BMW i4 eDrive40 (2023) #7
autoreview
Signalement
Uitvoering | i4 eDrive40 |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 7.000 km |
KM-stand laatst | 21.500 km |
BMW Top
- 11.111 km
Door het rijden in mijn BMW 330e heb ik het dynamisch en comfortabele rijden met electra kunnen ervaren. In juni 2023 mijn huidige auto, na een paar dagen proefrijden, gekocht. Beste zet ooit. Wat een fantastische auto. Troeft zijn concurrenten op alle fronten (op de prijs na) af. Alle jubelende reviews zijn terecht. Bij aanschaf gratis de BMW active kaart gekregen. Supersnel én goedkoop laden bij IONITY en tegen een voordelig tarief bij veel BMW partners. Thuis aan eigen oplaadpaal gevoed door zonnepanelen.
Aan de M sport stoelen moest ik wel wennen (lengte 188 cm) maar uiteindelijk moeten vaststellen dat ik altijd uitgerust ( en goed gemutst) de auto uitstap. De auto is full opties uitgezonderd het adaptief demping systeem. Bij de volgende zit het er gegarandeerd op zodat ik de vele verkeersdrempels comfortabel kan nemen. De BMW app wordt steeds beter en voorziet je van goede informatie. Oplaadpunt opzoeken is gemakkelijk en je krijgt een mooi overzicht van het aantal oplaadbeurten en het gemiddelde verbruik ( zie foto). De laagste score heb ik gereden in Sauerland en daar bewees het adaptieve regenereren zijn dienst. Op de heen- en terugweg in autoland Duitsland over de 190km aangetikt in de sport modus. Volgende keer toch de M50 aanschaffen om over de 200 km te rijden? Het overwegen waard. Of toch wachten op de Vision? Spannende tijden bij BMW.
Zwitserland
- 21.500 km
In juni een geweldige vakantie naar Italië via Oostenrijk gehad met een gemiddeld verbruik van 18.6 KWH. In Duitsland flink doorgereden en waar dat kon met 180 kmh. Bij het opladen in Italië één keer meegemaakt dat een oplader dienst weigerde. De BMW app gaf aan dat 40 km verderop een Tesla oplader was. Met nog 14% accu er naar toe gereden maar daar het bergaf ging, liep de accu weer op naar 37%. Eind goed al goed dus. Opladen bij een hotel, geen snellader, laad ik tot bijna 100%. De boordcomputer rekent je actieradius uit en dan zie je wat een aangename temperatuur doet voor je bereik ( zie foto)
In augustus naar Zwitserland. In totaal 2150 km. Temperatuur tussen 25 en 30 graden. Airco natuurlijk aan. Nu heb ik in Duitsland, op enkele inhaalmanoeuvres na, 130 kmh gereden. Het gemiddelde was nu 15.6 KWh. Ik vind dat geweldig voor zo’n zware auto. Opladen kan in Zwitserland overal (Martigny is een aanrader) Eén keer 5 minuten moeten wachten bij een IONITY oplaadpunt in Duitsland. Alle 8 opladers hingen vol vanwege de vakantie. Je ziet ook dat men over het algemeen tot 100% oplaad en tja die laatste 20% duren het langst. Behalve bij Porsche. Daar dendert het oplaadgeweld gewoon door…. Het kan dus toch BMW. En wat zitten die M sportstoelen toch heerlijk. Ze zijn stevig maar na zo’n lange rit stapten mijn partner en ik uitgerust en goed gemutst de auto uit.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW i4 eDrive35 70 kWh | Aut. | Leder | Getint Glas | Led | Navigatie | Cruise control | Climate control | Apple carplay | DAB | Camera | Elek. klep
- 2023
- 31.093 km

BMW i4 eDrive35 70 kWh | M-SEATS | SHADOW LINE | CAMERA | MEMORY SEATS | HARMAN/KARDON | BLIS | TREKHAAK
- 2023
- 26.730 km

BMW i4 EDrive40 High Executive 84 kWh
- 2023
- 26.398 km