BMW i4 eDrive35 (2023) #2

autoreview

BMW i4 eDrive35 (2023)

Signalement

Uitvoeringi4 eDrive35
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst3.027 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop

Na drie Audi's had ik graag naar een elektrische A4 of A5 overgestapt, maar helaas biedt Audi dat nog niet aan. Een proefrit in een BMW i4 overtuigde mij om de overstap naar dat merk te maken. Op een jong gebruikte kreeg ik een zeer laag inruilvoorstel voor mijn Audi A5, terwijl ik veel korting kreeg bij aanschaf van een nieuwe.

Het is dus een nieuwe BMW i4 eDrive35 geworden. Het geld dat ik bespaarde door niet de grotere accu van de eDrive40 te kiezen (bijna € 4K) heb ik gebruikt om extra opties te selecteren (in totaal ruim € 11K ...):
- M-sport pakket vanwege de mooiere looks, met name de voorbumper ziet er in mijn ogen dan veel beter uit.
- Portimao blauwe lak, het moet immers geen grijze leasebak worden.
- 19 inch velgen, want de standaard 18 inch velgen vind ik te klein onder deze sportieve auto.
- Executive pakket met mokka kleurig leder, stoelverwarming, HUD en alarm.
- Actieve / adaptieve cruisecontrol.
- Glazen schuifdak.
- Getinte achterruiten.
- Upgrade naar hifi audio.
- Zwarte omlijsting van de nieren, want de standaard chromen omlijsting vind ik lelijk en oubollig.
- Lichtpakket wat mij aangenaam verrast heeft.

Het rijdt fantastisch: het snelle optrekken (0-100 km/h in 6 sec.), de stilte in het interieur, het stuurgevoel. Briljant!

Actieradius en verbruik

  • 3.027 km

Voorlopig heb ik alleen maar ervaring met de relatief koude maanden november en december. Ik zet de verwarming op een aangename 19,5 graden en rijdt de meeste km's in de Eco Pro modus. Snel optrekken kan ik echter niet laten, indien dit mogelijk is. Het verbruik is onder deze omstandigheden gemiddeld 18,4 kWh per 100 km.

De capaciteit van de accu is netto 66 kWh, dus met een 100% volle accu kan ik 360 km rijden. Meestal laad ik echter tot 80%, omdat dit de levensduur van de accu zou moeten verbeteren. Voorafgaand aan ritten naar Oberhausen en Antwerpen heb ik wel tot 100% geladen en dan wordt door de auto een actieradius vermeld van 360 tot 400 km.

In theorie zou de auto 480 km moeten kunnen rijden volgens de WLTP meting. Ik ben benieuwd wat de actieradius in de praktijk in de zomermaanden gaat zijn.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.