BMW 320d Coupé (2007)

autoreview

BMW 3-serie Coupé
BMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie CoupéBMW 3-serie Coupé

Signalement

Uitvoering320d Coupé
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een diesel in een coupe... en dan ook nog een die valt in de categorie groen met een uitstoot van 130 gr CO2 per kilometer. Hoe valt dat te rijmen?

BMW bewijst dat uitstekend te kunnen. De coupe is weer eens een ouderwets mooi gelijnde BMW, zonder overdreven Bangle design, en omdat dieselmotoren steeds eleganter worden, tref je ze tegenwoordig zelfs aan in edele coupés. De 2 liter viercilinder in het vooronder is er een van de nieuwste generatie en levert een niet mis te verstane 177 pk. BMW heeft het dieselgeluid binnen de perken weten te houden, hij klinkt zowaar een beetje sportief met zijn zware brom.

Bij het rijden merk je de diesel loopcultuur, in positieve zin weliswaar, want al vanaf lagere toeren sleurt hij als een beest. In de hogere toeren voelt hij niet zo afgeknepen aan als andere diesels, hij blijft gecultiveerd doorlopen tot 5000 toeren, alhoewel dat niet echt nodig is. Bij het inhalen van vrachtwagens hoef je niet terug te schakelen, in zijn zes vanaf 80 naar 160 gaat in 1 moeite door. Als je dan wilt terugschakelen en echt iedereen los wilt rijden, merk je dat het schakelen zwaar gaat, je moet de pook duidelijk in zijn versnellingen zetten.

Het sturen gaat als een echte BMW, snaarstrak en met veel gevoel. Wel merk je dat het sturen wat lichter gaat dan bij vorige types, wellicht door het gebruik van elektrische stuurbekrachtiging.

Ik heb als optie bij deze BMW sportstoelen genomen, en die zitten geweldig. Ze zijn verstelbaar in duizend manieren, zowel stuur als stoel.

Enige nadeel tot nu toe is het dashboard kastje. Dat is zo klein, dat zelfs het instructieboekje er niet in past.

PROBLEMEN

Geen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.