BMW M140i (2017) #3

autoreview

BMW M140i (2017)
BMW M140i (2017)BMW M140i (2017)BMW M140i (2017)BMW M140i (2017)BMW M140i (2017)

Signalement

UitvoeringM140i
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst2.900 km
Lezerswaardering: 41%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nu kan het nog

  • 2.900 km

In 2016 kocht ik mijn eerste BMW (en 2e auto ooit). Een - op dat moment - 3 jaar 114i met 75dKM op de teller. Met M-pakket een dikke auto om te zien maar niet bepaald een snelheidsmonster. Natuurlijk gechipt en dan ging het wel vooruit (220PK). Toch was het mijn trots en heb ik de auto uiterst goed verzorgd.

Toch was er één auto die ik echt graag zou willen bezitten. Dat was de optisch identieke M135i. Elke keer als ik dan een optisch vergelijkbaar model zag rijden, keek ik of er 2 pijpen zichtbaar waren (links en rechts). Want als dat zo, dan is het een absoluut racemonster met 300+PK.

Begin 2017 ben ik steeds serieuzer gaan overwegen om een tweedehands M135i aan te schaffen. In Mei 2017 kreeg ik echter lucht van de M140i LCI (facelift) die in Juli 2017 in productie ging. Precies, de 1e facelift van de in 2016 uitgekomen M140i.

Deze facelift combineerde eigenlijk twee dingen die ik flink waardeer. Technische snufjes met performance. Ik wist dat dit 'm moest gaan worden.

Eind Mei 2017 naar de BMW dealer te Amsterdam gegaan en heb binnen het uur de M140i geconfigureerd zoals ik hem hebben wil en besteld. Toch wel een bijzonder moment. Een nieuwe auto (mijn eerste) en dan gelijk zo 1. Toen begon het lange wachten. Slopend kan ik je vertellen. Maar goed.

5 September heb ik de M140i opgehaald bij de dealer. Kakeltjevers en dan heb je toch wel zoiets van, wow. Bijzonder gewoon.

Ik heb gekozen voor de volgende uitrusting:

- 5 deurs
- Estoril Blau
- Oyster leer interieur en Pianolak lijsten
- 18 inch Ferric Grey 436M velgen
- Automaat (8 traps ZF)
- Schuifdak
- Extra getint glas achter
- Lichtpakket
- Parking Pack (camera, PDC voor en achter en Park Assist)
- Elek spiegels etc
- Professional Navigatie
- Executive Pakket
- Elektrische stoelen en elek lendensteun met stoelverwarming
- Audio Pack met o.a. Harman Kardon speakers
- Realtime traffic info en Speed Limit Info
- Apple CarPlay
- Performance Uitlaat met Carbon eindstukken

De auto is echt helemaal bommetje vol en exact zoals ik deze zou willen.

In de afgelopen maand (auto exact 4 weken in bezit) heb ik bijna 3000KM gereden. De auto is dus goed ingereden. En wat een feest.

De auto slaapt altijd in een parkeergarage. Bij het starten komt er een ongelooflijke brom en houd de auto het toerental wat hoger voor +/- 25 sec. Dit is prachtig en creëert wel een 'wow' effect. Maar nee, het is verschrikkelijk in de parkeergarage. Ik weet niet hoe snel ik weg moet zijn zodra de auto gestart is.

De auto schakelt soepel in Comfort en voelt dan eigenlijk 'normaal' aan. De Performance Uitlaat zorgt wel voor een duidelijk en goed hoorbare zescilinder maar dat vind ik prettig. En als je ff een dot gas geeft, dan begint de 340PK sterke motor heerlijk diep te brullen. Niks kan toch tippen aan het geluid van zo'n 6-in-lijn.

In Sport gebeurt er van alles. De besturing wordt een tikkeltje zwaarder en het uitlaatgeluid veranderd. Bij gasloslaten en doorschakelen ontstaan er harde plofjes. I LOVE IT.
Ok, het is lichtelijk asociaal in de stad maar goed. Daar heb ik eerlijk gezegd compleet schijt aan.

Acceleratie van de auto is gewoon niet te beschrijven. Echt razendsnel. Vanaf 1500 toeren voel je al dat je maximaal vermogen onder je voet hebt en trekt de auto als een malle. Je zit echt binnen enkele seconden op rijbewijs gevaarlijke snelheden. In Duitsland op de onbegrensde autobaan al van 200 naar 260KM geaccelereerd en dat ging gewoon bizar soepel. De B58 motor in dit model is niks minder dan een absoluut juweel.

Ik heb vlak na ophalen de auto een dubbele (tweelaagse) Modesta glascoating behandeling laten ontvangen. Lakverzegeling ten top en zorgt voor langdurige bescherming (en glans).

Oh, het verbruik? Ja, dat is 1 op 10 ofzo. Maar dat heb ik nog niet goed gemeten en daar koop ik de auto niet voor. Ik rijd zo'n 450KM en dan moet er weer getankt worden en gaat er EURO 98 in. Maar goed, dat zal wel.

Ik zal bij wat meer KM een update plaatsen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.