BMW 320i Touring (2019)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 320i Touring |
|---|---|
| Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
| Bouwjaar | 2019 |
| Jaar van aanschaf | 2020 |
| KM-stand bij aanschaf | 8.500 km |
| KM-stand laatst | 129.000 km |
Ervaring met BMW 320i touring M-sport (F31)
- 129.000 km
Ik kocht deze auto in februari 2020, hij was toen 10 maanden oud en had 8500 km gereden. In het begin vond ik hem vrij sloom maar dat had te maken met de korte ritjes door de vorige eigenaar (Dusseldorp, den Haag). Ik heb hem bij Beek Autoracing op de rollenbank laten testen en kwam uit op 185pk en 285Nm. Maar na wat stevige ritten voelde de auto al sneller aan. In plaats van 95 ben ik 98 gaan tanken en dat heeft geleid tot een waarneembare prestatieverbetering. Bij een tweede test kwam de auto tot 200pk en 300Nm. De auto is nu getuned tot 250pk en 400Nm. Lekker veel koppel dus.
Het verbruik ligt gemiddeld op 7,2l/100km.
Comfort:
Hoewel het een M-sport uitvoering is rijdt hij volledig naar tevredenheid. Mijn vorige auto, een Passat B6, was heel comfortabel maar deze BMW stoort in totaal niet. Hij ligt lekker stevig op de weg. Omdat het een uitloopversie is, is hij rijkelijk bedeeld met opties. Pano-dak, leer, Harman Kardon, Shadow line, 19 inch, wegklapbare trekhaak, etc. Ik heb er zelf nog een set winterwielen bij gekocht. Ik verheug mij altijd weer op een rit naar Alicante heen en weer.
Betrouwbaarheid:
Bij deze kilometerstand is daar nog weinig over te zeggen. De auto heeft ons wel een keer in Frankrijk in de steek gelaten. Een koelvloeistofslangetje van het drukvat maar de cilinderkop liet los en heeft ons EUR 550 plus 3 vakantiedagen gekost. Later ontdekte ik dat voor dit onderdeel in de US een terugroepactie heeft plaatsgevonden. Verder is de B48 motor en ZF-bak een heerlijke combinatie.
Update na 120.000 kilometer:
Nog steeds heel tevreden over deze BMW 320i M-sport touring (F31). Verveelt totaal niet. Het voelt als een combinatie van sportauto, dagelijks vervoer en functioneel. Lang ritten blijven een genot.
Er hebben zich sedert de pech bij Anguileme (km stand 92.500) geen storingen of pechsituaties voorgedaan.
Na 100.000 km (!) op de (af fabriek-) voorbanden (Bridgestone Potenza) deze vervangen door Pirelli PZero PZ4. De Bridgestone Potenza achterbanden (2e set) gaan 50.000 km mee en zijn nu op.
Het verbruik op lange afstanden is 6,7 l/100km en in Randstedelijk gebied 8.0l/100km.
Update BMW 320i M-sport touring (F31)
- 129.000 km
Update na 120.000 kilometer:
Nog steeds heel tevreden over deze BMW 320i M-sport touring (F31). Verveelt totaal niet. Het voelt als een combinatie van sportauto, dagelijks vervoer en functioneel. Lang ritten blijven een genot.
Er hebben zich sedert de pech bij Anguileme (km stand 92.500) geen storingen of pechsituaties voorgedaan.
Na 100.000 km (!) op de (af fabriek-) voorbanden (Bridgestone Potenza) deze vervangen door Pirelli PZero PZ4. De Bridgestone Potenza achterbanden (2e set) gaan 50.000 km mee en zijn nu op.
Het verbruik op lange afstanden is 6,7 l/100km en in Randstedelijk gebied 8.0l/100km.
De vraag wordt nu: inruilen of doorrijden. Wordt lastig.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

SUV of station: occasionprijzen BMW 3-serie Touring en X1 vergeleken

Kopers gebruikte BMW 3-serie kiezen voor leer en laadruimte

BMW 3-serie

Audi RS3 Sportback (2012) - Op de rollenbank










