BMW 318i High Executive (2006)

autoreview

BMW 318i High Executive (2006)

Signalement

Uitvoering318i High Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf55.000 km
KM-stand laatst123.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto

  • 123.000 km

In 2012 heb ik eerder een e90 (Touring, dus eigenlijk een e91) gehad. Daar heb ik ook een, vrij vernietigende, review over geschreven. Het was een rumoerig, spoorgevoelig, onbetrouwbaar barrel Die heb ik snel weer ingeruild op een e46, de 3-serie van het type daarvoor. En vervolgens nog eentje. Van dat type kon ik dan ook maar moeilijk afscheid nemen (ik heb er vier van gehad). Maar uiteindelijk kun je niet blijven hangen bij een bepaald type omdat ze gewoon te oud worden. Daarom ben ik toch weer op zoek gegaan naar een e90. Die vond ik in 2015 en hoe anders waren mijn ervaringen met deze e90 dan met mijn e91 in 2012. Goed, die e91 was een diesel en had al 230k gelopen en mijn e90 was een benzine met 55k op de klok.

Het belangrijkste nadeel van een e90 ten opzichte van de e46 is de kwaliteit van het interieur. De materialen zijn gewoon een stuk slechter en slijtagegevoeliger. Voor de rest heb ik ongelooflijk veel plezier gehad aan deze auto. Hij was sneller en stiller dan mijn e46. Je moet de banden daarbij trouwens wel met zorg kiezen als je kritisch bent op lawaai en koersvastheid. Michelin Premacy zomerbanden maakten een hoop herrie en waren erg gevoelig voor spoorvorming. Tegen de winter ben ik op Michelin Alpin winterbanden gaan rijden en dat was een verademing. Extreem stil, lekker comfortabel en spoorvast. Niet meer terug gewisseld naar zomerbanden.

Het verbruik was met mijn rijstijl ongeveer 1:16 en dat vind ik zelf heel netjes. Heel representatief voor het gemiddelde gebruik zal het niet zijn, omdat ik vrij rustig rij, anticipeer op het verkeer en snel opschakel.

Problemen heb ik er gedurende bijna 80k kilometer en twee jaar en drie maanden hoegenaamd niet mee gehad. Tegen het eind, voordat ik hem inruilde, was de folie in de bestuurdersdeur lek. Daardoor kwam er regenwater in de voetenruimte. Dat heeft de dealer keurig verholpen. Het schijnt een vaak voorkomend probleem te zijn. Even later hield een luidspreker ermee op. In dezelfde deur, dus dat zal wellicht verband houden met de reparatie. Tot slot begon hij wat olie te verbruiken. Dat schijnt bij wat oudere auto's te horen, maar ik kan er niet aan wennen. Dat was dan ook een reden om hem, vlak voor de voorgeschreven onderhoudsbeurt, weg te doen.

Al met al ontzettend veel plezier gehad van deze auto.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens