AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

BMW i4 M50 (2023) #5

autoreview

BMW i4 M50 (2023)
BMW i4 M50 (2023)
BMW i4 M50 (2023)
BMW i4 M50 (2023)
BMW i4 M50 (2023)
BMW i4 M50 (2023)

Signalement

Uitvoeringi4 M50
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst69.000 km
Lezerswaardering: 78%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eens even bijwerken

  • 67.000 km

Zo na anderhalf jaar rijden maar eens een update.
Nog steeds elke kilometer een big smile 
Nu inmiddels ruim 67000 kilometer genoten.

Pluspunten van deze wagen zijn toch wel comfort en snelheid.
Lange afstanden rijden is geen enkel probleem ook niet het laden. Tijdens het snel laden als het nodig is pak je een bakje koffie met een versnapering en daarna kun je weer dik 300 kilometer ligt er wel echt aan hoe hard je rijd.

De vakantie naar de Ardèche ging ook vlekkeloos echter kun je wel beter op de navigatie van google rijden dan BMW zelf. Of je moet er juist voor kiezen om een toeristische route te willen rijden dan is de BMW navigatie perfect.
Hij stuurde ons overal heen behalve de route de soleil 
Ook het snel laden onderweg ging perfect nergens moeten wachten enkel een keer een laadpaal die het niet deed echter dat mag de pret niet bederven. Gewoon verder kijken en dan komt het allemaal goed. Eenmaal in de Ardèche had ik er wel spijt van dat we de 230V lader niet hadden meegenomen. In de Ardèche waren 4 laadpalen waarvan 2 defect en de andere 2 waren vaak bezet. Als we nu de andere kabel hadden mee genomen hadden we in de nacht de auto vol kunnen laden. Nu hebben we het moeten timen. Een keer de auto aan een langzame paal zetten en terug wandelen en avonds gaan eten in het dorp toen de auto vol op kunnen halen.

Het verschil tussen eco en sport is mega. In sport is het net of je op een opgefokte hengst zit. Zo snel reageert die op elke aanraking van het gaspedaal.

In eco is die heerlijk rustig en zoef je over de weg.
Nadelen zijn er ook. Het voice gebeuren van BMW is echt wel een irritatie dingetje zelden verstaat die wat vraagt. Terwijl als je de knop inhoud en instelt dat die dan Siri pakt die doet alles wel in eens goed. Waarom kan BMW het niet zo voor elkaar krijgen? Gebruik voice command dan ook niet.
Snelheid in de gaten houden is ook wel een dingetje omdat die zo stil is denk je haal 1 a 2 autos in maar dan zit je al snel op een snelheid die je duur komt te staan. Vandaar bij 150 altijd een melding.
Tevens rij ik nu 80% op cruise control. Geeft enorme rust en is zeer comfortabel.

Wat zijn de kosten tot nu toe? Enkel nieuwe banden en verder heeft die de garage nog niet gezien. Moet ook wel zeggen dat ik dat zeer apprecieer. Met mijn vorige had ik al minstens 4 x bij de garage gestaan met meestal een gepeperde rekening . Mag dan ook wel zeggen dat die zeer zuinig is behalve natuurlijk de aanschaf.
Opbergruimte vind ik wel erg beperkt in de auto . De kofferbak gaat nog enigszins maar een flesje in de deur valt er altijd uit en in de middenconsole zit die in de weg vind ik. Ook het draadloos laden is een waardeloze optie. Heb maar weer een kabeltje liggen.

ik ga weer kilometers maken en zal later weer eens wat updaten.

Wat een machine

De 335D verkocht en een half jaar in een i3 gereden. Februari 2022 de BMW i4M50 besteld.

Na 17 maanden laten stond die klaar :)

Wat een machine!
De eerste 1500km staan er al op en volgende week naar het zuiden van Frankrijk. Na die rit en als er meer kilometers gemaakt zijn zal ik mijn indrukken delen.

Eerste indruk wat een comfort en mogelijkheden.
Nu eerst eens even wennen aan de stilte. Betreffende vermogen was ik met de 335D al verwend maar dit is niet vergelijkbaar dit is gewoon rijden met een achtbaan.
De acceleratie is niet meer normaal :) .
Het verbruik ben ik totaal nog niet mee bezig anders had ik wel een i4e35 gekocht.

Met bestellen heb ik bijna alle opties aangevinkt behalve open dak en stoelkoeling. Reden is dat ik open dak altijd een herrie vind en stoelkoeling lijkt me ook overbodig omdat met de huidige auto's kun je klimatiseren voor vertrek.

Laden kan ik thuis doen en op de zaak dus met de huidige range kom ik prima uit.

zoals vermeld ik ga eerst kilometers maken en zal dat de ervaringen delen.

Laadproblemen Thuis

  • 69.000 km

Sinds paar maanden laadproblemen.

Als ik thuis kom zet ik de auto in de garage aan de wallbox. Het laden start meteen maar na een bepaalde tijd denkt de Wallbox dat de auto vol is maar dat is die niet. Wallbox al laten checken maar daar klopt alles want de i3 heeft dit Probleem niet.
Binnenkort gaat de auto weg voor de aller eerste beurt na 70000 kilometer pas!!!! Dan checken ze de software want waarschijnlijk zit daar het probleem. Word vervolgd in elk geval.
Als er mensen dit probleem herkennen hoor ik dit graag!

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren