BMW 520i (1986)

autoreview

BMW 520i (1986)

Signalement

Uitvoering520i
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1986
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf250.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto stond al geruime tijd te koop bij een off. dealer. Maar, te duur. HIj was echter zo goed onderhouden dat de verkoper m niet naar de handel wou brengen. Men vroeg er 2750,-- EUR met beurt en apk. Ik heb na de proefrit een mailtje gestuurd met bod van 1250,-- EUR met APK..en ja hoor de volgende dag belden ze me op dat het ok was. Met 2 nwe banden en apk..goede deal!

Omdat ik zakelijk een vectra gts rijd leek het mij verstandig de bijtelling is een keer proberen te omzeilen met zo een classic BMW. Hij was nog niet houderschapsbelasting vrij maar wel kon hij goedkoop in een klassieker verzekering.

Wat had de auto aan extra’s? Nou erg weinig...
- een automaat,
- elektrische spiegels,
- waxoil pantser behandeling van de lak,
- BBS velgen.

De auto rijdt werkelijk goed voor zo een oudje..vooral het uiterlijk doet menig duimpje omhooggaan.

Wat ook prachtig is de roffrl uit de uitlaat...ja man, vooral in tunnels de raampjes ff open en toch genieten.

Het is een leuke kar voor erbij en zeker rijdt het niet verkeerd. Het is allemaal degelijkheid wat de klok slaat, de deuren, het stuur, de ventilatie schuifjes enzenz.. De zetels zijn na al die jaren nog erg strak en zitten ok.

PROBLEMEN

Eigenlijk weinig, de uitlaat moest vervangen worden wat bij De Sprint is gedaan.

In Belgie is de V riem kapotgegaan op de snelweg waardoor natuurlijk de temperatuur ineens omhoog ging.. dat was in mei 2007. Gelukkig was t vlakbij de BMW dealer Jorssen in Schoten. Ik rustig van de snelweg af...de motor laten afkoelen en dan weer rustig naar de dealer gereden. Ze waren bijzonder onder de indruk hoe de auto eruitzag... ik weer was bijzzonder verontrust wat de prijs zou zijn :) ...en of ze een V snaar op voorraad zouden hebben.. gelukkig hadden ze dit en de monteur bleek een e28 adept te zijn!

De prijs incl. btw en manuren 68,20 EUR .... viel reuze mee!

Was allang blij dat ik de auto niet achter moest laten als de V snaar er niet was geweest..

Al met al is ook t olieverbruik minimaal, het motorblok erg droog en de caros hard. Enige wat een beetje irri is de ventilatie.. deze lijdt soms een eigen leven, niet in de zin dat t niet werkt, maar de ventilator maakt welis een raar geluid, die dan spontaan weer weg is.. Een mistery..

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.