BMW 325i Coupé High Executive (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 325i Coupé High Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 43.000 km |
KM-stand laatst | 47.000 km |
Echte rijders auto
- 43.500 km
Na bijna 2 jaar in de 1 serie te hebben gereden was het tijd voor iets anders.
Ik was al geruime tijd het net aan het afzoeken naar een vervanger
die wel aan een aantal eisen moest voldoen te weten, sportief, comfortabel, 6 of 8 cylinder.
Nu maak ik met deze auto puur mijn woon werk verkeer kilometers en dat zijn er niet zoveel.
In bijna 2 jaar tijd stond er bijna 17000 km op de teller van de 1 serie vandaar dat ik uitkeek naar een benzine versie.
In de race waren een 3 serie coupe/cabrio of een 6 serie.
Na enkele offertes van diverse dealers toch gekozen voor de 3 serie coupe, natuurlijk wel een 6 cylinder want de 320i heeft in mijn ogen te weinig vermogen om echt een fun gehalte te hebben.
De combi van donkerblauw met creme leder is erg chic, de elektrische zetels met geheugen zitten perfekt.
De 6 serie is geweldig maar ik ben bang voor een hoog "voetballers gehalte" aangezien het onze 2e auto betreft.
Nu het rijden, ik wil graag een comfortabele maar toch sportieve auto.
De afstelling hoeft niet snoeihard te zijn maar toch voldoende communicatief om het lekkere wegcontact gevoel te behouden.
In mijn ogen is BMW hierin goed geslaagd met de coupe.
De motor is zijdezacht in zijn loop en kan ook geweldig tekeer gaan
als hij hoger in de toeren gejaagd wordt.
Duidelijk verschil met de 1 serie (diesel)is wel dat het koppel onderin het toeren bereik duidelijk minder is.
Aangezien ik de auto pas 1 week heb kan ik nog geen goede kosten en betrouwbaarheid gegevens overleggen, vandaar hier de lagere score.
Ik zal regelmatig een update publiceren.
Verkocht
- 47.000 km
Ik heb de 325i ingeruild voor een Aud TT 2008 2,0Tfsi s-tronic.
De bmw is een heerlijke reisauto, het werd echter tijd voor iets sportievers.
Mijn criteria waren, de kids moeten op de achterbank kunnen, hij moet lichter in gewicht zijn en hierdoor natuurlijk ook iets kleiner.
Tevens is een automaat wel een vereiste, maar dan wel een die het ook mogelijk maakt om actief in te kunnen grijpen.
De Japanse auto's kwamen niet echt in de picture, bleef er over een Porsche 911, een of een Audi TT beide vergelijkbare looks (breed in de heupen).
Nu is de Porsche (in mijn ogen) pas mooi vanaf type 997 dus we praten over 2 verschillende auto's (lees prijsklasse).
Omdat het hier onze 2e auto betreft toch gekozen voor het goedkopere alternatief.
Binnenkort een nieuwe review van de TT.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.