BMW 330i High Executive (2006)

autoreview

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieur

Signalement

Uitvoering330i High Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 17%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een redelijk lang (tevreden) Alfa tijdperk nu maar weer eens terug op het ’’oude nest’’ met mijn dit jaar nieuw aangeschafte BMW 330i E90. Aangezien ik in het verleden goede ervaringen had met de diverse BMW,s die ik gereden heb(bijna alle modellen 3 series) en nu door gezinsuitbreiding mijn ’’oude’’ Alfa GT te klein werd,ben ik mij eerder dit jaar gaan orienteren voor de nieuwe BMW 3 serie.
Na lang wikken en wegen hebben we toch besloten om voor de sedan te gaan en niet voor de touring die bijna niets meer aan extra ruimte biedt dan de sedan en mijns inziens ook wat minder sportief oogt.Bij voorbaat stond al vast dat het zo,n fijne zescilinder moest worden,alleen was er de twijfel tussen de zeer fijne 325 i motor en de 330i motor.Uiteindelijk is het toch de laatste motorvariant geworden dankzij het toch aanzienlijk krachtigere karakter van de motor en natuurlijk mijn nogal sportieve rijstijl.Wat betreft opties bij BMW zijn de mogelijkheden legio en is de wagen geheel naar ieders smaak samen te stellen,wat overigens wel met aardige investeringen gepaard gaat!Doordat ik voor het high executive pakket heb gekozen is mijn wagen voorzien van vele extra,s,maar bepalend voor mij waren de sportstoelen,sportonderstel(overigens zeer matig qua performance) en niet onbelangrijk de xenon verlichting.Doordat mijn BMW ervaringen in het verleden altijd goed waren heb ik zonder te twijfelen en proef te hebben gereden de 330i besteld uitgaande van het feit dat ik geen zware minpunten zou kunnen opmerken aan deze sportieve snelle 3 serie.Toch kan ik na zo,n 5 mnd. zeker wel zeggen dat mijn 330i niet geheel naar tevredenheid was/is.Motorisch gezien is er geen reden tot klagen met de heerlijk lopende smeuige krachtige 3 liter motor(mag ook wel met 265 pk),maar qua stuurkarakter en wegligging is mijn 330i één van de slechtste BMW,s geweest die ik privé heb gereden.Het grootste probleem was sowieso het zeer nerveuze gedrag rond de middenstand van het stuur(constant neiging tot zijdelingse nerveuze bewegingen)en het naar mijn idee (en anderen) veel te zwakke en te veel op comfort gerichte sport (?????)-onderstel wat boven de 150 km/u zeer nerveuzig,dwarrelig, en weinig vertrouwenswekkend aanvoelde. Na div. keren mijn beklag hierover te hebben gedaan bij mijn dealer, heeft deze eerst de uitlijning gecheckt maar kon niets concreet afwijkends vinden en werd de suggestie geuit dat het probleem in de door mij gemonteerde lm velgen zat. Vervolgens werden mijn originele wielen met run-flat banden gemonteerd wat mijns inziens geen verbetering gaf. Maar al met al was mijn probleem nog steeds niet opgelost en besloot mijn dealer maar dé technische man van BMW nederland erbij te halen die vervolgens tot de doodleuke conclusie kwam dat dit het BMW product was,zoals het hoorde te zijn... Mijn conclusie daarop was dat BMW zich gewoon zwaar moest schamen om een sportieve wagen als de 330i met 265 pk en een begrensde topsnelheid van 250 km/u met zo,n belabberd sport(???)- onderstel op de markt te durven zetten,
Uiteindelijk is mijn zware teleurstelling toch teniet gedaan door mijn dealer die gelukkig het initiatief heeft genomen om in samenwerking met Koni mijn wagen te optimaliseren en te voorzien van FSD dempers+Eibach veren,wat er voor zorgde dat de wagen een veel betere driveability heeft op alle fronten en ik nu met een veilig gevoel weer (af en toe) ilegale snelheden durf te rijden.

PROBLEMEN

Zeer slechte ervaringen met het originele sport onderstel(verholpen door Koni onderstel en geoptimaliseerde uitlijning).

Bij koud weer vaak gedurende de eerste 10 km een zeer luid aanwezige ’’tik’’ in de normaal zijdezacht mooi lopende motor. (is inmiddels kenbaar gemaakt aan dealer)

Na lange afstand te hebben gereden en dus warme motor is zeer goed een (roterend?) geluid te horen wat verdwijnt indien koppelingspedaal ingetrapt wordt.(drukgroep van koppeling ??)

Condens in koplampunits,wat overigens na verloop van tijd gelukkig weer verdwijnt.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.