BMW 530d Touring High Executive (2005) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | 530d Touring High Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 75.000 km |
KM-stand laatst | 80.000 km |
Wat een verschil
- 80.000 km
Mijn BMW 520i sedan had ik nog maar 1 jaar. Mooie stille auto, maar ik miste wat. Ik miste veel opties en ik miste de power. Dus opzoek naar een andere. En ja aangezien ik de 520 eigenlijk gelijk gekocht had toen ik hem zag, dacht ik laat ik het anders aanpakken. Wat zou ik willen als geld geen rol zou spelen.
Nu een poosje zoeken had ik hem gevonden. Bij een bedrijf wat auto's uit Duitsland koopt, ze daar helemaal stript naar geen opties, dan importeerd (lage BPM) en dan weer alles inbouwd.
Het is geworden een 530D station FULL, automaat, NAV PRO, standkachel,stuurverwarming, elec. sport stoelen met verwarming en airco, headupdisplay, open panoramadak, trekhaak, Dolby 7 audio, zwarte hemelbekleding, dynamicdrive, meedraaiende xeon koplampen, active stearing, TV, rolgordijnen achter, elec. kofferbak open/dicht, BMW indivitual interieur, etc etc etc.
Wat een genot, wat had ik eigenlijk achteraf ook nog willen hebben: dubbelglas en adaptive cruise controle :)
Gekocht zonder garantie (scheelde 1500).
Als eerst de software naar NL laten zetten bij BMW, koste 150 en was hij gelijk geupdate. Dit duurde echter wel 2 dagen, omdat ze daar nog nooit een BMW hadden gehad met zo'n lange optie lijst :)
De eerste 10.000 KM geen problemen. In de winter kwam ik erachter dat de standkachel niet werkte. Naar BMW, die kwamen snel met de diagnose Standkachel defect vervangen kost 1400 euro. Dat leek mij wat kort door de bocht dus op internet een bedrijf gevonden dat standkachels reviceert. Dat was een goede zet, pompje bleek defect kosten 150 en werkt echt top. Dit is echt zo'n optie waar ik straks niet meer zonder kan. Bij vorst staat de hele buurt te krabben en laten motor draaien. Ik heb hem geprogrammeerd (maar je kan hem ook inschakelen met afstandsbediening) om 8:00 en kan gelijk weg rijden met schone ramen en een heerlijk warm interieur. (TIP voor BMW, het enige is dat de buitenspiegels niet mee ontdooien, die zijn wel verwarmd, maar pas als ik de motor aanzet, dit zou dus iets eerder moeten)
Bij 120.000 bij de beurt lekkage geconstateerd, betekende nieuwe slangen tussen turbo en ... kosten € 900. Verder behalve nieuwe banden en beurtjes geen kosten gehad.
Het blijft een genot, wat een heerlijke auto, maar na 2,5 jaar begint het toch weer te jeuken, wil ik gewoon weer wat anders he, maar ja wat. Wat gaat dit nog overtreffen????
Ik ben er nog niet uit. Advies?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW 5-serie Touring 525i Executive/automaat/leder/psensor/xenon
- 2005
- 203.808 km

BMW 5-serie Touring 525i E61 Facelift Executive | Youngtimer | 218 pk | Leer | Navi | 18 inch | Xenon | Trekhaak | Stoelverwarming | Cruise-control | Climate control | 6 cilinder | ➡️
- 2007
- 239.210 km

BMW 530i Executive
- 2004
- 395.436 km