BMW M3 Cabrio (2001) #2

autoreview

BMW M3 Cabrio (2001)

Signalement

UitvoeringM3 Cabrio
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf79.300 km
KM-stand laatst89.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 89.000 km

De M3 bevalt zeer goed, mijn exemplaar is een probleemloos geval. Over de prima rij-eigenschappen en de heerlijke motor ga ik het niet hebben, dat hebben velen voor mij al gedaan. Ik heb de auto van de tweede eigenaar gekocht en in goed onderhouden staat overgenomen. Ik gebruik de auto bijna alleen recreatief en op langere afstanden. Het gemiddelde benzineverbruik is 12l/100km. Op de snelweg is het goed mogelijk om 10l/100km te halen als je niet harder rijdt dan 140km/h en niet al teveel tussensprintjes doet. Olieverbruik is ca 1 liter op 3000km (acceptabel in mijn optiek).

Ik heb er een hardtop bij en dat is in de herfst en winter wel zo prettig. De hardtop heb ik in Duitsland (tweedehands maar in nieuwstaat) gekocht voor EUR 1100. Het staat niet eens zo slecht maar de coupe is natuurlijk oneindig veel mooier.

Dit exemplaar heeft de kleine navigatie en daar ben ik best tevreden over. Met de nieuwste CD erin kom je meestal wel op de plek van bestemming ;-).

De auto heeft nog de originele cabriokap en die is nog in perfecte staat. Geen slijtage, geen vlekken en geheel waterdicht. Moet ik wel bij opmerken dat ie in de winter of in de garage heeft gestaan of verstopt heeft gezeten onder de hardtop.

Bij 86000km heeft de auto een Inspektion II gehad, de grote beurt inclusief kleppen stellen. Dit heb ik door de BMW dealer laten doen. Er waren geen bijzonderheden, links en rechts paar kleine onderdelen vervangen. Motor liep duidelijk beter na deze beurt, meer souplesse. Zou dat een gevolg kunnen zijn van het kleppen stellen? Totaalprijs EUR 1750 incl BTW.

PROBLEMEN

  • 89.000 km

Het airbaglampje brandt af en toe. Dit komt door een kapotte sensormat in de bijrijderstoel. Ik heb het matje al in huis (kost EUR 80) en moet de bekleding van het zitvlak van de stoel gaan demonteren. Daarna het matje wisselen en de stoelbekleding weer door een stoelbekleder laten monteren.

Ook mijn BMW telefoon zeurt vaak over de SIM kaart die zou ontbreken. Meestal is het een kwestie van even uitnemen en weer insteken. Een bluetooth inbouwset zou handiger zijn dan de baksteen die er nu inzit! Moet ook nog eens gekocht worden.

Het differentieel maakt wat lawaai maar twee M3 experts hebben ernaar geluisterd en mij verteld dat dit bij meerdere M3\'s te horen is en dat het niet verontrustend is. Je hoort dit overigens alleen met de kap dicht en bij snelheden onder de 60km/h.

De (eerste) koppeling heeft zijn beste tijd gehad. Er is nog prima mee te rijden als je eraan gewend bent maar echt mooi lineair aangrijpen doet ie niet meer. Gaat binnenkort vervangen worden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.