BMW 520i touring Executive (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 520i touring Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 95.000 km |
KM-stand laatst | 255.000 km |
ERVARINGEN
Heb deze BMW 520 Touring nu alweer 3 jaar en hij bevalt me prima. De eerste auto (ik heb 5 leaseauto’s gehad o.a. A3 en Alfa 147) die ik rijd waarbij ik elke keer weer geniet als ik er in rijd. Echt een feest, deze auto tovert elke keer weer een smile op mijn gezicht als ik gas geef..werkelijk genieten. Hoewel het de lichtste motorvariant is rijdt hij prima en komt tie goed mee, zeker in de sportstand. Wellicht de volgende keer een iets zwaardere motor, maar ach, het is sowieso meer een cruisemobiel dan een racer. Op de snelweg rijden is een genot en eigenlijk is deze auto ontworpen om heerlijk relaxed 160km/uur (in Duitsland dan) mee te rijden. In Duitsland mis je het gebrek aan snel accelereren veel meer, vanwege het vele remmen voor langzamer verkeer, in NL is het dus goed te doen. De automaat schakelt zijdezacht, doet nauwelijks hoorbaar zijn werk en dat rijdt heel relaxed.
PROBLEMEN
Mijn ’problemen’ tot nu toe:
96.000 km - vervangen ruitenwisserbladen voor (€39)
121.000 km - grote beurt,olie en -filter,aircoreinigen en microfilter (€409)
125.000 km - 2 nieuwe luchtbalgen (€585)
134.000 km - setje winterbanden (€400)
6-07-2007 Onderhoudsupdate
143.000 km - 2 nieuwe banden (€246)
144.000 km - kleine beurt,2 achter dwarsliggers (€340), setje remblokken, olie en -filter, airccoreinigen en microfilter (totaal €1000, waarvan €704 materiaal)
Ik zie nu bij 144.000 km dat er een paar pixels in mijn tellerunit soms uitvallen, dit schijnt een BMW probleem te zijn. Tot op heden valt het dus nog mee en kan ik ook nog steeds alle namen uit mijn autotelefoon in het display nog goed lezen. Ik houd mijn vingers gekruisd.
23-05-2008 Onderhoudsupdate
163.000 km - grote beurt en wat kleine reparaties (Thermosstaathuis, remschijf, remblokken, €431 arbeidsloon: totaal €1383). Ik kan er weer een jaar tegenaan.
Automaat revisie
- 255.000 km
Update:
Bij 255.000 deed de automaat in de achteruit opeens raar. Leek wel of hij slipte en bijna geen snelheid kon maken (in reverse). De vooruit (drive) werkte wel gewoon. Bij mijn eigen garage was het oordeel: automaat revisie. Kosten 3000 euro. Dat was mijn auto uit 2000 niet meer waard vond ik. Maar toch pijn: de auto is tiptop onderhouden, gebruikt o.a. geen olie en loopt verder soepel. Ook de vooruit leek het gewoon goed te doen. Na contact met ZF in Duitsland wordt ik verwezen naar een revisie specialist in Rijswijk (ATS). Hun oordeel: alleen een achteruit revisie is nodig. Kost 1300 euro. Toch wel een verschil. Zij adviseerden ook elke 50.000 de automaat olie te vervangen en in de zomer vooral voorzichtig te zijn met de automaat (met zware belading:motor op 4000 toeren houden, dan koelt de automaat het beste)...Dus ik rijd weer en de BMW blijft.....(inmiddels wel een andere aangeschaft, dus nu tijdelijk 3 auto's..)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren