BMW i3s 120Ah Business Edition Plus (2021)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | i3s 120Ah Business Edition Plus |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2021 |
| Jaar van aanschaf | 2021 |
| KM-stand bij aanschaf | 5 km |
| KM-stand laatst | 86.289 km |
Elektrisch de toekomst ??
- 6 km
Sinds december 2021 rijden wij de BMW i3. Nu 9 maanden later en 18000 km verder maar eens in de pen klimmen hoe de ervaringen zijn.
Reden tot aanschaf was niet zo moeilijk de Ford Fiesta had er bijna 4 jaar opzitten moest wat onderhoud hebben en was (en is nog steeds) een gewilde occasion. Voor een goede prijs verkocht en de BMW i3 met 20% korting gekocht.
Fijne aflevering gedaan door Dusseldorp.
Uitvoering is niet zo luxe als mijn andere BMW 330i, zie review, maar veel van die extra’s mis ik eigenlijk niet, behalve misschien de adaptive cruisecontrol.
Uitvoering is in een leuke kleur waar veel positieve reacties op zijn. Verder bijvoorbeeld nog een schuifdak, 20inch velgen, wel velen zijn mij voorgegaan
met opnoemen van de diverse uitvoeringen ik laat dat maar achterwege.
Aanloopproblemen:
Na een paar weken problemen met de automatische hoogteverstelling van de koplampen. Hiervoor is de auto wel 4x terug geweest bij de dealer.
Ruitschade gehad wat in eerste instantie gerepareerd is door Autotaalglas in Leeuwarden die de auto rondom het voorruit compleet vernield heeft. Daarna laten repareren door plaatselijk schadebedrijf die hier eerder ervaring mee had opgedaan. Advies: laat vooral ruitschade repareren door een specialist.
Oververhitting ? Ineens gaat het alarm af bij de huidige warme dagen, moet de dealer maar eens naar kijken.
Plastic: onderom is een plastic onderdeel los geraakt, teruggedrukt en het zit weer op zijn plaats ?, iets voor de dealer.
Maar hoe voldoet ie ? Wel in een woord geweldig, rijd als de brandweer, petjes boys hebben geen schijn van kans. Auto wordt vooral voor de korte ritjes gebruikt en dan is ie in zijn element.
Betrouwbaarheid
- 86.289 km
Al bijna een jaar steeds problemen met het laden van de i3. Blijkt de laadunit stuk te zijn, schadepost ruim €1750. BMW heeft op onderdelen 80% vergoeding toegekend. Verder is de cruisecontrol vervangen kosten €362,41. Het linkerknopje was beschadigd, de hele unit heeft men vervangen terwijl ikzelf graag alleen het knopje wilde vervangen, gekocht voor €2,60. BMW Ekris Heerenveen wilde dit niet. De
betrouwbaarheid naar beneden gesteld niet alleen dat de auto nu enigszins teleurstelt maar ook de dealer.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

BMW i3 120Ah 42 kWh | Uniek | Sport | Panodak | H&K | Leder | Carplay | 20 inch |
- 2020
- 94.075 km

BMW i3 S SPORT Executive Edition 120Ah 42 kWh, dab, navi, 20 inch, achteruitrijcamera , 31-12-2019, Nederlandse auto met nap
- 2019
- 61.173 km

BMW i3 Unique Forever 120Ah 42 kWh/Sunroof/Carplay/Leder/Camera/W-pomp/3-fase/20"
- 2022
- 23.962 km
Lees ook

Praktijkervaring BMW i3: dit vinden eigenaren van hun elektrische pionier

300 kilometer bereik vanaf €15.000: 7 betaalbare elektrische occasions

Waarom de BMW i3 wegbereider was voor elektrische BMW's en andere EV's

BMW i3 houdt het dit jaar voor gezien

