BMW 530e (2024)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 530e |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand laatst | 7.100 km |
530e sedan
- 1.250 km
Het afhalen van deze auto was een aparte ervaring, aangezien ik net als de meeste 5 serie fans helemaal niet blij was met het nieuwe uiterlijk. (op de foto's) Toen ging het doek van deze zwarte 5 serie m-sport eraf en was ik aangenaam verrast. In deze samenstelling en velgkeuze ziet hij er naar mijn mening echt wel dik uit.
Dan het rijden, ik heb ook een bmw G31 uit 2017 die ik echt geweldig vind rijden, comfortabel. dat is nog steeds het geval echter is de nieuwe toch wel weer een stap vooruit, helemaal met de elektra erbij. Het gaat niet geweldig snel ofzo maar de auto voelt lichter dan de G31 (ook m onderstel) terwijl hij 500kg zwaarder is. Stoelen zijn erg goed (comfort met ventilatie) en het scherm en infotainment went erg snel. Elektrisch bereik klopt echt wel goed, kom elke keer boven de 90km uit. Tot nu toe erg blij met deze auto.
zal de review later verder aanvullen.
heb de auto niet zelf samengesteld maar heb een voorraadmodel uitgekozen, het is maar een auto van de baas om het zo te zeggen.
M-sport
driver assistent plus
trekhaak
comfortstoelen
20inch wielen
geblindeerde ramen
comfort en terugroepactie
- 7.100 km
Nu 5 maanden verder en 7000 kilometer.
Ben helemaal gewend aan de auto, plug in hybride bevalt mij bijzonder goed.
Vooral nu het weer wat kouder is buiten en je de auto met de app voor kan laten verwarmen, hele fijne bijkomstigheid.
Aangezien ik elke dag vooral veel kleine ritjes met de auto maak heb ik pas 2 keer bij de pomp gestaan, voor de rest hang ik hem bijna dagelijks aan de stekker.
Ik heb nog niet genoeg lange ritten gereden om een echt uitgebreide review te geven vind ik zelf maar ik zal tot nu toe de plus en minpunten even op een rijtje zetten. Ook heb ik nog steeds een 5 touring (G31) in bezit voor de lange familie rit en de vriendin heeft een GLA250e. Hoe pijnlijk ik het vind om te zeggen over de G31 waar ik altijd dol op ben geweest, hij is echt niet meer op het niveau van deze nieuwe.
Veel mensen klagen over de afwerking van het nieuwe model, ben ik het over het algemeen niet mee eens. (zacht materiaal weggelaten in de deurbakken snap ik net als iedereen echt niets van)
Wat ik wel lelijk vind is dat er geen afdichting meer over de bekerhouders voorin zit.
Verder zijn er bij de touring natuurlijk wel wat minpunten bij de G61 tov de G31, het achterraam en de bagage mat.
Comfortstoelen heb ik in beide auto's en vind ik lastig te vergelijken aangezien de nieuwe nieuw zijn en die in de G31 al wat 'ingezeten' zijn.
Wat je in de G60 wel mist is dat je de bovenkant van de rugleuning niet meer voor en achterwaarts kan bewegen.
Na elke lange rit in de G31 heb ik het gevoel dat hij toch nog wel heel goed is en eigenlijk nog 10 jaar mee kan, tot ik dan de dag erna weer in de G60 stap.
wel 2 terugroepacties van BMW gekregen voor de bekende remmen en voor een los contact in het stuurhuis, vervelend.
pluspunten:
comfort en stilte
plug in hybride (verbruik en rijeigenschappen)
mediasysteem (eenmaal gewend)
minpunten:
allerlei functies uit moeten zetten als je start (snelheidslimiet/lane assist)
ruimte passagiers achterin (auto is net zolang als de vorige 7 serie)
gewenning aan mediasysteem duurt langer dan gebruikelijk
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.