BMW i4 eDrive40 (2022) #21
autoreview

Signalement
Uitvoering | i4 eDrive40 |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 14.000 km |
KM-stand laatst | 14.000 km |
Na bijna 30 jaar (deels) overgestapt naar BMW
- 14.000 km
Vanaf 1998 rij ik zakelijk en privé Alfa Romeo, en ben een Alfist in hart en nieren. Na 6 jaar probleemloos te hebbe gereden in de Giulia als daily driver was het bedrijfsmatig en rationeel gezien het beste om hem in te ruilen. Het liefst had ik weer een Alfa gehad, maar de volgende moest een elektrische auto worden, en met alle respect, de Junior is mijn ogen geen echte Alfa, en ook wat te krap.
Wat dan? Liever geen SUV, maar een wat meer sportief gelijnde auto met een goed onderstel, genoeg bagageruimte, Europees, en qua rijden moet deze mij een glimlach op mijn gezicht toveren. Het leek een hele moeilijke opgave, maar omdat de meeste EV’s SUV’s zijn, bleef er een kleine shortlist over. Zonder erin gereden te hebben viel mijn keuze op basis van design en specificaties op de i4. Waarom? Het model vind ik écht fraai (niet zo’n spaceship-model), achterwielaandrijving, 470 liter bagageruimte die door de grote klep zeer goed toegankelijk is, de prestaties, en zeker ook het interieur. Met name binnenin is de i4 een echte auto met een cockpit-gevoel die je omarmt. Dat heeft mijn voorkeur t.o.v. van een kaal interieur met alleen maar 1 groot scherm in het midden.
Gezien de prijs ging het geen nieuwe worden, maar eentje met de kop eraf. Genoeg voer om avonden te zoeken op internet en reviews te lezen. Ik had wel specifieke eisen; het liefst een eDrive40 of M50, M-Sport pakket, Tanzanit blauw, en wat mooie opties. Op internet kwam ik een hele mooie tegen die via onze plaatselijke dealer te koop stond. Een eDrive40 in Tanzanit blauw met M-Sport pakket. Verder had deze 19 inch wielen, stoelen van leder met alcantara, en een schuifdak, maar deze auto stond aan de andere kant van Nederland. Ik kon wel alvast proefrijden in de demo i4 van de dealer… en dat beviel heel goed. Ik ga er hier geen proefritverslag van maken, maar deze i4 wist mij te overtuigen dat elektrisch rijden ook écht leuk kan zijn. De Tanzanit blauwe i4 werd naar mijn woonplaats gehaald om deze goed te bekijken, en ook om hiermee te sturen. Ook deze reed ’als nieuw‘ en voldeed aan al mijn verwachtingen.
De koop werd gesloten en vanmiddag ga de i4 ophalen. Wel met een lach en een traan, want de Giulia beviel mij enorm goed, en afscheid nemen van ‘mijn merk’ valt mij wel zwaar. Ik begon mijn stukje met ’ik ben Alfist in hart en nieren’. Het Alfahart zal ik altijd houden en beleef nog altijd veel plezier aan mijn 60 jaar oude Giulia. Ik hoop ook veel plezier te beleven met deze i4 met de welbekende ’nieren’ op de neus. Ja, ik weet het, aan deze review heb je niet veel, maar ik hou jullie op de hoogte door regelmatig een echte review te plaatsen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE BMW i4
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

BMW i4 eDrive40 84 kWh Elektrische Schuif/Kanteldak - Harman Kardon - Active Cruise Control - Elektrisch Verstelbare/verwarmde voorstoelen - BMW Laserlight - Comfort Access - BMW Live Cockpit Professional -
- 2023
- 39.956 km

BMW i4 40 E-DRIVE M SPORT CAMERA/NAVI/CARPLAY/ACC/STOEL-STUURVERW/E-KLEP
- 2022
- 30.137 km

BMW i4 eDrive35 M Sport Edition 70 kWh |PANO|360CAMERA|MEMORY|LASER|H&K|CARPLAY|TREKHAAK|HUD
- 2023
- 11.401 km