BMW iX1 xDrive30 (2023) #7
autoreview
Signalement
Uitvoering | iX1 xDrive30 |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 10.450 km |
KM-stand laatst | 11.500 km |
Eerste km’s
- 11.500 km
Zo daar staat de BMW dan eindelijk. Eindelijk? Ja, het duurt altijd even om een juist exemplaar te vinden. Het is een BMW IX1 30e geworden in de kleur space silver.
Tweedehands gekocht bij de BMW dealer in Duitsland dus een import wagen. Voor mij geen probleem, het kost wat tijd en moeite maar dat zie je terug in een hele nette dik uitgevoerde auto met naar mijn idee de juiste opties.
Opsomming van de opties:
S337 M Sports Package
S710 M Leather Steering Wheel
S7EW Option Package Professional
S7LG Guidance Paket
S420 Sun Protection Glazing
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S451 Active Seat For Driver
S459 Seat Adjustment, Electric, With Memory
S478 Child Seat Mount
S481 Sports Seat
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4LP Int.trim Finishers Alum.Hexacube Dark
S4NW LUXURY INSTRUMENT PANEL
S4T2 LADEKABEL PROFESSIONAL (MODE 3)
S4T3 Flexible Charger (Mode 2)
S4U9 Acoustic Pedestrian Protection
S4V1 BMW ICONICSOUNDS ELECTRIC
S610 Head-Up Display
S654 DAB Tuner
S674 Hi-Fi System Harman Kardon
S6AE Teleservices
S6AF Statutory Emergency Call
S6AK Connected Drive Services
S6C4 Connected Package Professional
S6NX Storage Tray Wireless Charging
S6U3 BMW Live Operating Area Professional
S548 Kilometre Speedo
S552 Adaptive LED Headlight
S5AC High-Beam Assistant
S5AS Driving Assistant
S5AT Driving Assistant Plus
S5AV Active Guard
S5DN Parking Assistance System Plus
S230 EU-Specific Additional Contents
S248 Steering Wheel Heater
S2PA Locking Wheel Bolt
S2VB Tyre Pressure Display
S2VF Adaptive M Chassis
S322 Comfort Access System
S3AC Trailer Coupling
S3DE Omission Of Specific Design Scopes
S3MC Indiv.roofrailing,Mirror-Fin.Shadow Line
S801 German Version
S851 Language Version German
S879 On-Board Literature, German
S8R9 Refrigerant R1234yf
S8TF Active Pedestrian Protection
S8WN Control E
S8WQ Control G
S760 High Gloss Shadow Line
S775 Headlining Anthracite
S1EK BMW Lt-Alloy Wheel Double Spoke 871M STD
S9T1 M SPORT EXTERIEURUMFAENGE
S9T2 M SPORT Interior Equipment
En dan het rijden. Nog niet eerder een EV gehad mijn vorige auto was een bmw 530e sedan PHEV. Dus deels ev zullen we maar zeggen. De luxe en gemak van die 5-serie is ongekend. Nu dus over naar de IX1 en ja dan is de vraag of je dan tevreden bent of dat je een teleurstelling te verwerken krijgt. Is hij net zo verfijnd als de 530e? Nee maar het zit er dichtbij. Het was ook geen noodzaak om het comfort gelijk te krijgen maar het is mij puur om de ruimte te doen achterin. Iets met kleine kinderen en veel spullen;) En ik wilde een BMW die er goed uitziet (smaak natuurlijk) dus daarom deze IX1.
Goede kleurstelling met het M-pakket, 19 inch velgen, shadowline en de geblindeerde achterruiten. Alcantara bekleding en het zeer degelijke interieur en bouwkwaliteit maken het voor mij een geschikte auto.
Maar hoe rijd de IX1 dan? Daar kan ik kort over zijn: heel erg lekker. Auto ligt als een huis op de weg en met de 313pk kom je never nooit tekort. De eerste rit was vanuit Duitsland naar huis (500km) dus ik kon hem in alle rust uitproberen en ook gelijk het snelladen testen. Dit alles verliep prima en ik moet zeggen het went snel dat je nu eenmaal na een paar uur rijden 30 minuten moet nemen om weer een goede actieradius te krijgen. Geen probleem het haalt dat gejaagde van deze tijd er een beetje uit.
Stoelen zitten zeer comfortabel en zijn elektrisch instelbaar met geheugen. Wel zo handig. Ook het HK geluid is prima en voldoet voor mij uitstekend.
Er zit ook een massagefunctie in de stoel maar daar moet je de bmw niet voor kopen dit is echt een lachertje. Maar goed het zit er op dus dan is het wel aardig.
De ruimte op de achterbank is prima en helemaal achterin de kofferruimte is voor mij genoeg plaats voor alle spullen.
Om een zinnig antwoord te geven op de vraag over het verbruik zal ik eerst meer km moeten maken. Voor nu (okt/nov) ligt het verbruik op 16,5kw/100km dus netjes.
Het elektrisch rijden is verder fantastisch rustig en als het moet zeer snel. Ook het regeneratief remmen alsmede de B stand waarbij je bijna met 1 pedaal kan rijden went snel en is daarna echt comfortabel.
De verdere opties als comfort toegang en alle rijhulpsystemen ( lane assist, head up display, led adaptieve koplampen enz enz) zijn echt super en maken het tot een zeer complete auto. Ow ja, stuurverwarming echt een zegen.
Zijn er dan dingen waar ik niet blij mee ben?
Een aantal dingen maar wellicht is het ook meer een kwestie van wennen:
- bijna alles gaat via het touchscreen en dat is soms irritant. En met de spraakbesturing heb ik ook nog wel eens ruzie. De beste bmw begrijpt me niet. Maar goed dat zal wennen zijn:)
- de ruimte in de middenconsole is echt belachelijk klein. En de ruimte eronder is lastig te gebruiken.
- er zitten geen rubbers in de bekerhouders. Kom op bmw moet daar nu op bezuinigd worden?
- er is geen frunk aanwezig man man man. Zelf 1 aangeschaft via een bedrijf in Oostenrijk en dus dat ook opgelost. Maar dit had bmw voor mij moeten doen;)
- het touchscreen is zeer snel vies en vettig. Ook daar zelf wat voor gekocht maar ook hiervan denk ik dat bmw als premium merk iets beter had kunnen investeren.
Later (over een km of 10000) zal ik deze review aanpassen en uitbreiden. Dan zal ik alles wel onder de knie hebben en komen er vast nog meer zaken aan het licht.
Voor nu een hele fijne auto waar in zeer graag mee op pad ga.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW iX1 xDrive30 Launch Edition 67 kWh / Panoramadak / 360 Camera / Elektrische Achterklep / Stoelverwarming / LED P4
- 2023
- 19.053 km

BMW iX1 XDrive30 Launch Edition 67 kWh / M-Sport / Leder /
- 2023
- 12.267 km

BMW iX1 xDrive30 (67 kWh) M-SPORT ** LED, BRUIN LEDER, PANORAMA, TREKH, ACC, H&K SOUND, 20-inch LMV ** 26k onder NP - EX BMW-AG ** ** INFORMEER OOK NAAR ONZE AANTREKKELIJKE FINANCIAL-LEASE TARIEVEN **
- 2023
- 29.998 km