BMW 335i Executive (2007)

autoreview

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieur

Signalement

Uitvoering335i Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De BMW 335i is een geweldige auto, een waar feest.

First things first: de prestaties. Ik had geen idee wat het zou betekenen om 306 pk in een auto maatje 3-serie ter beschikking te hebben. Nu wel. Vermogen en koppel van de 335 zijn overweldigend. En van ’turbo lag’ is geen sprake. De auto trekt en trekt en trekt. Of je nu 100 rijdt, 150 of 200, hij blijft gaan. Handig bij inhaalmanoeuvres, geinig bij het stoplicht. De inmiddels alom gelauwerde motor (6 in lijn, 3 liter injectie met twin turbo’s) maakt z’n reputatie waar. Als je wilt is ’ie keurig en hanteerbaar. En anders: beestachtig. Indrukwekkende techniek, die trouwens a-typisch zuinig is (ik rij stevig door en veel in en om de stad, maar verbruik gemiddeld 1:10 à 11).

Dan wegligging en rijgedrag: de 335 is een prettige mix tussen sportief - een haakse stadsbocht draaien met 70+ km/h kán - en comfortabel - een drempel kost je niet je ruggegraat. Het stuur is iets stijver dan een standaard 3, maar daar ben je zo aan gewend. En hij doet wat je zegt, feilloos, met Duitse precisie. De tractiecontrole is zeer effectief (merk je als je ’m een keer uitzet). Ongetwijfeld kan het nóg mooier allemaal met sportonderstellen en zo, maar basis is ’ie al prima.

Tot slot het uiterlijk, zowel van binnen als van buiten. Steeds verbaas ik me weer over het geneuzel over de ’3er’s looks. Dit is een strak vormgegeven, ingetogen auto, die gelukkig niet te koop loopt met z’n kracht (tenzij je goed ingevoerd bent en de dubbele uitlaten herkent). Het interieur is enigszins Spartaans en dat is maar goed ook. Alles wat je nodig hebt zit intuïtief geplaatst en binnen bereik, meer niet. Dit is een sportieve, functionele auto, geen aanstellerig bordeel.

PROBLEMEN

Tot nu toe heb ik - afkloppen - weinig structurele problemen ondervonden.

Lichtelijk irritant is wel dat de elektronica wat wispelturig is. Af en toe meldt het informatie-console dat er iets kapot zou zijn, maar blijkt het defect na een paar minuten als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Ook het overigens fraai uitgevoerde navigatiesysteem laat wel eens een steekje vallen (hapert af en toe, raakt soms van slag). Maar uiteindelijk vind ik dit meer kleine ergernissen dan serieuze problemen.

Verder is de (overigens gratis) BMW pechhulp-service betrekkelijk nutteloos. Toen ik ze belde met allerlei waarschuwingslichtjes aan (terwijl ik ’s ochtends om 06:00 met enige haast richting Noord-Frankrijk reed) hadden ze een vriendelijk, maar nauwelijks bruikbaar advies: wachten tot 08:00, wanneer de garages opengaan. Toch maar een ANWB-kaartje erbij houden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.