BMW 318i Executive (2005)

autoreview

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieur

Signalement

Uitvoering318i Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf92.000 km
KM-stand laatst120.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

318i, de afgeknepen 320

  • 120.000 km

Heb je al eerder een BMW gereden? Neem deze 318 dan niet.
Misschien ben ik verleid door z'n looks, de 18 inch velgen. de diamant-zwarte kleur, had ik geen zin om verder te zoeken. In ieder geval heb ik deze 318i benzine uit 2005 gekocht begin 2015. Ja, ik wist dat ie 129 pk heeft, en zijn schamele 180 Nm. Hij stuurde zo lekker met die 18 inch velgen. Je zit zo lekker diep. Stabiel rijdt ie ook ( totdat ik een MB-W204 reed...) Het lijkt wel een kart.

Nu ik deze review schrijf staat ie buiten voor de deur. Ziet er écht goed uit met die 18 inch 14 spaaks wielen. Breeeede banden. Runflat keihard geveerd. Elk scheurtje in het asfalt voel je. Dat heeft wel wat als die het dubbele vermogen zou hebben 260pk/360nm. Maar dat heeft ie niet. Als je uit een Turbodiesel (318td 115pk/280nm) komt dan is het tekort aan trekkracht echt wel even wennen. Kom je uit een andere klasse, een kleine benzine, of zo van de scooter in de auto, ja dan is dit een lekkere auto. Je voelt je safe in deze wagen. 5 sterren in de crashtest, hij straalt het uit.

Het verbruik is goed te noemen. 7,5 liter per 100 km is prima haalbaar. Ga je op de gezapige toer, dan kan het nog minder.

Ik stoor me aan de afwerking van het plastic interieur. Ja ik noem het plastic. Nogal krasgevoelig en dan zo een verflaagje erover, dat is vragen om problemen. Niet als ie nieuw in de showroom staat natuurlijk, maar wel na 120.000 km. Hoeveel bussen interieur-cockpit-glans ik leeg heb gespoten weet ik niet meer. Het is een hele toer om deze 3 mooi te houden.

De koppakking is vervangen, en voor de rest doet ie zijn werk. Dus over de motorkwaliteit is niet veel te mekkeren. Hij mist alleen 2 cilinders en daarom gaat ie er na bijna 2 jaar uit. Ik ben nog lekker zo een ouderwetse oldschool BMW liefhebber die vindt dat een BMW een 6-in lijn moet hebben, zonder turbo graag. Het hoeft geen 200++ pk te zijn, maar dat turbine-geluid van die zes cilinders, die wil ik gewoon horen, want dat is nou net wat BMW onderscheidt van de meeste andere merken.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens