BMW i4 eDrive35 (2023) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | i4 eDrive35 |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand laatst | 3.027 km |
Aankoop
Na drie Audi's had ik graag naar een elektrische A4 of A5 overgestapt, maar helaas biedt Audi dat nog niet aan. Een proefrit in een BMW i4 overtuigde mij om de overstap naar dat merk te maken. Op een jong gebruikte kreeg ik een zeer laag inruilvoorstel voor mijn Audi A5, terwijl ik veel korting kreeg bij aanschaf van een nieuwe.
Het is dus een nieuwe BMW i4 eDrive35 geworden. Het geld dat ik bespaarde door niet de grotere accu van de eDrive40 te kiezen (bijna € 4K) heb ik gebruikt om extra opties te selecteren (in totaal ruim € 11K ...):
- M-sport pakket vanwege de mooiere looks, met name de voorbumper ziet er in mijn ogen dan veel beter uit.
- Portimao blauwe lak, het moet immers geen grijze leasebak worden.
- 19 inch velgen, want de standaard 18 inch velgen vind ik te klein onder deze sportieve auto.
- Executive pakket met mokka kleurig leder, stoelverwarming, HUD en alarm.
- Actieve / adaptieve cruisecontrol.
- Glazen schuifdak.
- Getinte achterruiten.
- Upgrade naar hifi audio.
- Zwarte omlijsting van de nieren, want de standaard chromen omlijsting vind ik lelijk en oubollig.
- Lichtpakket wat mij aangenaam verrast heeft.
Het rijdt fantastisch: het snelle optrekken (0-100 km/h in 6 sec.), de stilte in het interieur, het stuurgevoel. Briljant!
Actieradius en verbruik
- 3.027 km
Voorlopig heb ik alleen maar ervaring met de relatief koude maanden november en december. Ik zet de verwarming op een aangename 19,5 graden en rijdt de meeste km's in de Eco Pro modus. Snel optrekken kan ik echter niet laten, indien dit mogelijk is. Het verbruik is onder deze omstandigheden gemiddeld 18,4 kWh per 100 km.
De capaciteit van de accu is netto 66 kWh, dus met een 100% volle accu kan ik 360 km rijden. Meestal laad ik echter tot 80%, omdat dit de levensduur van de accu zou moeten verbeteren. Voorafgaand aan ritten naar Oberhausen en Antwerpen heb ik wel tot 100% geladen en dan wordt door de auto een actieradius vermeld van 360 tot 400 km.
In theorie zou de auto 480 km moeten kunnen rijden volgens de WLTP meting. Ik ben benieuwd wat de actieradius in de praktijk in de zomermaanden gaat zijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.