BMW 318i Executive (2005)

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieur

Uitvoering318i Executive
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2015

318i, de afgeknepen 320

Heb je al eerder een BMW gereden? Neem deze 318 dan niet.
Misschien ben ik verleid door z'n looks, de 18 inch velgen. de diamant-zwarte kleur, had ik geen zin om verder te zoeken. In ieder geval heb ik deze 318i benzine uit 2005 gekocht begin 2015. Ja, ik wist dat ie 129 pk heeft, en zijn schamele 180 Nm. Hij stuurde zo lekker met die 18 inch velgen. Je zit zo lekker diep. Stabiel rijdt ie ook ( totdat ik een MB-W204 reed...) Het lijkt wel een kart.

Nu ik deze review schrijf staat ie buiten voor de deur. Ziet er écht goed uit met die 18 inch 14 spaaks wielen. Breeeede banden. Runflat keihard geveerd. Elk scheurtje in het asfalt voel je. Dat heeft wel wat als die het dubbele vermogen zou hebben 260pk/360nm. Maar dat heeft ie niet. Als je uit een Turbodiesel (318td 115pk/280nm) komt dan is het tekort aan trekkracht echt wel even wennen. Kom je uit een andere klasse, een kleine benzine, of zo van de scooter in de auto, ja dan is dit een lekkere auto. Je voelt je safe in deze wagen. 5 sterren in de crashtest, hij straalt het uit.

Het verbruik is goed te noemen. 7,5 liter per 100 km is prima haalbaar. Ga je op de gezapige toer, dan kan het nog minder.

Ik stoor me aan de afwerking van het plastic interieur. Ja ik noem het plastic. Nogal krasgevoelig en dan zo een verflaagje erover, dat is vragen om problemen. Niet als ie nieuw in de showroom staat natuurlijk, maar wel na 120.000 km. Hoeveel bussen interieur-cockpit-glans ik leeg heb gespoten weet ik niet meer. Het is een hele toer om deze 3 mooi te houden.

De koppakking is vervangen, en voor de rest doet ie zijn werk. Dus over de motorkwaliteit is niet veel te mekkeren. Hij mist alleen 2 cilinders en daarom gaat ie er na bijna 2 jaar uit. Ik ben nog lekker zo een ouderwetse oldschool BMW liefhebber die vindt dat een BMW een 6-in lijn moet hebben, zonder turbo graag. Het hoeft geen 200++ pk te zijn, maar dat turbine-geluid van die zes cilinders, die wil ik gewoon horen, want dat is nou net wat BMW onderscheidt van de meeste andere merken.

3,5

PRIVATE LEASE BMW 3-serie