AutoWeek 8 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 8 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 1-serie
7

autoreview

BMW M135i xDrive (2019)

Pim Pimmans
  • Pim Pimmans11
  • Review
2 januari 2020 om 17:52
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringM135i xDrive
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst1.200 km
Gemiddelde lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bekend op onbekend terrein

  • 1.200 km
  • 2 januari 2020

De titel verklapt het al. Bekend terrein de BMW 1 serie, onbekend terrein de BMW 1 serie met de voorwielaangedreven architectuur, hoewel dit bij de 135i niet echt van toepassing is. Hij heeft xdrive maar met voorwielaandrijving in de basis waarvan maximum 50% naar de achterwielen gaat. Voor de fans heeft BMW de heilige graal overboord gegooid. Ik persoonlijk vind dit een beetje overdreven. Ik vergelijk deze auto gewoon met mijn vorige. De reden van aankoop is eigelijk om toch het autohart eens te laten spreken alvorens het era van de rijdende stofzuigers te betreden. De laatste der Mohikanen om het zo te zeggen ...

Wat vind ik ervan ? In de 135i uitvoering vind ik het een mooie wagen (de eerste die ik zag was een witte 135 bij de dealer, heel mooie wagen). Bij afhaling van de wagen wagen stonden er bij de dealer een aantal leasebakken in basistrim. Ik moet toegeven dan heeft de 1 een identiteitsprobleem en zou je hem wat Koreaanse roots geven en moet je al behoorlijk in de optielijst gaan graaien om hem wat cachet te geven, maar over smaak .... you know.

Het verschil met mijn vorige F21 118i LCI is groot in de zin van alle hulpmiddelen en hi-tech dingen die auto's tegenwoordig meekrijgen en dat is best wel wennen, meuk is het wel (reversing assistent is top, adaptive cruise control super). Rijden doet hij goed. Hij ligt als een huis op de weg. De 1 is ideaal afgeveerd (adaptieve dempers) en is voor dagelijks gebruik toch wel comfortabel en in sport doet de demping wat ze moet doen, communiceren tussen de rijder en de weg. Gebruik ik dat, neen niet echt. Ik ben eerder het type dat comfort voorop stelt en het leuk vind om die pk's zo af toe eens aan te spreken maar niet om drama mee te maken op de openbare weg. Ik denk zelfs dat als je gaat planken op een technische baan dat de oude 135i moeite heeft om de nieuwe (minder spectaculaire) te volgen. Hij rijdt verdomd efficiënt maar mist natuurlijk de sound van de 6-pitter. Vind ik dat erg ? Ja en nee, theatraal drama is leuk, als je "kan" autorijden en dat is bij velen eerder "denken dat ze kunnen rijden", geloof me.

Wat ik merk is dat de F40 een serieuze stap vooruit maakt met het interieur. Het ziet er mooi, is solide met het zo typisch zeer goed sportmeubilair van BMW. Niet zoveel blingbling als een A-klasse maar als je van een vorige 1 serie komt is dit echt een serieuze stap. Er is niet meer rust rust aan boord dan mijn vorige, die was al zeer stil. De automaat is blijkbaar geen ZF meer, merk ik daar iets van, neen het enige minpunt is dat alles "net" wat later begint te reageren als je hem de sporen geeft maar bij normaal dagelijks gebruik merk je daar niks van en doet de automaat slick and silky zijn werk. TOP
De "groter geworden" interieurruimte voor de achterpassagiers is toch wel een plus, het in- en uitstappen achteraan is makkelijker geworden en die enkele centimeters extra bij de knieën zijn het melden waard. Het zijn cm's maar je merkt het wel degelijk.

De motor vind ik persoonlijk heel fijn en met name het koppel, dat is meer dan voldoende. De motor gaat al bij lage toerentallen heel smooth, neen het is geen toerenknaller maar een uiterst gedienstige vlotte motor. Ik vind het een juweeltje, een motor mag voor mij discreet en krachtig zijn en dat is deze zeer zeker. Hij laat zich ook heel voorzichtig bedienen en het is geen moeilijk te controleren beest dat je moet temmen. Maaaaar het geluid ... tja ... ik weet niet wat ik ervan moet denken. Hebben ze nu zitten proberen om die motor sportief te laten klinken of was het de bedoeling om een 4-pitter minder die typische 4-pitter sound te geven ? Ik weet het niet maar het klinkt als een Kitchen-aid blender die niet al te hard moet werken en enkel wat overrijpe bananen moet mixen. Het voordeel is wel dat het geluid goed op de achtergrond zit en dat vind ik dan wel een plus :-). Het verbruik bij mijn normale rijstijl zit rond de 8,6 L/100km maar dat kan behoorlijk oplopen (maar daar mag je eigenlijk met een 135 niet naar kijken) maar ook dalen in de eco-prostand. Ik gebruik deze stand meestal op een langer traject.

