BMW X7 xDrive40i (2025)

autoreview

BMW X7 xDrive40i (2025)

Signalement

UitvoeringX7 xDrive40i
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf13.000 km
KM-stand laatst14.455 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe X7

  • 14.455 km

Na de aankoop van mijn eerdere bmw X7 in 2021 (bouwjaar 2020) hebben wij afgelopen jaren grotendeels genoten van het comfort, de ruimte en de kracht. Ondanks dat de kilometers niet heel hard meer erbij vlogen (eerder 30-40k per jaar), begon wel het moment te komen om na te denken over “inruilen” of “oprijden”.

Wij hebben, na enig speurwerk, gekozen voor vervangen van de X7. Het eerste exemplaar was rijk uitgerust en 6p seats. Het aanbod in deze klasse is beperkt, maar door de gezinssamenstelling noodzakelijk. Na een korte blik op de concurrentie (GLS en RR) toch gekozen voor de nieuwe X7.

Het aanbod daalt jaarlijks en is mede te verklaren door de bizarre BPM heffing. Tussen 2020-2025 is er circa 20k bijgekomen; absurd!

Na enig onderzoek heb ik wederom gekozen voor de 6 cilinder ipv de 8 cilinder variant. Ondanks het gave gebrul kreeg ik toch wel de opmerkingen dat een tankwagen achter je aan moet rijden. Daarnaast is de 6 cilinder beresterk. Helaas geen echte hybride beschikbaar (anders altijd voor de 50i gegaan!). Nagenoeg het hele boekje is aangekruist en 6p ipv 7. De individuele stoelen zijn geweldig, dus een harde must.

De nieuwwaarde gaat over de 200k, waardoor een nagenoeg nieuwe (13k km en bouwjaar 2025) interessanter was uit financieel oogpunt.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat dit exemplaar gevoelsmatig soepeler rijdt (40pk meer en volgens mij iets meer bijstand elektrisch, al is dat weinig). Ook het sturen is weer messcherp en de elektronica heeft flinke stappen gemaakt.

Wij rijden tegenwoordig minder met deX7 dus ik vermoed dat circa 20k km jaarlijks kan worden bijgeteld, waardoor ik hoop hier toch minimaal een jaar of mee te sturen.

Updates volgen later.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.