BMW 320d (2007) #3

autoreview

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieur

Signalement

Uitvoering320d
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst68.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 68.000 km

Na een uitgebreide oriëntatie, S80 D5, A4 tdi, A6 tdi, Accord 2.2 citd, uiteindelijk bij de BMW dealer beland. Het zou de 520d of de 320d worden.

Op grond van rijeigenschappen, kracht van de motor en de rust aan boord, maar bovenal de prima (standaard) stoelen, de 320d boven de 520d verkozen. De stoelen in de 5-serie hebben ergens halverwege de rugleuning een "bobbel", die in mijn geval niet comfortverhogend werkte. Destijds waren er nog geen sportstoelen leverbaar, enkel "comfortstoelen", een optie van enkele duizenden euros, waarmee de aanschaf het budget zou overschrijden.

Het betreft de uitvoering 320d Businessline RAI pakket, standaard voorzien van metallic lak, BMW pro audio & navigatie en alu velgen. Daarnaast neerklapbare achterbank (tja tja), pdc en een elektrisch inklapbare trekhaak als extra opties. Al met al een kleine 50 mille, je moet het er maar voor over hebben.....

Maar dan, stoel op de laagste stand, dashbord om je heen, 163 pk, destijds de kortste remweg in de klasse, genieten maar.

Aanvankelijk was het inleggen van de eerste en tweede versnelling niet zo vloeiend, dit verbeterd na enig gebruik. En nu, 68.000 km later, kan ik de balans opmaken. Olieverbruik nagenoeg nihil, gem verbruik 1:17, i-drive werkt perfect, evenals de navigatie, snel en betrouwbaar. In december wel laten chippen bij Ziptuning, voor de lieve som van € 500,-, nu 200pk en 400 nm, perfect voor de schakelluie bestuurder. Prima koppel bij lage toeren, zelfs in z'n 3 een druk ESP.

Onderstel is weliswaar sportief, maar niet oncomfortabel (reden voor mij om geen sportonderstel te nemen). Stabiele wegligging, ook met snelheden ruim boven de 200, naar wens eventueel met één handje los aan het stuur.

Binnenruimte is redelijk op orde, voorin prima, achterin redelijk. Ingang van de kofferbak is niet zo praktisch, grotere of bredere spullen gaan er gewoonweg niet in.

Servicebeurten om de 30.000 km, prima dus. Geen klachten of problemen, enkel het feit dat de vloermatten voor, snel schuiven. Dit heeft de dealer prima en tot dusver permanent opgelost.

Met de elektrisch inklapbare trekhaak oogst ik nog steeds bewondering. Knopje in de kofferbak en hij komt langzaam onder de bumper vandaan. Esthetisch erg fraai, uiteraard niet echt goedkoop.

Kortom, prima ervaringen tot dusver al blijft het feit, dat je het er wel voor over moet willen hebben.


8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.