BMW i4 eDrive40 (2023) #10

autoreview

BMW i4
BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4

Signalement

Uitvoeringi4 eDrive40
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst5.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto met beperkte range

  • 5.000 km

Mijn eerste ev. Maar eigenlijk wel 2e 4-serie. Na zo’n 5000 kilometer een eerste tussenstand.
Het goede nieuws: ook deze rijdt als een echte BMW. Het adaptieve m-sport onderstel helpt natuurlijk daaraan mee. Ook in comfort stand nog steeds stevig, maar in sport stand geweldig. Ook op de Autobahn op snelheid zeer stabiel en veel gevoel. Mijn vorige auto (Merc C300e) viel hier zwaar door de mand.
Qua aandrijving niets aan te merken. 340 Pk zijn onmiddellijk beschikbaar en alles geruisloos. En toch nodigt het veel minder uit tot snel accelereren dan een benzine auto. Er is geen sensatie/beleving.
Zoals gezegd mijn eerste ev, dus ik weet nu ook wat ‘range anxiety’ is. De theorie is 590 kilometer. De praktijk is heel anders. Nu ben ik niet heel ‘groen’ aangelegd. Dus ik ga niet met 90 km per uur achter een vrachtwagen hangen. Een rit naar Keulen op zondagavond met temperaturen onder 0 was redelijk dramatisch. Bij Venlo maar gaan laden want die 330 kilometer naar Keulen was niet haalbaar. En zoals ‘vroeger’ 180 op de Autobahn kun je vergeten. Niet leuk.
Ritjes in Nederland en Belgie (woon in het zuiden) zijn goed te doen. In de spits ligt het gemiddelde sowieso laag, en dan is 350-400 kilometer range wel haalbaar.
Een rit van 500+ kilometer naar een klant in Duitsland met 15 graden: 130 op de cruise control en 1 keer een half uurtje laden. Wel te doen. Verplicht rustig rijden geeft toch wel … rust. En met alle snelheids beperkingen en baustelle maakt het eigenlijk niet zo veel uit.
Voordeel is wel dat je auto elke morgen weer opgeladen klaar staat. En natuurlijk al lekker opgewarmd.
Qua scherm(en) en digitale mogelijkheden heel fraai en helemaal bij de tijd. Geldt trouwens ook voor de navigatie icm aangeven van laadpalen en laadtijd.
Kortom: fijne auto, maar range in de winter ver onder de maat.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.