BMW iX xDrive40 (2021) #4

UitvoeringiX xDrive40
Bouwjaar2021

De iX

• 6 km

Ik was aan het oriënteren naar een andere auto, maar het hoefde niet perse dit jaar.
Elektrisch of een plug-in had de voorkeur.
In 2014 had ik een BMW i3 uit de eerste lichting en in 2016 een BMW 330e.
Ik heb proef gereden met de Tesla model Y, BMW ix3 en Mercedes EQA gereden.
De model Y en ix3 bevielen mij goed. De zitpositie van de EQA op de achterbank viel tegen. Benen hebben weinig ondersteuning vond ik. De model Y reed echt wel goed, voor mijn gevoel beter dan ix3 wat wegligging betreft.
Het interieur van beide is maar net waar je van houdt. Ik kon met beide uit de voeten.

Begin november heb ik een proefrit gemaakt met de iX.
Na de proefrit was ik eigenlijk onverwacht verkocht.
Het interieur, comfort , de wegligging en de techniek hadden indruk gemaakt op me.
Hoewel de auto redelijk groot is, had je tijdens het rijden dat gevoel absoluut niet.
Vervolgens begon de zoektocht naar een geschikt model, eentje met het Loft Stonegrey interieur. Liefst nog dit jaar voor de deur.
Het is eind november gelukt.
Een iX xdrive40 met de volgende opties:
Saphirschwarz(niet mijn eerste voorkeur)
22 inch velgen
Lost stonegrey interieur
Warmtecomfort pakket
Panorama dak
Natural interaction
Connecteddrive professioneel
Blauwe gordels
Trekhaak
En nog wat dingetjes... , maar ik heb de accessoires en benaming niet paraat.

Het was spannend of het nog deze jaar zou lukken met de levering.
Op zaterdag 18 december heb ik erg blij mij iX opgehaald :) :)
Iedereen heeft een mening over deze auto
Dus spraakmakend is het wel :)
Tot nu toe ongeveer 280 km mee gereden en het bevalt uitstekend.
Erg ruim, stil en comfortabel. Leuke gadgets en techniek.
Het was even wennen met iDrive 8, maar het lukt steeds beter en valt best wel mee.
De auto heet je welkom met een mooi lichtspel.
De surround-view van de camera's is prima.
Augmented reality was niet iets waar ik op zat te wachten.
Maar in werkelijkheid werkt het echt goed.
Ook in het donker is het beeld scherp en subliem.
Parkeergarages zullen wel een uitdaging worden :)
De lanedeparture ondersteuning is af en toe irritant. Het stuur trilt en je wordt gelijk "teruggestuurd".
Het verbruik is nog moeilijk in te schatten met 80 procent snelweg, stads en N wegen.
Na de 1e keer opladen tot 95% was de range 359km. Na de 2e oplaadsessie tot 90% wordt 322km aangegeven. De tweede rit werd wel meer gebruik van het vermogen gemaakt...
Verwarming op 20 graden en de achterpassagiers hadden het op 24 graden :)

Foto's volgen nog...
Foto's zijn inmiddels toegevoegd.