BMW 318i (2008) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | 318i |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 10.000 km |
BMW 318i Business Line
- 10.000 km
10.000 km
Na lang veel verschillende typen auto's te hebben vergeleken, proefritten gemaakt uiteindelijk gekozen voor de BMW 318i. Dit mede doordat ik een van de allerlaatste exemplaren heb kunnen bestelen van het type van voor de facelift, deze zomer 2008. Deze zijn met een korting verkocht, en in mijn geval nog extra via de dealer wat in totaal opliep to E 15000,- aan gratis opties (als je alle opties individueel zou optellen) business line pro, metallic lak, 17inch velgen, xenon gratis).
Zelf heb ik nog gekozen voor de sportstoelen, lendensteun, neerklabare achterbank (niet van deze tijd dat je hiervoor moet betalen!) opbergpakket, licht en regensensor
Comfort: bovenverwachting goed. Wel is er een groot verschillen tussen 16inch en 17inch die ik heb. 16 tijd aanzienlijk comfortabeler! Maar 17inch staat weer net even beter. Sturen en rijden is sowieso het grote pluspunt van deze auto! Sportstoelen een echte aanrader, die zitten werkelijk heerlijk!
Betrouwbaarheid: tot nu toe redelijk, eerste melding "motorstoring, let op vermogensverlies" al gehad, maar was (nog) niet te traceren door de dealer. Bevestiging van de vloermat op de bestuurdersplaats blijkt met klittenband en tape?! Helaas was deze al los na 5000km. Dit is een beetje onwaardige constructie voor een auto met dit prijskaartje, zelfs een Toyota yaris heeft al een keurige dikke mat met kunstof draainoppen bevestigd...
iDrive: de negatieve commentaren die je veel lees over dit soort systemen vind ik niet helemaal terecht. Als jee een beetje gevoel voor techniek hebt, een computer/apple ipod/phone kan bedienen zoef je ook zo door dit systeem. Bovendien redelijk makkelik tijdens rijden te bedienen: je hoeft je niet te focussen op verschillende functietoetsen maar alleen te draaien, drukken etc. met een knop. De graphics zijn bij het business systeem niet het allermooiste, routes wel redelijk logisch die geplanned worden. Wel moet ik zeggen dat sommige merken (veel) eerder al soortgelijk systemen in de middenklasse hadden, zoals bv de RT3 in Citroen C5 wat ook werk met een centrale draai/druk knop, maar aanzienlijk mooiere graphics en kaarten heeft, en dat al in 2000.
Telefoon bluetooth: die werkt erg goed: zeer goed geluid, ontvangst en paired veel beter dan bv Audi met de nieuste typen telefoon! Alleen mijn Iphone 3G doet het nu niet (2G wel trouwens). da's weer jammer.
Kwaliteit moeilijk over te oordelen na slechts 10000km. Wel is de auto zeer verfijnd en wat erin zit zit er goed in! De regen en licht sensor gaat correct met goede timing, airco werkt lekker en zet het niet vaak op een hard blazen. Nee, ik kan weinig negatieve punten aan de auto bedenken.
------------
(Kennelijk is mijn eerdere review niet volledig geplaats, heb e.e.a. inmiddels opnieuw getyped en gesubmit!)
------------
15.000
BMW bevalt nog steeds opperbest. Wat opvalt is dat de motor/bak na enkele duizenden kilometers (10.000 en meer) eigenlijk pas echt goed loskomt! Bak is veel soepeler (mn de achteruit versnelling) en de motor krachtiger en reageert beter.
In de praktijk blijkt een sedan toch we erg onpraktisch. Dit is mijn eerste sedan en denk ook mijn laatste ;) de volgende word zeker een touring!!
Problemen: weinig anders dan dat de melden “motorstoring: vermogensverlies”. Heb hier verder niets van gemerkt en na een keer starten was het weer weg…misschien een vuile sensor oid?!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.