BMW Z4 M Roadster (2006) #2

autoreview

BMW Z4 M Roadster (2006)

Signalement

UitvoeringZ4 M Roadster
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf23.000 km
KM-stand laatst43.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 43.000 km

December 2007:
Sinds enige weken ben ik in het bezit van een Z4M roadster. De auto is gekocht bij een BMW-dealer met 2 jaar BMW huisselectiegarantie. De prestaties en wegligging zijn fantastisch, al kun je in de natte wintermaanden het vermogen, met name bij acceleratie vanuit stilstand, maar kwalijk op het asfalt kwijt. Mijn vorige auto was een Impreza WRX prodrive (265 pk), die met zijn AWD natuurlijk meer tractie had. De rijbeleving in de Z4M is echter vele malen groter en ook de acceleratie is merkbaar sneller, helemaal als de snelheden oplopen. Het geluid van de 6 cilinder is prachtig, helemaal op hoge toerentallen. Ondanks dat de Z4M een echte rijdersauto is, is de auto wel mooi compleet uitgerust. (o.a. xenon, elec. verstelbare sportstoelen met nappa leer en stoelverwarming, DVDnavigatie, CDwisselaar, Hifi en PDC) Het benzineverbruik varieert van 1 op 7,5 bij flink doorrijden tot 1 op 10 bij rustig gebruik. De auto wordt door mij het gehele jaar door gebruikt, zodat ik voor aanschaf wel heb gelet op de geschiktheid van de cabriokap voor wintergebruik. Deze is echter goed geïsoleerd, dus van kou geen last. Helemaal leuk wordt het natuurlijk als het straks weer voorjaar wordt.

Update 27 febr 2009: Inmiddels 43000 probleemloze kilometers afgelegd. Afgelopen zomer genoten van het cabriorijden. Gezien de nog redelijke kofferruimte is de auto ook zeker geschikt voor een weekendje (of langer) weg. Afgelopen zomer hebben we dat dan ook enkele keren gedaan. In de dagelijkse praktijk is het benzineverbruik bij een vlotte rijstijl ongeveer 1 op 8,5 kilometer, wat gezien het prestatienivo best redelijk is. Afgelopen week heeft de auto bij mij zijn eerste beurt gehad. De kosten van deze oilservice (ruim 200 Euro) vielen me alleszins mee, het leeuwendeel van deze rekening bestond uit 6 liter dure olie speciaal voor de M modellen. Het onderhoud heb ik uit laten voeren bij de Beier te Heerenveen. Hier heb ik in maart 2008 ook nieuwe remschijven voor laten monteren, vanwege trillingen in het stuur bij remmen vanaf hoge snelheden. Het bleek dat er in de remschijven een slag zat wat deze trilling veroorzaakte. Het herstel (en de leenauto) veel volledig onder de (huisselectie)garantie. Toch een voordeel dat ook bij aanschaf van de auto in Brabant, de BMWdealer in Friesland garantieklussen kan uitvoeren. Al me al ben ik zeer tevreden over zowel de Mroadster als de dealer. Het blijft een kik geven om met de auto te rijden

PROBLEMEN

  • 43.000 km

De remschijven voor zijn bij ongeveer 30000 km. onder garantie vervangen, vanwege trillingen in het stuur bij remmen vanaf hoge snelheden. Verder een probleemloze auto.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.