BMW 320i (2007)

autoreview

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieur

Signalement

Uitvoering320i
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst143.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 58.000 km

Een wat ongebruikelijke switch van een luie diesel naar een vlotte sportieve auto (de eerste mocht ik zelf niet uitkiezen, vandaar). Een heerlijk rijdende auto, trekt lekker snel op, op hogere snelheden mooi stil, dankzij de i-drive een mooi opgeruimd dashboard, automatische airco, ingebouwde navigatie, een stel mooie lichtmetalen wielen, een mooie donkerblauwe metallic kleur. Wegligging met zomerbanden perfect, met winterbanden toch wel een beetje extra alert blijven.

Verbruik is een sterk punt, in Nederland is 1:14 gemakkelijk te halen (met dank aan de 6e versnelling), bij lange ritten op hoge snelheid is 1:11 nog steeds mogelijk.

Echt negatieve punten heeft de auto niet, een beetje olieverbruik (1 liter op 7.000 km, wordt electronisch bewaakt en ruimschoots op tijd aangegeven). Daarnaast zijn de achterlichten met het witte glas voor het achteruitrijlicht niet echt mooi te vinden, gelukkig wordt dit bij de komende facelift gecorrigeerd.

Update 08.02.2009: inmiddelsgaan we richting 60.000km en dus de 2e beurt zal een deze weken plaatsvinden. Een fantastische, plobleemloze auto.

PROBLEMEN

  • 58.000 km

1 probleempje en wel een kabelbreukje in de bekabeling naar de linkervoordeur waardoor het electrische raam niet bediend kon worden. Uiteraard onder garantie verholpen.

Update 08.02.2009: niks bijzonders te melden, het olieverbruik 1 liter per 7.000 km blijft constant

Gewoon ontzettend goed

  • 81.000 km

Inmiddels wederom 23.000 km verder, een bijzondere auto, rijdt geweldig ondanks het gemis aan draaimoment bij lage toerentallen. Van de week de winterbanden er maar weer onderleggen. Het olieverbruik is van ca. 1 liter op 7.000 km naar beneden gegaan, sinds de laatste beurt (kilometerstand ca. 65.000 km) niet bijgevuld en de boordcomputer geeft aan dat het peil op maximum staat.

Afscheid nemen.....

  • 143.000 km

Inmiddels ruim 60.000 km verder, naast het reguliere onderhoud geen bijzonderheden op de remblokken achter na. Deze moesten bij ca. 140k km vervangen worden, e.e.a. conform melding in het scherm, niets vreemds dus. De auto is nu 5 jaar oud, meestal begint een auto na een paar jaar wel te vervelen, deze niet dus.

Toch wordt hij een dezer dagen vervangen, inderdaad door z'n opvolger de F30, als sportline en dankzij de promotie actie met automaat. Ben echt benieuwd waar deze auto zich in verbeterd heeft (geen proefrit gemaakt, hij zal toch niet slechter zijn geworden?).

Toch nog een negatief puntje voor de E90: vermoedelijk zijn de winterbanden er "verkeerd" ondergezet, een enorm storend geluid sinds enkele maanden, lijkt een versleten wiellager maar de BMW-dealer heeft me bevestigd dat het gaat om het zgn. cuppen van de (voor)banden, zo goed als zeker veroorzaakt door een wisseling van de positie van de banden t.o.v. vorige winter. Aandachtspunt voor de toekomst.

Verbruik? Een liter of 8 EURO 95 per 100 km is goed haalbaar in Nederland, het wordt duurder bij hogere snelheden en veel stadsverkeer. Uitschieters richting 7 liter zijn mogelijk bij langere ritten op "matige" snelheid.

Bandenverbruik: 1 set winterbanden, 1,5 set zomerbanden op een kleine 150.000 km.

Extra onderhoud: 1x kabelbreuk, voor de rest niks, nada, noppes.

Het lijkt wel een japanner, en die wordt duidelijk minder tot het uiterste gedreven ;-)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.