BMW i4 eDrive35 (2024) #2

autoreview

BMW i4
BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4BMW i4

Signalement

Uitvoeringi4 eDrive35
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst9.508 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

feestje

  • 2.345 km

Freude am fahren is bij BMW nog steeds niet gelogen. Vijf jaar elektrisch rijden achter de rug en dus was de mindset daarvoor al volledig ingeburgerd. Laadstress zit al lang niet meer tussen de oren, het koppel, de kracht en de stilte zijn al lang niet meer luxe maar een standaard gevoel en dus moest de opvolger van de Tesla M3 SR ook weer elektrisch worden. Mijn ervaringen met BMW uit het verleden waren zeer goed en dus ging mijn voorkeur uit naar een EV uit dat gamma. Vanuit mijn ervaring wist ik ondertussen dat een actieradius van ca 350 KM in de praktijk voldoende is voor 95% van de reizen die ik doe in een jaar. Het werd een i4 e35 LCI M-sport pro in Davitgrau met cognac leer. Ik weet dat de WLTP van een BMW e35 LCI hoger is maar het gaat om de realiteit en met het gewicht van mijn rechtervoet en de ritten die ik maak wist ik dat bij een WLTP van 483km een realiteit van ca 350 km hoort en ik blijk, zeker met temperaturen van onder de 10 graden, gelijk te hebben. Het prijsverschil tussen e35 en e40 heb ik dan maar aan opties uitgegeven. Naast wat frivoliteiten die je altijd wil hebben (leer, M-pakket, driver- en park assist) moet je dan ca 75k afrekenen voordat je de sleutels overhandigd krijgt. Das wel geld, zeker als je ziet dat Elon Musk zijn auto's alleen maar goedkoper maakt, maar dan heb je wel wat.
De eerste 2500km achter de rug en ik heb iedere km daarvan genoten, de auto ligt als een blok op de weg voelt stevig en solide aan, heeft een heerlijk dik stuur wat super in de hand ligt en je zit (mede door de lederen sportstoelen) als een prins. De bediening is een stuk ingewikkelder dan bij Tesla en ik heb dan ook al wat uurtjes op de oprit doorgebracht kijkend naar YouTube filmpjes om uit te vinden waar in g..naam als die apps voor zijn. Het zal wel een keer routine worden. Is het dan alleen maar gejubel rondom deze auto, eigenlijk wel met uitzondering van mijn digital key. Ik was gewend mijn auto te openen en bedienen door mijn telefoon op zak te hebben, dat kon bij BMW gelukkig ook, helaas werkt dat niet en zelfs twee bezoekjes terug bij de dealer hebben mij nog niet verder geholpen waardoor ik weer met een ouderwetse sleutelbos in mijn zak loop, armoede maar ik ga ervan uit dat dat ook opgelost wordt. Meld me weer als er meer nieuws is

Ook de digital key is ondertussen in bedrijf en dus blijft het voornamelijk jubelen. Ga me weer melden als ik ca 10k aan km heb gevreten, dat zal ergens eind Q1 2025 zijn, hoop dat de ervaringen en het freude am fahren dan ook nog steeds geldt.

1 klein "smetje"

  • 9.508 km

Overall nog steeds jubelen, de auto gaf weliswaar na ca 3400 km een storing en daarna is de hele aandrijflijn vervangen maar dat is goed gebeurt en binnen de garantie, das is een smetje op de jubelstemming maar door de manier waarop het is opgelost wil ik daar niet teveel over klagen. Auto rijdt super, mijn verbruik wordt steeds minder in maart 17.7 kWh/100km. Het valt mij op dat hoewel ik mijn hele leven een zware rechtervoet heb gehad deze auto mij motiveert om wat "normaler" te rijden. Hat dalend verbuik is daar een gevolg van. Leer de auto ook steeds beter kennen en vind iedere keer weer nieuwe snufje zoals bij instellen dat je raam vanzelf naar beneden gaat bij je vaste wasstraat of parkeergarage. je kan zonder maar het is wel leuk en handig. Kortom vooralsnog geen spijt van de overtap van Tesla terug naar BMW (was ik op voorhand ook al niet bang voor)

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.