BMW 520i touring Executive (2000)

autoreview

BMW 520i touring Executive (2000)

Signalement

Uitvoering520i touring Executive
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf95.000 km
KM-stand laatst255.000 km
Lezerswaardering: 16%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heb deze BMW 520 Touring nu alweer 3 jaar en hij bevalt me prima. De eerste auto (ik heb 5 leaseauto’s gehad o.a. A3 en Alfa 147) die ik rijd waarbij ik elke keer weer geniet als ik er in rijd. Echt een feest, deze auto tovert elke keer weer een smile op mijn gezicht als ik gas geef..werkelijk genieten. Hoewel het de lichtste motorvariant is rijdt hij prima en komt tie goed mee, zeker in de sportstand. Wellicht de volgende keer een iets zwaardere motor, maar ach, het is sowieso meer een cruisemobiel dan een racer. Op de snelweg rijden is een genot en eigenlijk is deze auto ontworpen om heerlijk relaxed 160km/uur (in Duitsland dan) mee te rijden. In Duitsland mis je het gebrek aan snel accelereren veel meer, vanwege het vele remmen voor langzamer verkeer, in NL is het dus goed te doen. De automaat schakelt zijdezacht, doet nauwelijks hoorbaar zijn werk en dat rijdt heel relaxed.

PROBLEMEN

Mijn ’problemen’ tot nu toe:
96.000 km - vervangen ruitenwisserbladen voor (€39)
121.000 km - grote beurt,olie en -filter,aircoreinigen en microfilter (€409)
125.000 km - 2 nieuwe luchtbalgen (€585)
134.000 km - setje winterbanden (€400)

6-07-2007 Onderhoudsupdate
143.000 km - 2 nieuwe banden (€246)
144.000 km - kleine beurt,2 achter dwarsliggers (€340), setje remblokken, olie en -filter, airccoreinigen en microfilter (totaal €1000, waarvan €704 materiaal)

Ik zie nu bij 144.000 km dat er een paar pixels in mijn tellerunit soms uitvallen, dit schijnt een BMW probleem te zijn. Tot op heden valt het dus nog mee en kan ik ook nog steeds alle namen uit mijn autotelefoon in het display nog goed lezen. Ik houd mijn vingers gekruisd.

23-05-2008 Onderhoudsupdate
163.000 km - grote beurt en wat kleine reparaties (Thermosstaathuis, remschijf, remblokken, €431 arbeidsloon: totaal €1383). Ik kan er weer een jaar tegenaan.

Automaat revisie

  • 255.000 km

Update:
Bij 255.000 deed de automaat in de achteruit opeens raar. Leek wel of hij slipte en bijna geen snelheid kon maken (in reverse). De vooruit (drive) werkte wel gewoon. Bij mijn eigen garage was het oordeel: automaat revisie. Kosten 3000 euro. Dat was mijn auto uit 2000 niet meer waard vond ik. Maar toch pijn: de auto is tiptop onderhouden, gebruikt o.a. geen olie en loopt verder soepel. Ook de vooruit leek het gewoon goed te doen. Na contact met ZF in Duitsland wordt ik verwezen naar een revisie specialist in Rijswijk (ATS). Hun oordeel: alleen een achteruit revisie is nodig. Kost 1300 euro. Toch wel een verschil. Zij adviseerden ook elke 50.000 de automaat olie te vervangen en in de zomer vooral voorzichtig te zijn met de automaat (met zware belading:motor op 4000 toeren houden, dan koelt de automaat het beste)...Dus ik rijd weer en de BMW blijft.....(inmiddels wel een andere aangeschaft, dus nu tijdelijk 3 auto's..)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.