BMW 320d Executive (2007)

autoreview

BMW 320d Executive (2007)

Signalement

Uitvoering320d Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst10.000 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 10.000 km

Begin februari 2007 heb ik mijn BMW in Amsterdam opgehaald. De BMW is een Executive + M3 sport uitvoering en stond als showroom model al op mij te wachten. De uitstraling van de BMW vond en vind ik fatastisch dus was ik snel klaar. Strik er omheen en gaan met die Bayerische BMW.

De sportstoelen zitten als een maatpak. De binnenbekleding is alcantara anthrazit/stof shadow blau. Daarnaast zwarte hemelbekleding en een M3 sportstuur/versnellingspook/instaplijsten. De individual hoogglans Shadow Line maakt de BMW helemaal af.

Wat mij na twee maanden rijden opvalt is de enorme souplesse waarmee het vermorgen wordt opgebouwd. Het schakelen gaat soepel en de versnellingen zitten kort op elkaar. Het onderstel in combinatie met de Bridgestone Potenza RE050A-II 255/40R17 maakt bochtenwerk spectaculair geweldig.

Het is een genot om in deze auto te blijven rijden. Het is dan ook altijd weer een teleurstelling als je op de plaats van bestemming ’tijdelijk’ afscheid moet nemen van je koets. Ja deze BMW heeft klasse en uitstraling. Superlatieven schieten te kort.

Ondertussen heeft BMW aangekondigd nieuwe generatie viercilinder diesels op de markt te brengen voor o.a. de 2,0 liter uitvoeringen. Zoals ik in mijn eerder recentie geschreven heb, was en ben ik nog steeds niet erg onder de indruk van de elasticiteit (80-120) van deze motor. Het mag duidelijk zijn dat ik met het oog op de toekomst hoopvol gestemd ben met dergelijke ontwikkelingen.

Overall ben ik uiterst tevreden (geworden). Ben benieuwd hoe de vlag er bij staat over 20K Km. Wordt vervolgd!

UPDATE 23 mei 2007:
Ondertussen staat er 20K op de teller. Oh wat een genot om in deze BMW te rijden. Het M3 pakket vind ik echt super qua uiterlijk en het M3 onderstel met de zeer grote pantoffels achter (255) maakt het bochtenwerk echt feestelijk. Het is net een kart. Voor de rest alleen maar lof over deze auto. Problemen die ken ik niet en zijn er niet.

UPDATE 14 nov 2007:
Met ruim 50K op de teller en acht maanden verder in de BMW te hebben gereden blijft het elke dag weer genieten. Wat een wegligging! Ik verbaas mij elke keer weer opnieuw hoe snel je met dit model door de bocht kan gaan. Tot op heden geen enkel motorisch of technisch probleem gehad. Wel 4 nieuwe banden, maar dat zal ook wel een beetje door mijn reistijl komen. Op naar de 100K.

UPDATE 10 sep 2008:
De eerste 100.000KM staat op de teller.
Het blijft een heerlijke auto om in te rijden.
Tot op heden geen enkel mankement.

PROBLEMEN

  • 10.000 km

Geen problemen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.