BMW i4 eDrive35 (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | i4 eDrive35 |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 14.000 km |
Als een maatpak
- 1.000 km
Ik ben nu een maand in het bezit van een BMW I4 Edrive 35.
Een aantal jaren geleden ben ik na 6 nieuwe BMW's overgestapt naar een Lexus IS250, toen een dijk van een auto. Echter na twee jaar vond ik daar geen andere auto die ik mooi vond. Ben toen overgestapt naar Mercedes, daar heb ik er 4 van gehad, de laatste was een CLA 200 coupe met AMG pakket en de kleur was mat Grijs.
Nu dus weer de overstap gemaakt naar de I4. Heb nog even getwijfeld om een Ioniq 6 te kopen, maar de proefrit met de BMW was voldoende. Het was weliswaar een edrive 40 maar het voelde gelijk goed. Ik had het idee of ik een maatpak aan trok. Alles viel op zijn plaats. Ook mijn vrouw en buren vonden hem geweldig.
Nu dus een maand en 1000 km in mijn e35 gereden, voor mij doet hij nauwelijks onder voor een e40 die een €4000 duurder is. Auto reageert direct op het voetpedaal. Hij ligt als een huis op de weg, maar dat mag ook wel met 2050 kg.
Met het opladen is het geweldig in combinatie met mijn zonnepanelen. Tot nu toe nog voor niets gereden. Wel moet ik nog wennen, ik kijk steeds naar het voltage en de nog te rijden kilometers, maar dat is wennen denk ik.
Zijn er alleen maar lovende worden, nee. De line assist is nadrukkelijk aanwezig, zet hem uit als ik de grote weg op ga, ik heb het idee dat de auto dan aan het zoeken is.
Ook mis ik een optie die in de Mercedes wel zit en dat is dat de voor camera die aan gaat op je display als je bij een verkeerslicht staat. Super handig was dat, dan hoef je niet steeds naar boven te staren.
Verder is de one padal drive heerlijk. Ik raak mijn rem nog zelden aan. Ook de sportstoelen met cognac leer zien er perfect uit.
Nog één nadeel, je moet de auto wel een beetje aankleden en dan kruip je zo over de €70k.
Ik kom nog eens terug als er meer kilometers opzitten.
Groeten Per
Bmwi4Edrive 35
- 14.000 km
Zoals ik in mijn eerdere review aangaf, kom ik nog even terug na een jaar rijervaring. Er zit nu 14000 km op de teller, tot op heden geen enkel probleem gehad met de auto. Hij rijdt nog steeds als een echte BMW. Het blijft elke keer een genot om in deze auto te rijden. Zeker door de elektrische aandrijving rijdt de auto zeer soepel en glijd als ware over de weg. Wel in positieve zin natuurlijk. Opladen gaat ook prima, dit met name ook omdat ik thuis oplaad met 11 zonnepanelen en snelheid van 11,4 kWh. Tot nu toe is dit erg gunstig qua prijs. Het verbruik ligt in de stad en grote weg, gemiddeld tussen de 16,5 en 17/18 bij normaal weer. Bij vorst verbruikt hij iets meer. Onderhoud is er pas na twee jaar en tot op heden geen wegenbelasting. Dit laatste gaat natuurlijk veranderen net zoals het terug leveren stroom. Eerst iedereen gek maken om in een elektrische auto te rijden en zonnepanelen te nemen, daarna draaien ze je nek om. Ben benieuwd hoe de verkoop van elektrische auto’s gaat verlopen de komende jaren. Denk dat veel merken nog lang niet van de verbrandingsmotor af zijn.
Terugkomend op de BMW. Het is en blijft een super car ook na een jaar rijden ben ik nog zeer te vreden over de auto en zijn uiterlijk. Een hoop vrienden en kennissen vinden zeker de voorkant een zeer imposante verschijning.
Afwachtend wat de Chinezen gaan doen, want die blijven mij verbazen met mooie modellen. Tot horens en veel veilige kilometers.
Mvg
Perry K
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW i4 eDrive35 70 kWh | Aut. | Leder | Getint Glas | Led | Navigatie | Cruise control | Climate control | Apple carplay | DAB | Camera | Elek. klep
- 2023
- 31.093 km

BMW i4 eDrive35 70 kWh | M-SEATS | SHADOW LINE | CAMERA | MEMORY SEATS | HARMAN/KARDON | BLIS | TREKHAAK
- 2023
- 26.730 km

BMW i4 EDrive40 High Executive 84 kWh
- 2023
- 26.398 km