BMW Z4 roadster 2.0i (2005)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Z4 roadster 2.0i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 98.000 km |
KM-stand laatst | 99.500 km |
BMW Z4 2.0
- 99.500 km
Aangezien er niet zoveel reviews te vinden zijn over de 2.0L zal ik maar mijn steentje bijdragen. Nadat ik met een Peugeot 207 gereden heb ben ik op zoek gegaan naar een tweezitter. Diverse internetsites bekeken en uiteindelijk mijn hart verloren voor deze bloedmooie Z4. De auto is 4 jaar oud bij aankoop (2 maand geleden) en had 98000km(autostradekm) op de klok. De auto is voorzien van alle mogelijke opties buiten cruisecontrol en elektrische zetels.
De motor
Velen vinden dat een Z4 op zijn minst met de 2.2 6-cilinder voorzien moet zijn. Wel ik moet dit tegenspreken. Deze motor is ronduit fantastisch. Na elke bocht, na elke vertraging moet je je teen maar krullen of je voelt die geweldige push in de rug. De wagen trekt zich aan 1 stuk door met een kracht die menig autoliefhebber weet te bekoren. Combineer dit met een souplesse in lage toeren, een boost in het middengebied en een prachtig geluid in de hoge range en dit allemaal met een verbruik van 9.0l
dan kom je uit op de 2.0L benzine.
De body
Deze auto heeft de typische roadsterkenmerken, lange snuit, lange wielbasis, korte koffer. Dat het design omwille van zijn lijnenspel diverse meningen opwekt heb ik nog niet mogen merken. Iedereen vind de auto ronduit prachtig. Het lijnenspel blijft mooi ogen en verveelt na een tijdje nog steeds niet.
Interieur
Naar goede bmw gewoonte is deze wagen top afgewerkt. De lederen zetels geven een zeer goede steun in de onderrug, enkel de zijdelingse steun had iets meer uitgesproken mogen zijn, daarvoor dat je beter de sportzetels kiest. De verwarmde zetels zijn welkom in de koude periodes en worden heel heel warm, dit is wel regelbaar.
Wegligging
De auto is uitgerust met heel wat veiligheidssystemen die de koets op de baan moeten houden. Deze wagen is gebouwd voor bochten nemen, de grenzen liggen mijlenver.Geen rolneigingen door het lage zwaartepunt, gewoon strak door de bocht. De elektrische stuurbekrachtiging geeft een sportief gevoel en is zeer nauwkeurig.
De wagen is zeer sportief afgeveerd. Maar ja het blijft een sportwagen en dat vergeef je hem wel.
Hifi navi
Deze wagen is uitgerust met het carver system, 10 luidsprekers plus amplifier en zorgt voor een fantastisch geluid over het hele frequentiebereik, diepe lage tonen en scherpe hoge tonen.
Enig minpuntje de 6-lader speelt geen mp3.
De unit bestaat uit het business navigatie met pijlen. Ik ben een kaart gewend maar moet zeggen het lukt aardig.
Bluetoothmodule: het is me nog niet gelukt om mijn telefoon te linken met de auto, blijkbaar is bmw zeer kieskeurig.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.