BMW i4 eDrive40 (2023) #7

autoreview

BMW i4 eDrive40 (2023)

Signalement

Uitvoeringi4 eDrive40
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf7.000 km
KM-stand laatst21.500 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BMW Top

  • 11.111 km

Door het rijden in mijn BMW 330e heb ik het dynamisch en comfortabele rijden met electra kunnen ervaren. In juni 2023 mijn huidige auto, na een paar dagen proefrijden, gekocht. Beste zet ooit. Wat een fantastische auto. Troeft zijn concurrenten op alle fronten (op de prijs na) af. Alle jubelende reviews zijn terecht. Bij aanschaf gratis de BMW active kaart gekregen. Supersnel én goedkoop laden bij IONITY en tegen een voordelig tarief bij veel BMW partners. Thuis aan eigen oplaadpaal gevoed door zonnepanelen.
Aan de M sport stoelen moest ik wel wennen (lengte 188 cm) maar uiteindelijk moeten vaststellen dat ik altijd uitgerust ( en goed gemutst) de auto uitstap. De auto is full opties uitgezonderd het adaptief demping systeem. Bij de volgende zit het er gegarandeerd op zodat ik de vele verkeersdrempels comfortabel kan nemen. De BMW app wordt steeds beter en voorziet je van goede informatie. Oplaadpunt opzoeken is gemakkelijk en je krijgt een mooi overzicht van het aantal oplaadbeurten en het gemiddelde verbruik ( zie foto). De laagste score heb ik gereden in Sauerland en daar bewees het adaptieve regenereren zijn dienst. Op de heen- en terugweg in autoland Duitsland over de 190km aangetikt in de sport modus. Volgende keer toch de M50 aanschaffen om over de 200 km te rijden? Het overwegen waard. Of toch wachten op de Vision? Spannende tijden bij BMW.

Zwitserland

  • 21.500 km

In juni een geweldige vakantie naar Italië via Oostenrijk gehad met een gemiddeld verbruik van 18.6 KWH. In Duitsland flink doorgereden en waar dat kon met 180 kmh. Bij het opladen in Italië één keer meegemaakt dat een oplader dienst weigerde. De BMW app gaf aan dat 40 km verderop een Tesla oplader was. Met nog 14% accu er naar toe gereden maar daar het bergaf ging, liep de accu weer op naar 37%. Eind goed al goed dus. Opladen bij een hotel, geen snellader, laad ik tot bijna 100%. De boordcomputer rekent je actieradius uit en dan zie je wat een aangename temperatuur doet voor je bereik ( zie foto)
In augustus naar Zwitserland. In totaal 2150 km. Temperatuur tussen 25 en 30 graden. Airco natuurlijk aan. Nu heb ik in Duitsland, op enkele inhaalmanoeuvres na, 130 kmh gereden. Het gemiddelde was nu 15.6 KWh. Ik vind dat geweldig voor zo’n zware auto. Opladen kan in Zwitserland overal (Martigny is een aanrader) Eén keer 5 minuten moeten wachten bij een IONITY oplaadpunt in Duitsland. Alle 8 opladers hingen vol vanwege de vakantie. Je ziet ook dat men over het algemeen tot 100% oplaad en tja die laatste 20% duren het langst. Behalve bij Porsche. Daar dendert het oplaadgeweld gewoon door…. Het kan dus toch BMW. En wat zitten die M sportstoelen toch heerlijk. Ze zijn stevig maar na zo’n lange rit stapten mijn partner en ik uitgerust en goed gemutst de auto uit.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.