BMW Z4 roadster 2.5i S (2003) #3

autoreview

BMW Z4 roadster 2.5i S (2003)
BMW Z4 roadster 2.5i S (2003)BMW Z4 roadster 2.5i S (2003)BMW Z4 roadster 2.5i S (2003)BMW Z4 roadster 2.5i S (2003)BMW Z4 roadster 2.5i S (2003)BMW Z4 roadster 2.5i S (2003)BMW Z4 roadster 2.5i S (2003)

Signalement

UitvoeringZ4 roadster 2.5i S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf150.000 km
KM-stand laatst154.200 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Net op gehaald

  • 150.000 km

2 Weken geleden opgehaald en 500km mee gereden.
Een en ander particulier gekocht dus blijft een gok.
Mooi met een breedset velgen verder basic.
Gewoon weer werken met de goed schakelende handbak.
Enigste minpunt tot op heden is de sportuitlaat die op snelheid wel op de snelweg als vermoeiend wordt ervaren.
Wordt vervolgd.

Veel kosten

  • 151.000 km

Auto liep onregelmatig en bij aanschaf wel rekening gehouden met wat kosten........
Distributiekettingen waren te ruim en BMW adviseert deze tussen 150000km en 200000km te vervangen.
Samen met spruitstuk, Vanos, banden, uitlijnen en oliewissel leverde dit een gepeperde rekening op maar hij loopt weer als nieuw!!
Even zuur maar de verkoper uit Winschoten had toch vele dingen verzwegen wat echt wel wat laf was.
Zelf had ik ook onderzoeksplicht maar sommige zaken waren gewoon verzwegen maar nu wel opgelost.
Het is echt een bochtenridder en het geluid en motorisch is hij nu echt top.
Voor het verbruik met E5 verwacht je geen 1 op 20 maar 1 op 10 is te doen.
Tja, hobby kost geld......
Wordt vervolgd.

Dakpomp

  • 152.800 km

Ook mijn dakpomp van de cabriokap kwam eraan en ging defect.
Zat nog op de bekende onlogische plek en is er een nieuwe aangebracht op de betere plek in de kofferbak.
De jongens van Procar hebben na aftikken van een 1000 euro toch een topprestatie geleverd.
Hopelijk heb ik nu alle ellende gehand en opgelost.
De komende tijd nog wat extra cosmetisch bezig met de auto want het blok en onderstel geven je nu een zeer fijne ervaring!!!!
Kost wat na een moeizame start en de Z4 kunnen hoplijk naar mekaar toegroeien.
Update 2000km later: Nog steeds een grote glimlach met de Z4 als ik hem start en rijd :-)

Hij is er weer

  • 153.000 km

Inmiddels wat verder met mijn hobby.
Het blok loopt top, heerlijk geluid en geen overmatig olieverbruik tot nu toe.
Na 3000km is het peil iets gezakt en zal zo 1 liter op 7000km verbruiken.
Elke keer een stukje beter dus en in het voorjaar nog 1 minpuntje aanpakken, namelijk de krakende veerpoten bij grote drempels.
Verbruik is gemiddeld ongeveer 1 op 12 E5 maar voor de zuinigheid koop je ook geen Z4.......

Even afkloppen

  • 153.400 km

Net even klaar gemaakt voor de winteropslag.
Auto in Duitsland (niet ver hier vandaan) even gewassen, banden op spanning gezet en goed warm gereden.
Hij loopt nu als een zonnetje en geen storingen en verdere onverwachte zaken tot nu toe.
Op de Autobahn even 230km aangetikt en geeft geen krimp, afgezien van het windgeruis van de kap.
Maar ja, voor de stilte koop je ook geen cabrio :-)

Voorjaar 2025

  • 154.200 km

In de winter de auto hen ik verder verfraaid door hem optisch meer naar het orgineel terug te bouwen.
Er is een nieuwe handrem hoes (oude was after market) en een nieuwe parafan (oude was gescheurd) geplaatst.
De lelijke aftermarket Navi radio is vervangen door een orginele BMW-radio
en met de gereinigde leren stoelen ziet de auto er stukken beter uit.

Afgelopen week vakantie gehad in Nederland en heerlijk getoerd door Salland, Veluwe en het Noorden.
Naast het brandstofverbuik van gemiddeld 1 op 12 is olieverbruik na ruim 4000km 0,5 liter acceptabel en loopt het blok prachtig.

Tijdens deze week hadden we ook regelmatig ruim 25 graden en dan kan het in een cabrio ook te warm worden om open te rijden.
Dankzij de goede koelende werking van de Climate Control was het prima te harden in de Z4 met een gesloten kap.

Er zijn een paar dingen die nog op stapel staan en dat zijn nieuwe draagarmen voor (rechtsvoor kraakt bij diep inveren) en voor de mooi volgend jaar een nieuwe kap.

Kortom, het is een heel project geworden wat financieel niet uit kan, maar inmiddels weet ik ook dat de basis veel beter en mooier is en het een blijvertje is geworden........

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.