Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie

BMW 330e (2020) #4

autoreview

20
BMW 330e (2020) #4
LecramR
  • LecramR7
  • Gebruikersreview
12 mei 2021 om 21:31
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering330e
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf18.000 km
KM-stand laatst23.208 km
Lezerswaardering: 56%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De beste auto ooit gehad

  • 20.058 km
  • 12 mei 2021

Op 13 april mocht ik mijn BMW 330e ophalen bij de dealer. Een Jahreswagen, bereden door een fabrieksmedewerker, van iets meer dan een jaar oud en 18.000 km. Boordevol opties, de meeste erg nuttig, andere wat minder.
Deze 330e is een parel. Ik vind het model zeer geslaagd, zeker in deze kleur. Alles klopt.
Het rijden is fantastisch. Stil, snel, comfortabel én sportief. Door het adaptieve onderstel maak je met één druk op de knop van deze auto een comfortabele of sportieve auto. In alle standen ligt de auto als een blok op de weg. In Sport uiteraard nog meer. Met de vering in sport voel je iedere richel, maar je kan enorm hard gaan. In comfort strijkt de vering veel glad, maar gaat zeker niet zwabberen.
Ik heb deze auto als plugin genomen omdat mijn bedrijf op 3 km ligt van mijn huis en de meeste afstanden kort zijn. Op alle korte afstanden rij ik 100% elektrisch, zodat ik de benzinemotor niet onnodig koud belast. Wanneer ik een keer sportief wil gaan, rij ik de motor eerst warm en ga dan knallen. Ondanks het zeer sportieve karakter, nodigt de auto net zo goed uit om relaxed te rijden.
Ook geweldig is de adaptieve cruise control met zelfstuurfunctie. De auto blijft netjes tussen de lijnen en houdt afstand tot de voorganger. Als je een bocht of rotonde nadert, ziet hij dat en gaat dan automatisch langzamer rijden. Je gaat dan wel als een oud wijf over de rotonde of door de bocht :D.
De 330e heeft ook een uitgebreid camerasysteem vóór en achter en opzij, wat een 3D beeld geeft bij parkeren. Ook kan hij twee kanten de hoek om kijken bij onoverzichtelijke parkeerplaatsen.
Er is nog veel meer te zeggen, maar daar is het internet te klein voor. Ik ga zeker nog veel plezier hier aan beleven.

Enkele maanden later ,,.

  • 23.208 km
  • 19 augustus 2021

We zijn weer een paar maanden verder. De 330e bevalt nog erg goed. De auto is sportief en toch comfortabel door de adaptieve vering en stuurbekrachtiging. Er zijn ongetwijfeld comfortabeler en sportievere auto's, maar BMW heeft bij de 330e beide kunnen realiseren.
Ik rij veruit de meeste kilometers elektrisch. Ik kan zowel thuis als bij mijn bedrijf opladen en dat doe ik ook geregeld. Na mijn laatste tankbeurt heb ik zo'n 1000 km gereden met nog 3/4 tank en een gemiddeld verbruik van 1,4l/100km.
Je moet bij het wegrijden wel opletten of die in EV modus staat, anders rij je hybrid. Dan kan je motor ongemerkt aanslaan. Ik wil mijn brandstofmotor eigenlijk alleen gebruiken als ik hem ook goed warm kan draaien. Als je af en toe bij wat meer vermogen kort je brandstofmotor gebruikt wordt die uiteraard niet warm.
De adaptive cruise control met zelfsturing werkt goed. Soms raakt hij in de war met de strepen. Zelfsturing is prima uit te zetten. De afstandsregeling werkt veel beter dan in mijn vorige BMW i3.
Sommige opties zijn leuke gadgets, maar eigenlijk nutteloos. Zoals gesture control. Je vergeet snel welke beweging je moet maken. Soms reageert hij onbedoeld op een beweging, soms niet als je het wel wil. De knoppen gebruiken of stembesturing werkt beter. Gesture control is uitschakelbaar, maar jammer als je ervoor hebt betaald.
Achterin zit er ergens een kraak. Dat hoort uiteraard niet bij een BMW, dus ga ik er nog mee terug.
De bagageruimte is beperkt, maar dat is voor mij OK. We hebben nog een MB Viano Marco Polo, dus als het nodig is heb ik ruimte.
Verder bevalt hij me nog prima, ook na een aantal maanden.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 318i Business Edition (4D/8A)
€ 749
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 705
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 3-serie Touring 318i Leverbaar 10-2022 / M Sportpakket / Travel Pack / Innovation Pack / Comfort Pack / Entertainment Pack / Elektrische Trekhaak /

    BMW 3-serie Touring 318i Leverbaar 10-2022 / M Sportpakket / Travel Pack / Innovation Pack / Comfort Pack / Entertainment Pack / Elektrische Trekhaak /

    • 2022
    • 4 km

    € 69.804

    BMW 3-serie Touring 318i Executive Edition CAMERA 19"LMV LED NAVI

    BMW 3-serie Touring 318i Executive Edition CAMERA 19"LMV LED NAVI

    • 2021
    • 34.549 km

    € 37.945

    BMW 3-serie Touring 318i M Sport Shadow | Panoramadak | Leder | Camera | Elek klep |  Zondag Open!

    BMW 3-serie Touring 318i M Sport Shadow | Panoramadak | Leder | Camera | Elek klep | Zondag Open!

    • 2019
    • 70.000 km

    Op aanvraag

Meer BMW 3-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: M3 Touring

    506
    • 23 juni 2022

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW 330E - Eerste rijtest

BMW 330E - Eerste rijtest

De eerste plug-in hybride-variant van de BMW 3-serie was in Nederland zó populair dat er nog...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 320i Corporate Executive (2019)

    BMW 320i Corporate Executive (2019)

    6
    • 12 januari 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320d (2019)

    BMW 320d (2019)

    2
    • 30 december 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 330e (2020)

    BMW 330e (2020)

    17
    • 24 september 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 330e (2020) #4

    BMW 330e (2020) #4

    20
    • 12 mei 2021
  • Gebruikersreview
    BMW M3 Competition (2021)

    BMW M3 Competition (2021)

    40
    • 7 mei 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 320i (2019)

    BMW 320i (2019)

    5
    • 11 april 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 330e (2020)

    BMW 330e (2020)

    13
    • 31 januari 2021
meer reviews
Test: BMW M3 Competition

Test: BMW M3 Competition

We konden kort op pad met de nieuwe BMW M3 en M4! Ondanks de korte rijtijd wilden we jullie...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    14
    • 29 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 320e Touring Business Edition Plus...

    3
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 3-serie (1998)

    BMW 3-serie (1998)

    1
    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring als safetycar

    BMW M3 Touring als safetycar

    16
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    Eerste BMW M3 Touring: 510 pk sterk spektakel

    103
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring wordt bijna onthuld

    BMW M3 Touring wordt bijna onthuld

    11
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    BMW M3 Touring toont productieproces en facelift-dashboard

    BMW M3 Touring toont productieproces en...

    18
    • 6 juni 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Nieuwe BMW X3: maatje groter

    Nieuwe BMW X3: maatje groter

    21
    • 4 juli 2022
  • Nieuws
    BMW neemt afscheid van i3 met 'Homerun Edition'

    BMW neemt afscheid van i3 met 'Homerun...

    100
    • 30 juni 2022
  • Nieuws
    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    14
    • 29 juni 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW X6 M rolt spierballen

    Gefacelifte BMW X6 M rolt spierballen

    22
    • 29 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 320e Touring Business Edition Plus...

    3
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    9
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    10
    • 28 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden