BMW X3 2.0i (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | X3 2.0i |
---|---|
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 156.038 km |
KM-stand laatst | 202.500 km |
Met veel plezier 200.000 op de klok
- 200.000 km
Na 3 jaar met de auto rijden en bijna 50.000 km staat de teller op 200.000. Een mooie mijlpaal om een korte review over de auto te schrijven als dank dat het zo'n trouwe metgezel is.
Het betreft hier de Executive Anniversary uitvoering met een 2.0 benzine motor met 150PK. De auto komt uit 2007 en is zodoende een model na de facelift waardoor dit model (naar mijn mening) een stuk aantrekkelijker is dan het model daarvoor. Wat ik persoonlijk mooi vind zijn de mee gespoten bumpers en de treeplanken die de auto een sportief uiterlijk geven. De velgen van de zomerbanden (de meerspaaks velgen) maken het geheel nog iets sportiever. (op de foto zijn ook de 5 spaaks wintervelgen/banden te zien)
Bij aankoop was er twijfel over aanschaf van de zwaardere zes in lijn of deze uitvoering. Destijds scheelde dat een paar duizend euro en had ik geen behoefte aan meer snelheid etc. dus heb ik voor deze uitvoering gekozen.
Naast dat ik de auto persoonlijk nog steeds een mooie uitstraling vindt hebben, rijdt deze goed. Een goede mix van comfortabel en sportief (zover een SUV dat kan zijn). ondanks dat de auto inmiddels 13 jaar oud is, is hij van veel gemakken voorzien en een nieuwe CD in de navigatie doet wonderen.
De auto leent zich zeer goed voor allerlei gebruik zoals aanhanger trekken, kinderen in de auto, verhuizen etc.
De kosten zijn natuurlijk hoger dan een lagere auto maar zijn alleszinds redelijk. Het verbruik ligt bij mij gemiddeld op 9,6/100km.
Onderhoud:
De auto is een trouwe metgezel heeft heeft opvallend weinig onderhoud nodig! Ondanks dat ik kosten nog moeite spaar zijn er (vrijwel) geen mankementen. De afgelopen 50.000 kilometer heb ik de reguliere beurten uit laten voeren. om en om grote vs kleine beurt. Af en toe een airco onderhoud. Elk jaar een zomer-winter wiel wissel en that's it.
Het enige nadeel is dat de auto sinds twee jaar een hoog olieverbruik heeft. Het blijkt dat de klepseals niet goed afgesloten zijn/lekken waardoor de auto 1 liter olie op de 2.000 km lust. Buiten dit olieverbruik (wat ik goed in de gaten houdt) heb ik hier nooit ongemakken van gehad. Ik overweeg nog om een reparatie hierop uit te laten voeren bij een BMW specialist. (dit euvel blijkt overigens precies iets voor deze motor te zijn en bijvoorbeeld niet voorkomend bij de zes in lijn).
Resume:
zeer tevreden qua gebruik en kosten. Qua degelijkheid een topper.
Klepseals vervangen
- 200.900 km
Het stond al op de planning. Na alle tips extra vaart gemaakt. De klepseals zijn vervangen! Ik kon hiervoor terecht bij de BMW Specialist voor 750 euro Inc. BTW. Daarnaast is er APK uitgevoerd en een kleine beurt. Alles was weer in orde dus geen aanvullende reparaties nodig. Totale kosten 1080 euro.
Het volgende item op het wensenlijstje is een professionele poetsbeurt:)
Ai ai Kardanas
- 202.500 km
Ai ai. Rare geluiden boven 80km per uur. Plotseling opgekomen. Soort trilling alsof je constant over steentjes rijdt.
Wat blijkt. Kardanas is gescheurd. Direct door naar de garage. Kleine tegenvaller. Nieuwe Kardanas gemonteerd. Financiële schade: 1500 euro.
We kunnen hopenlijk weer even vooruit. De auto rijdt weer als een zonnetje en het lijkt er zelfs op dat hij beter rijdt dan eerst.. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen;)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW X3 xDrive30e M-sport 292pk FrozenGrey Carbon Pano Memory Laser Head-up 360-camera
- 2022
- 45.847 km

BMW X3 xDrive30e 292pk High Executive 1e.Eig Dealer OH Pano/H.Kardon/Virtual/360camera/Trekhaak/Memory/Keyless
- 2021
- 111.282 km

BMW X3 Competition 510 pk BTW, Panoramadak, Carbon, 21 inch
- 2020
- 73.592 km