BMW 318i (2008) #2

autoreview

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieur

Signalement

Uitvoering318i
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst8.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 8.000 km

Heb begin van dit jaar een BMW 318i besteld met het business en business pro pakket + 17 inch LMV en nog wat kleine zaken.

De auto is begin februari afgeleverd en beviel toen goed; goede wegligging, perfecte sportstoelen, redelijk soepele motor en redelijk comfortable.

Mijn vorige auto was een Volvo S60R welke ik prive reed. In een woord een perfecte auto, zeker vergeleken met deze BMW...Tussen de Volvo en deze BMW nog kort in een Golf 2.0FSI gereden; wat een drama, nooit meer!

Voor de duidelijkheid; de Volvo reed ik prive en de Golf en deze BMW zijn \"van de zaak\" (gekocht dus niet geleased). De Golf was min of meer een tussenauto omdat een ex-collega ontslag had genomen en deze auto min of meer over was.

Voor de Volvo reed ik prive een BMW 330i. Heb veel elektrische problemen gehad met die, lamda sondes diverse malen vervangen, thermostaat diverse malen vervangen, electronica die op hol sloeg, etc. Auto was 1 jaar oud toen ik hem kocht met slechts een paar km op de teller. Na 1.5 jaar ingeruild op de Volvo omdat ik meer stil stond dan erin reed.

Had de \"hoop\" dat de 330i een maandagochtend auto was...dus toch maar weer voor een BMW gekozen. Vanwege de mega-bijtelling van tegenwoordig en het feit dat er een kleine bij kwam gekozen om het vermogen te halveren dus van 301pk naar 143pk. Is een flink verschil maar voor dagelijks gebruik voldoende.

Ik ben nu 6-7 maanden verder en om het heel kort te zeggen; nooit meer BMW! Ik dacht dat de 330i een maandagochtend auto was maar deze 318i begint er ook al aardig op te lijken.

Problemen: krakkende koppeling, dashboard dat werkelijk in ieder hoekje kraakt en uit elkaar lijkt te vallen en sinds vanochtend de waterpomp die er na 8000km mee gestopt is.

PROBLEMEN

  • 8.000 km

Vanochtend de auto geladen om op vakantie te gaan. Vertrokken om 0530 en 15 minuten later de melding \"stop de motor, motor oververhit\". GVD, wat nu weer!?

BMW service gebeld en daar begon het gezeik; \"zit er wel koelvloeistof in?\", \"ja, wat nu?\"- Daar bel ik dus voor.
Gelukkig begon de ellende letterlijk om de hoek bij de dealer waar ik de auto heb gekocht dus tot 3 keer toe gezegd dat ik richting BMW Kalfsbeek rijd en daar de auto neerzet. \"Meneer, prima. Ik stuur een monteur\". Perfect, dacht ik nog in mijn onnozelheid...

30 minuten later komt een bergingsbedrijf mijn auto ophalen, op het terein van de BMW dealer, om deze mee te nemen naar het depot. De bestuurder vriendelijk verteld dat ik om 0900 zelf wel weer terug kom om het de dealer te vertellen.

Om 0900 weer terug; \"zaterdag is de werkplaats dicht dus kunt u maandag terug komen?\". Nee dus, jullie regelen maar wat. Uiteindelijk kwam er om 1000 een monteur die de auto aan de laptop heeft gehangen. Toen bleek de hele software verdwenen te zijn dus accu-polen los en 15 minuten later weer aankoppelen. Computer kon uitgelezen worden en het bleek dat de waterpomp het begeven had.

Kom dus zaterdag niet bij een BMW dealer met zo\'n probleem omdat BMW alleen van maandag t/m vrijdag werkt. Vakantie dus verloren.

Toen moest er vervangend vervoer geregeld worden via BMW service; \"meneer, we bellen over 10 minuten terug\". Dit heeft uiteindelijk een klein uurtje geduurd.
\"We hebben een Ford Focus in Delft of een Opel Astra in Wateringen\". Volgens mij rijd ik in een BMW en niet in een Ford of Opel (met alle respect).

Uiteindelijk de Opel opgehaald; \"meneer, u moet de auto wel zelf ophalen\". Uiteindelijk is de monteur (waarvoor absoluut complimenten laat ik dat niet vergeten) met mij de Opel heeft opgehaald. De Opel zag er werkelijk niet uit; vol met rotzooi, vies, compleet afgesleten voorbanden (geen 1mm profiel), alle 4 banden zwaar onder de minimale druk,...

Maar goed, de Opel mee en maandag weer terug om te zien of BMW Kalfsbeek het voor elkaar kan krijgen een waterpomp te vinden en te monteren.

Overigens is er totaal geen voorraad aanwezig waardoor je de verplichting hebt te wachten totdat het onderdeel uit Duitsland over komt. Belachelijk mijns inziens.

BMW een gerenommeerd merk; nee! Zelfs de standaard hulp onderweg werkt waardeloos. Onderdelen in het magazijn zoals een waterpomp, nee. Is toch geen overbodige luxe om van elk type 1 waterpomp te hebben liggen?

Volgende auto; Volvo of een Japanner. Op de een of andere manier is de kwaliteit van Duitse auto\'s niet best.

Beetje domme reaktie van \"de keuze is reuze\" - Als je nou een beetje leest en de andere review van de 320i leest dan zul je begrijpen dat ik na de 320i, een 330i heb gereden. En daar begon het gezeik (heel veel gezeik en een waardeloze dealer). Vervolgens de 330i na amper een jaar en enkele duizenden Euro\'s verder voor alleen sensoren vervangen, ingeruild op een Volvo S60R van een jaar oud. De 330i was overigens nog geen jaat oud en had minder dan 10000km op de teller. Werkelijk perfect geholpen bij Volvo en ruim 1.5 jaar zonder problemen gereden. Toen van werkgever veranderd en de mogelijkheid voor een \"auto van de zaak\" was daar. Heb toen even in een \"overstap\" auto gereden, de Golf dus. Hier heb ik 5 keer echt stil mee gestaan. Golf was overigens 2 jaar oud en had 70000 snelweg km\'s gereden. Dus drama en nooit meer. Service van Wittebrug was helemaal om te huilen. Ik zat maar te zeuren en moeilijk te doen. Maar ja, als er een bobine kapot is en de autoi rijdt op 3 cylinders...Schokt een beetje.

Zit ik mijn eigen merk de hemel in te prijzen; dacht het niet omdat BMW toch glashelder mijn merk was. Van de 3 BMW\'s die ik heb gereden vertonen er 2 geregeld serieuze problemen, is naar mijn idee een beetje te veel. Problemen kunnen vookomen maar geregeld stilstaan en slecht geholpen worden niet dus!

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.