BMW 330i (2019)

autoreview

BMW 330i (2019)

Signalement

Uitvoering330i
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst20.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Grote stap vooruit

  • 20.000 km

Na een aantal jaar in verschillende F (F21/F22/F23) modellen gereden te hebben, kwam nu het moment om in een G (G20) model plaats te nemen. Het werd een High Executive M-Sport in de nieuwe kleur, Portimão blauw. Door de omvang van de banden, is het trouwens mooier om de G20 met 19” velgen te bestellen, i.p.v. 18”, maar dat wist ik niet van te voren, ik had de auto besteld voordat deze op de markt was en was 1 van de eersten in NL met een G20.
Vergeleken met de F30 3-serie is het interieur flink ge-upgrade, ook is de binnenruimte weer toegenomen. Je zou bijna geen 5-serie meer nodig hebben. Hetzelfde geldt voor de kofferruimte.
Het onderstel (M onderstel, niet adaptive in mijn geval) is ook flink verbeterd, nog strakker en sportiever, maar tegelijkertijd ook comfortabeler. Het gemak waarmee deze auto stuurt is ongelofelijk.
Ook de motor is nog beter geworden, ik was al bekend met de 2 liter 30i motor. In de 3-serie heeft deze motor 50 NM extra gekregen en dat voel je ook echt! De auto versnelt met nóg meer kracht. Ik had ook het elektronisch sper differentieel aangevinkt uit nieuwsgierigheid. Vooral wanneer je op een klaverblad gas geeft merk je dat de auto nog gemakkelijker de bocht kan volgen. De auto voelt wendbaarder.
De G20 is dus luxer én sportiever dan de F30. De Vernasca bekleding voelt iets beter aan dan Dakota. Het dashoard is goed afleesbaar, maar ik merk dat ik voornamelijk het head up display gebruik. De nieuwe tellers zijn wel mooi, maar kosten iets meer moeite om af te lezen, minder intuïtief. Ook kan je niet alle info tegelijkertijd tonen in het centrum van de toerenteller. Geen groot probleem, maar in de vorige generaties zag je continu je dag teller en km stand. In de G20 kan je het ook wel zien, maar dan kan je niet tegelijkertijd het verbruik zien. Ook onhandig is dat wanneer je de airco uit wil zetten, je dat in iDrive moet doen. Maar goed, hier valt mee te leven.
Met de connectiviteit was het in het begin even worstelen, de iPhone werd niet altijd verbonden en Apple Carplay wekte alleen maar irritatie op in het begin. De klantenservice had helaas geen pasklare oplossing, ze waren echter wel bekend met het probleem. Uiteindelijk heeft een bevriende insider mij geholpen en weet men intern nu wel hoe dit probleem moet worden opgelost. En inderdaad, na een tijdje werkte alles wél naar behoren. Alleen jammer dat dit niet gelijk het geval was.
Een andere eigenaardigheid is de USB-C aansluiting in de armleuning. Daar heb ik dus weer een adaptertje voor moeten kopen.
Al met al was dit een hele goede en plezierige auto met een hele mooie kleur. Ook als reisauto fungeert deze auto uitstekend. I.v.m. een carrière switch heb ik de auto na 6 maanden weer ingeleverd, maar niet voordat ik er 20.000 plezierige kilometers mee had afgelegd.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.