BMW 320i Coupé Executive (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320i Coupé Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand laatst | 60.000 km |
Weer mooier en beter
- 29.050 km
De nieuwe 3 coupe heb ik nu een 5 maanden en bijna 30.000 km meegereden. En hoe bevalt een bezine auto voor een 70.000 km/j
Nadelen? Geen turbo push bij deze auto en iets vaker tanken.
Voordelen? Heerlijk stil geen diesellucht meer!
Een nieuwe 320i Coupe met een 2.0 motor is dat wel voldoende?
Het antwoord is ja in Nederland is dit een prima motor met een groene uitstraling door o.a. start/stop. Met de de 170 PK ben je in Nederland zeker vaak als eerst weg bij het verkeerslicht. De motor houdt wel van hoge toeren en dan is er snel mee te rijden.
Zuinig rijden? Als je aan het nieuwe rijden houdt met de schakelindicatie is de auto echt zuinig, ga je echter harder dan 100 a 120 rijden dan neemt het verbruik toe. Maar als je rustig rijd en vooral snelweg rijdt dan kun je 1000 KM op een tank van +/- 65L halen.
De onderhoudsindicatie zegt 40.000 KM en dat is ook een echte kosten besparing qua geld en milieu.
De versnelling zijn snel en trefzeker neem wel de M short pook want de hefboom van de std BMW is niet zo fraai.
Het Dashboard is des BMW's strak en opgeruimd alles zit daar waar het moet. De I drive is prima te gebruiken al moet je even wennen ik heb I drive 2.0 en dat is d.m.v. de sneltoeten heel eenvoudig. En heel veel gebruik je het niet. De sneltoetsen op de radio unit voor bijv. navigatie zijn een uitkomst. De extra audio upgrade is het geld waard of je naar de high end audio moet gaan dat betwijfel ik. Zorg dat je wel de USB aansluiting bestelt en vergeet de Ipod neem een USB stick veel goedkoper en ook nog eens flexibel. De Navigatie heeft een min punt in de business uitvoering kun je niet full screen navigeren, ik heb bij BMW geklaagd en gevraagd om een update van de software, tot op heden geen reactie ontvangen van BMW NL de dealer wil me helpen maar kan dit uiteraard niet.
De stoelen voor en achter in zijn perfect de sporstoelen laten zich werkelijk in alle standen verstellen. Achterin heb je voldoende ruimte als volwassenen echter een ritje naar Barcelona non stop is misschien geen aanrader. De achterbank is wel lekker gevormd met twee echte kuipjes. De ruime kofferbak is weer een geweldige verassing!
Samengevat weer een perfect sportieve auto van BMW met een goede uitstraling.
Storing in de motor
- 51.200 km
Op 10-12-09 Had de auto een motorstoring in de vroege avond vervelend want de dealers waren dicht dus de ANWB kwam na een telefoontje met BMW services. Volgens de ANWB motor uit en aan en de storing was weg dus gewoon rijden alles klonk goed. Volgende dag bij de dealer sleutel uitgelezen geen storing in het geheugen van de auto. Bijna een maand later weer motor storing uit aan leek te helpen maar toch niet. BMW service gebeld helaas een zaterdag geen monteurs bij BMW. Zelf even met de Beier in Heerenveen gebeld en jawel wel een monteur beschikbaar komt u maar binnen met de auto.
Onderweg 17 KM viel de auto eenmaal helemaal uit met een uit/aan actie kwam ie weer tot leven en met 80km/h naar de dealer.
Aldaar was het euvel niet direct duidelijk iets met cil. 2. Later bleek het de bobine welke direct verdacht werd door de monteur! Een zeer goede kundige jongen die op het gehoor al de juiste diagnose had. Helaas kon het niet direct worden gemaakt dus de auto moeten laten staan. Een keurig vervangende auto meegekregen. Maandag gelukkig weer mijn eigen auto terug gekregen en nu weer alles in orde. Het blijft een top auto de services van BMW NL is niet bepaald indrukwekkend de monteurs daar en tegen dan weer wel! Top gedaan de Beier! hopelijk blijft de auto nu goed.
Non BMW vooruit regensensor in de war
- 53.800 km
Helaas mijn vooruit is kapot gegaan een steen en scheur was het gevolg. Daar ik lease rij is het niet toegestaan een orginele BMW ruit te bestellen i.v.m. kosten. De mensen van Autotaal glas hebben een Pilkington geplaatst. Volgens mij is de ruit iets anders dan de originele maar ja het zij zo. Wel vervelend de regensensor werkt niet meer naar behoren. Terug naar de glaszetter en die hebben gekeken en ja hij doet het hoor meneer. Weer op pad maar helaas de sensor werkt niet goed! op de terug weg 150 Km gereden toch even bij de Beier langs gegaan niet de eigen dealer overigings! Wat hun mening was? Tja komt veel voor kennelijk toch iets tussen ruit en sensor/software? Op advies van Autotaal glas in de sensor opnieuw in programma gezet door de Beier en nu lijkt het weer te werken. Wederom heeft de Beier mij keurig geholpen zonder rekening.
Op naar de beurt
- 56.000 km
Even een hele kleine update de auto geeft melding dat er onderhoud gepland moet gaan worden.
Dit is dan ook gedaan en over 2 weken gaat ie naar binnen.
Ik ben benieuwd of er dan veel moet gebeuren?
Mijn gevoel zegt van niet alleen met de vries kou slaan de veerrubbers dat het een lieve lust is?
Onderhoudsbeurt toch meer aan de hand
- 60.000 km
Met 60000 is de auto naar binnen gegaan voor een grote beurt.
Ik had verwacht dat er niks aan de hand zou zijn de auto deed het prima. De bobine was vervangen en daarna geen gedoe meer gehad.
Maar helaas 's middags een telefoontje van de dealer de auto was niet klaar er was een nieuwe katalysator nodig. Deze was niet op voorraad en werd besteld. Helaas duurde de reparatie tot de week erna. De auto is verder in orde en heb ik geen problemen meer gehad.
Nu moeten we nog 11.000 km rijden tot de olie services. Dat vind ik een minpunt want vroeger had je een grote beurt en nu heb ik om de zoveel duizend km iets kleins. AFglopen week ook een daglicht verlichting laten vervangen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.