Ik hoef niet te zeggen dat ik tevreden ben van deze 1 maar mijn ervaring met de "fwd" is (voor mij) zeer positief het verschil is enkel te merken als je'm de sporen geeft maar er zit een mechanisch sper op de voorwielen, dat reageert een fractie later maar voor mij absoluut niet storend en zeker niet met mijn rijstijl. Ik heb al veel gelezen over de nieuwe designtaal van BMW (de grill) en de het lelijke nieuwe 1-tje en hoe de die-hards de nieuwe helemaal niks vinden maar voor mij ... tot nu zeer tevreden.

Zodra er mee km's op teller staan meer nieuws ...

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 1-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    116i Business+ 5 deurs 136PK! Airco/PDC/Start-stop/LM velgen/Stoelverwarming! 1e eigenaar/Dealer OH/Topstaat!

    BMW 116i Business+ 5 deurs 136PK! Airco/PDC/Start-stop/LM velgen/Stoelverwarming! 1e eigenaar/Dealer OH/Topstaat!

    • 2012
    • 119.825 km

    € 9.890

    116i / 5-Deurs / Navigatie / Cruise control

    BMW 116i / 5-Deurs / Navigatie / Cruise control

    • 2007
    • 160.083 km

    € 4.900

    118i Centennial Executive Geen import/ Dealer onderh/ Sportstoel/ Navi/ ECC/ Led

    BMW 118i Centennial Executive Geen import/ Dealer onderh/ Sportstoel/ Navi/ ECC/ Led

    • 2017
    • 110.621 km

    € 15.900

Meer BMW 1-serie occasions

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 1-serie specificaties
  • BMW 1-serie occasions
  • BMW 1-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 1-serie tests
  • BMW 1-serie gebruikersreviews
  • BMW 1-serie index
PREMIUM
BMW 1-serie - Mazda 3 - Dubbeltest

BMW 1-serie - Mazda 3 - Dubbeltest

Tien jaar geleden was een Mazda 3 even conformistisch en voorspelbaar als de 1-serie uniek...

Lees meer
 

BMW 1-serie reviews

  • Review
    BMW 118i (2020)

    BMW 118i (2020)

    8
    • 20 februari 2021
  • Review
    BMW M135i xDrive (2020)

    BMW M135i xDrive (2020)

    14
    • 5 augustus 2020
  • Review
    BMW 118i Corporate Executive (2020)

    BMW 118i Corporate Executive (2020)

    6
    • 1 augustus 2020
  • Review
    BMW 118i Corporate Executive (2020)

    BMW 118i Corporate Executive (2020)

    7
    • 26 juli 2020
  • Review
    BMW 118i Corporate Executive (2020)

    BMW 118i Corporate Executive (2020)

    38
    • 4 juli 2020
  • Review
    BMW M135i xDrive (2020)

    BMW M135i xDrive (2020)

    9
    • 25 juni 2020
  • Review
    BMW 118i (2019)

    BMW 118i (2019)

    17
    • 25 mei 2020
meer reviews
BMW 118i - Mercedes-Benz A180 - Dubbeltest

BMW 118i - Mercedes-Benz A180 - Dubbeltest

Dat de BMW 1-serie z’n achterwielaandrijving verliest, doet veel autoliefhebbers pijn. Of de...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    BMW 118i (2020)

    BMW 118i (2020)

    8
    • 20 februari 2021
  • Review
    BMW 118d High Executive (2004)

    BMW 118d High Executive (2004)

    • 3 november 2020
  • BMW 116i - Op de Rollenbank

    BMW 116i - Op de Rollenbank

    • 29 oktober 2020
  • Autonieuws
    Dít is de BMW 128ti

    Dít is de BMW 128ti

    47
    • 7 oktober 2020
  • Review
    BMW 118i Cabrio Executive (2009)

    BMW 118i Cabrio Executive (2009)

    7
    • 4 oktober 2020
  • Autonieuws
    Prijs nieuwe basisversie BMW 1-serie bekend

    Prijs nieuwe basisversie BMW 1-serie bekend

    58
    • 25 september 2020
  • Autonieuws
    BMW voert updates door op modellengamma

    BMW voert updates door op modellengamma

    4
    • 23 september 2020
Merk
Merk
  • Review
    BMW X1 sDrive20i (2013)

    BMW X1 sDrive20i (2013)

    • 27 februari 2021
  • Autonieuws
    BMW 4-serie Coupé krijgt meer vermogen

    BMW 4-serie Coupé krijgt meer vermogen

    21
    • 25 februari 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe BMW M2 Coupé glibbert rond

    Nieuwe BMW M2 Coupé glibbert rond

    4
    • 25 februari 2021
  • Review
    BMW 530d High Executive (2004)

    BMW 530d High Executive (2004)

    3
    • 22 februari 2021
  • Review
    BMW 535d High Executive (2005)

    BMW 535d High Executive (2005)

    3
    • 21 februari 2021
  • Review
    BMW 118i (2020)

    BMW 118i (2020)

    8
    • 20 februari 2021
  • Autonieuws
    BMW X7 bepantserd door Inkas

    BMW X7 bepantserd door Inkas

    6
    • 19 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep