Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 5-serie touring

BMW 525d touring (2003)

autoreview

10
BMW 525d touring (2003)
Anoniem
  • Gebruikersreview
6 april 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering525d touring
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf133.000 km
KM-stand laatst190.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 164.000 km
  • 5 april 2008

De Duitse slogan is ’Freude am Fahren’ en voorlopig kan ik dat alleen maar onderschrijven.
Aangezien een nieuwe nogal kostbaar is, heb ik gekozen voor een tweedehands BMW 525dA
Touring (E39) uit 2003. De wagen was een ex-lease wagen en had slechts 133.000 km gelopen in
5 jaar tijd, dus dat viel goed mee.
Daarnaast is ze van vele opties voorzien:
- automaat
- elektrisch schuifdak
- lederen bekleding
- navigatie systeem professional + TV module
- xenon
- dimmende buitenspiegels
- telefoon

Het geluid van de 6 cilinder is machtig. Bij stevig optrekken heb je soms het gevoel in een
Amerikaan te zitten qua geluid. Overigens is het verbruik er dan ook wel naar. 1 op 7 a 8 is dan vrij normaal. Maar goed, dat is nu eenmaal af en toe.

Bij normaal gebruik laat de wagen zich heerlijk cruisen. Misschien niet al te stil in vergelijk met de modernere wagens, maar toch vrij rustig. Ook al beschikt de wagen over voldoende vermogen, ze nodigt niet direct uit tot hard rijden, maar juist lekker ontspannen rijden. Een verbruik van 1 op 15 is dan normaal (snelweg, geen file).

Een veelgehoorde klacht over BMW is de kwaliteit van de stoelen. Dit zal voor een deel persoonlijk zijn, maar ik vind de lederen zetels fantastisch goed zitten en toch ook redelijk wat steun bieden. Ik heb een vrij smal postuur, dus enorm veel zijdelingse steun heb ik niet, maar toch nog voldoende.

Over de ruimte in de wagen heb ik geen klagen. Kort geleden met 5 personen op stap geweest naar de kust en iedereen had plaats genoeg. Moet wel zeggen dat ik niet al te groot ben, anders zou de plaats achter mij misschien wel wat krap zijn. Kan ik niet goed over oordelen. Ook de ruimte in de koffer is ruim voldoende. De meeste rommel van onze kleine van 9 maanden (kinderwagen etc.) ging toch prima mee.

Ik heb nu pas iets meer dan 1000 km gereden op een ruime week tijd. Dus heel veel meer kan ik voorlopig nog niet zeggen, maar updates zullen volgen.

Heb nu een 30000 km gereden. Zalige wagen gewoon. Paar kleine probleempjes gehad, maar voor de rest absoluut geen klagen. Hij lust wel een slok. Gemiddeld 7.9 - 8.8 l/100km. Maar ja, wat wil je ook met een 2.5l 6 cilinder waar ik veel mee in de file sta en als niet het geval is, ik wel van een beetje doorrijden hou.

PROBLEMEN

  • 164.000 km
  • 5 april 2008

- Lekkage deurrubbers rechtsachter: na een nachtje regenen is de vloer achter druifnat
- Webasto Thermotop Z/C (motorbijverwarming) waarschijnlijk defect

Eerder een kapotte brandstofpomp gehad, verholpen onder garantie van de handelaar.

EVARINGEN / PROBLEMEN

  • 174.000 km
  • 28 mei 2009

Het probleem met de deurrubbers en lekkage is onder garantie verholpen door de handelaar waar ik hem gekocht had, maar ik heb geen idee wat ze gedaan hebben.

De Webasto Thermotop is waarschijnlijk defect, maar wordt niet onder garantie vervangen en ik heb geen zin om er 800 euro aan uit te geven, zo belangrijk is dat ding nu ook weer niet.

Volgende "problemen" hebben zich nieuw aangediend:

1. ruitensproeier reservoir is na 1x sproeien al leeg volgens boordcomputer, heb de aansluitingen van de slangen naar de sproeiers voor vastgezet, maar dit heeft maar even geholpen
2. ruit van de kofferdeksel (apart te openen/sluiten) opent vanzelf op sommige momenten en blijft half in het slot hangen, met een flinke rammel als gevolg op oneffenheden. Na handmatig sluiten gaat ze soms niet meer open
3. bij terugzetten zomerbanden (wielen) lijkt het rechtervoorwiel niet goed te zijn gebalanceerd waardoor bij zo'n 80 per uur het stuur trilt dat het niet normaal meer is.
4. roestgat in de linker voorportier, vermoedelijk door een slechte herstelling in het verleden

Binnenkort moet ik weer op onderhoud, dus zal ik naar bovenstaande eens laten kijken.

Voor de rest nog altijd heel erg tevreden over de wagen in het algemeen. Het verbruik is natuurlijk wel niet zo gunstig, maar aangezien de wagen zakelijk is aangeschaft, is dat iets minder een probleem.

De laatste update...

  • 190.000 km
  • 12 oktober 2009

Dit zal de laatste update zijn, omdat de wagen ergens deze week wordt verkocht. Er komt een nieuwe BMW 320dA Coupe voor in de plaats, die geleast wordt.

Alle problemen uit het vorige verslag zijn verholpen. Heeft wel wat geld gekost, met name het vervangen van het slot van de achteruit. Alles bij elkaar een rekening van 690 euro. Dat vond ik toch best fors eigenlijk.

Maar er zijn weer wat nieuwe problemen opgedoken. De airco doet het soms niet na het starten en af en toe gaat het controle lampje van de tractiecontrole/ESP branden. Is het laatste alleen te wijten aan een sensor of is het kwalijker dan dat?

Geen idee en intussen niet meer mijn zorg.

Ik heb zeker genoten van de wagen, maar vind wel dat er een aantal problemen zijn geweest die mijnsinziens niet hadden mogen voorkomen voor een wagen van 6,5 jaar oud die destijds net geen 46.000 euro heeft gekost (in België welteverstaan).

Maar goed, ik heb er zelf een kleine 60.000 km mee gereden in anderhalf jaar tijd en kijk uit naar de nieuwe, waarvan ik ook nog verslag zal doen.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 5-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 5-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    BMW 525D AUT. LIFESTYLE EXEC. YOUNGTIMER NAVI STOELVERW. PDC

    BMW 525D AUT. LIFESTYLE EXEC. YOUNGTIMER NAVI STOELVERW. PDC

    • 2002
    • 235.515 km

    € 4.150

    BMW 525i Executive /Navi/Automaat/Alpina/

    BMW 525i Executive /Navi/Automaat/Alpina/

    • 2004
    • 255.502 km

    € 4.350

    BMW 5-serie Touring 525i Executive / AUTOMAAT / LEES TEKST !

    BMW 5-serie Touring 525i Executive / AUTOMAAT / LEES TEKST !

    • 2001
    • 388.531 km

    € 899

Meer BMW 5-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 5-serie (G30)

    1144
    • 12 april 2021

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 5-serie specificaties
  • BMW 5-serie occasions
  • BMW 5-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 5-serie tests
  • BMW 5-serie gebruikersreviews
  • BMW 5-serie index
PREMIUM
BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

Over het uiterlijk van de nieuwe 4-serie Gran Coupe kun je al een halve editie van AutoWeek...

Lees meer
 

BMW 5-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 530i touring Executive (2001)

    BMW 530i touring Executive (2001)

    8
    • 23 mei 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 520i touring Executive (2002)

    BMW 520i touring Executive (2002)

    7
    • 15 december 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 520i touring Edition (2004)

    BMW 520i touring Edition (2004)

    2
    • 23 mei 2018
  • Gebruikersreview
    BMW 530i touring Executive (2000)

    BMW 530i touring Executive (2000)

    14
    • 27 juli 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 525i touring Executive (2002)

    BMW 525i touring Executive (2002)

    2
    • 7 januari 2017
  • Gebruikersreview
    BMW 530i touring Edition (2002)

    BMW 530i touring Edition (2002)

    11
    • 11 december 2016
  • Gebruikersreview
    BMW 530d touring Executive (2001)

    BMW 530d touring Executive (2001)

    3
    • 7 november 2016
meer reviews
Klokje Rond - BMW 530d Touring

Klokje Rond - BMW 530d Touring

68

De BMW 530D van de E39-serie is een vaak geziene gast in de aanmeldingenbak voor Klokje Rond....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    BMW 530e Touring Business Edition Plus (2021)

    BMW 530e Touring Business Edition Plus...

    1
    • 23 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 528i (2010)

    BMW 528i (2010)

    4
    • 25 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over de 'Ring

    Nieuwe BMW M5 met elektrokracht jaagt over...

    14
    • 22 maart 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 520e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 520e Touring Business Edition Plus...

    3
    • 22 maart 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 520e Business Edition Plus (2022)

    BMW 520e Business Edition Plus (2022)

    2
    • 18 maart 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 530e Business Edition Plus (2022)

    BMW 530e Business Edition Plus (2022)

    9
    • 3 maart 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 525i Executive (1994)

    BMW 525i Executive (1994)

    20
    • 17 februari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    BMW M140i (2017)

    BMW M140i (2017)

    • 26 mei 2022
  • Autosport
    BMW niet terug naar Formule 1: 'Willen sneller elektrificeren'

    BMW niet terug naar Formule 1: 'Willen...

    12
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 1-serie en 2-serie Gran Coupé als Edition ColorVision

    BMW 1-serie en 2-serie Gran Coupé als Edition...

    8
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Vernieuwde BMW X7 op de prijslijst

    Vernieuwde BMW X7 op de prijslijst

    35
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    BMW M3 en M4 als M 50 Jahre

    30
    • 24 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 530e Touring Business Edition Plus (2021)

    BMW 530e Touring Business Edition Plus...

    1
    • 23 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter voor Zuid-Afrikaanse markt

    BMW 333i en 745i S.A. - lekkernijen louter...

    15
    • 22 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden