BMW i4 eDrive40 (2022)

autoreview

BMW i4 eDrive40 (2022)

Signalement

Uitvoeringi4 eDrive40
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst11.111 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Voor het eerst elektrisch

  • 716 km

Nu twee weken gereden in de i4 het is een geweldige ervaring. We rijden ongeveer 13000 per jaar en is voor ons onder de huidige regelingen een verstandige aankoop een M440 zou een veel hogere prijs per km hebben. Ook staat op dit moment de afschrijving in de min kan de auto verkopen voor meer dan ik er voor betaald heb.

Mijn eerste rijervaringen zijn op de snelweg een echte gt in de stad een beter optie dan een EV suv. Het rijden met de zelf drive assistent vraagt gewenning kan van de i4 een nerveuze partner maken maar werkt verder perfect. Het verbruik is super met de huidige kou ( 4gr) een rit van 300km A +/- 108 km/h een gemiddeld verbruik van 18.5 kw/h per 110 km gemiddeld (kom ik op 19kw/h) waar ook de zware voet die soms gebruikt wordt debet aan is.

Al met al een fijne allrounder.?

Verbazend zuinig

  • 2.000 km

Ik heb mijzelf gisteren verbaast met de i4 in een rit van ongeveer 270 km een gemiddeld verbruik van onder de 15kw/h in de file gestaan en tussen de 100 en 110 gereden in eco-pro met de arco aan.

Tot nu toe een verbruik van ong. 18,5 gehaald:

Ritten op de snelweg 140km/h (21,5) verder 100/110 in de stad en regio,
Ook een rit met de caravan 4.7m 1300kg (ong. 28.5kw/h)

Het is een soepele stille GT met veel comfort en snelheid zalig op de snelweg met autodrive en in de stad en regio fel en leuk.

De Auto tovert nog steeds dagelijks en glimlach op mijn gezicht als ik er mee onderweg ben.

Hebben wel een software probleem gehad (multimedia). Hiervoor een bezoek moeten brengen aan de dealer en toen was het opgelost (een update).

Ik wil hierbij het verkoop team van Ekris Zeist bedanken voor de mooie fijne auto die ze mij hebben verkocht.

na 10 Maanden

  • 11.111 km

Hier bij een update na 10 maanden en 11.000km

Tot nu toe hebben we de auto met veel plezier gebruikt en zouden we niet willen overstappen op een benzine versie (m440 ook al heeft deze een wonderschoon motor geluid).

Van de zomer zijn we met de volgeladen auto en caravan op stap geweest en hebben hier ongeveer 400km mee gereden het verrassende gebruik was 29 kwh/100 km geen enkel probleem dus even stroomverbruiken op de Duitse autobaan levert een soortgelijk verbruik op.

Nu met de kerst naar Oostenrijk gegaan waar het een zalige reiswagen voor grote afstanden bleek te zijn 1100km heen en 1100 km terug en 300km ter plaatsen.
Onze snelheid lag waar het kon tussen de 140 en 160 km/h het verbruik lag gemiddeld 0p 23,9 kwh/100km en hebben op de heen en terugweg 3uur aan de laadpaal hebben gehangen wel aangekomen met 52% thuis met 13%

Met ons IONITY abonnement en laden bij het appartement waren we € 220 kwijt voor 2500km. Ter vergelijking bij ons was een Opel Adam die over 2250km €280 kwijt was.

Ik was er achter gekomen dat de BMW routeplanner geen gebruikmaakt van je IONITY abonnement.(min punt je betaald er voor)
Dit moet je zelf uitvogelen. Onze truc was het gebruik van A Better Routeplanner, hebben een lijst gemaakt met laadstops welke onderweg zo nodig werd aangepast.

Let op als je naar een laadpaal/parkeerplaats navigeert zal de auto niet de accu op temperatuur brengen dit is op te lossen door een laadpaal op bestemming te zoeken de auto zegt dan bestemming .. km met één laadstop.
Ten opzichten van een benzine/diesel verlies je ongeveer 45 min per rit prima te doen dus en veel relaxter. De stops waren tussen de 12min en 30min.

Een hint als je ter plaatse je 220v laadsnoer gebruikt kan deze problemen geven als de spanning er te laag is hebben dit zelf ondervonden.(even gewacht tot 24:00 uur probleem opgelost)

Verder hebben we ook nog steeds software problemen ben regelmatig het contact tussen auto en telefoon kwijt auto heeft ook uit zich zelf tijdens het laden de achterklep open gezet (ong. 20 cm) ramen die ineens open gingen als ik de auto opende, hoofdsteunen die uit zich zelf op en neer gingen tijdens het rijden. Enz. Het is door gegeven aan BMW Duitsland en hopen op een oplossing. Nog geen reden om deze zalige auto weg te doen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.