig geluid in de hoge range en dit allemaal met een verbruik van 9.0l
dan kom je uit op de 2.0L benzine.

De body
Deze auto heeft de typische roadsterkenmerken, lange snuit, lange wielbasis, korte koffer. Dat het design omwille van zijn lijnenspel diverse meningen opwekt heb ik nog niet mogen merken. Iedereen vind de auto ronduit prachtig. Het lijnenspel blijft mooi ogen en verveelt na een tijdje nog steeds niet.

Interieur
Naar goede bmw gewoonte is deze wagen top afgewerkt. De lederen zetels geven een zeer goede steun in de onderrug, enkel de zijdelingse steun had iets meer uitgesproken mogen zijn, daarvoor dat je beter de sportzetels kiest. De verwarmde zetels zijn welkom in de koude periodes en worden heel heel warm, dit is wel regelbaar.

Wegligging
De auto is uitgerust met heel wat veiligheidssystemen die de koets op de baan moeten houden. Deze wagen is gebouwd voor bochten nemen, de grenzen liggen mijlenver.Geen rolneigingen door het lage zwaartepunt, gewoon strak door de bocht. De elektrische stuurbekrachtiging geeft een sportief gevoel en is zeer nauwkeurig.
De wagen is zeer sportief afgeveerd. Maar ja het blijft een sportwagen en dat vergeef je hem wel.

Hifi navi
Deze wagen is uitgerust met het carver system, 10 luidsprekers plus amplifier en zorgt voor een fantastisch geluid over het hele frequentiebereik, diepe lage tonen en scherpe hoge tonen.
Enig minpuntje de 6-lader speelt geen mp3.
De unit bestaat uit het business navigatie met pijlen. Ik ben een kaart gewend maar moet zeggen het lukt aardig.
Bluetoothmodule: het is me nog niet gelukt om mijn telefoon te linken met de auto, blijkbaar is bmw zeer kieskeurig.





8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.