BMW Z4 (2018)
autoreview
Signalement
Versnellingen | 8, Automaat |
---|---|
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 6.500 km |
KM-stand laatst | 66.000 km |
Eerste cabrio
- 6.500 km
Was al ruim een jaar op zoek naar een cabrio. Maar ze waren me te duur, verkeerde motor (ik zocht perse de M40i uitvoering) Te ver weg.
Maar dan nu toch een mooi exemplaar op de kop getikt. Sinds 21-8-2025. Dus kan er nog niet al te veel over melden, maar de eerste indruk is echt goed!
Hij is volledig standaard, ik ga nog wel wat dingen wijzigen. OPF delete, mogelijk andere downpipe en sportuitlaat. Had al even gekeken, maar die zijn voor dit type nogal kostbaar. Een Acrapovic kost 5000 euro! Maar ook Remus is prijzig. We zullen zien.
In elk geval word zo snel mogelijk de motor nog wel gekieteld tot ruim 400 PK.
Tuning uitgevoerd
- 66.000 km
Zoals aangekondigd een (chip) tuning laten uitvoeren. Geen OBD dit keer zoals bij de voorgaande auto's maar een externe ECU van Ventura in Beilen. Dat is 'om de hoek', wel makkelijk dus.
Kende een dergelijke tuning niet, het is géén Powerbox. Ook de gasrespons is gewijzigd, een behoorlijk verschil!
Verder is de eerste indruk van deze auto geweldig. Wat ik minder vind is dat moderne auto's steeds moelijker te onderhouden/repareren zijn.
Heb op internet echter een zeer uitgebreid werkplaatshandboek gevonden..
En al die elektronische rijhulpen kunnen me gestolen worden trouwens. flauwekul als 'adaptive cruise control, elektrische handrem...wat moet je ermee.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.