BMW 318d Executive (2006) #2

autoreview

BMW 3-serie
BMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serieBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieurBMW 3-serie interieur

Signalement

Uitvoering318d Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Uiterlijk is prachtig, binnenruimte is groter, hij is luxer, alleen minder pk’s...

Na een tijdje wikken en wegen is de keuze toch gevallen op een 318d. Jarenlang BMW rijden was de oorzaak voor het kiezen van een nieuwe 3-serie. Als je eenmaal een BMW hebt gereden, is het moeilijk om over te stappen hebben we ondervonden.

De auto is in een woord: fantastisch! Waarom? Hij is zuinig, luxe en vooral ook nog eens sneller dan verwacht. De oude 320d perste 136pk uit het direct ingespoten blok. De e90 komt maar tot 122pk uit het nieuwe (teruggetunede) 2-liter common-railblok. Het koppel bleef hetzelfde en dat is een goede zaak. Inhalen is eigenlijk geen probleem, maar heel zelden moet er teruggeschakeld worden.

Ook een genot is de zesde versnelling, omdat met de auto veel kilometers worden gemaakt. Bij 120km/h draait de motor nog net geen 2200 toeren per minuut en loopt zo fluisterstil. Een forse verbetering tegenover de 320d die met zijn 5 versnellingen bijna tegen de 2800 tpm zat. Ook het verbruik wordt daardoor heel gunstig beinvloed. Een gemiddelde van 1:18 op de snelweg is zeker geen uitzondering. Het nadeel hiervan is dat je geneigd bent om het gaspedaal wat verder in te trappen, omdat ie zo lekker over de weg glijdt. Een slechte zaak voor de financien, want een boete is zo binnen.

Een stoplichtkiller is hij niet, de 318, maar dat weet je vooraf. Als je snel weg wil in de 1e versnelling en hem doortrekt in z’n toeren wil de diesel een nagelend geluid maken (maar dat terzijde, want daar is de auto niet voor). We gingen ook niet op zoek naar zo’n soort auto. Gewoon een lekkere cruise-bak die qua motorisering iets boven het gemiddelde ligt. Een proefrit met een 320d kon ons ook niet overtuigen. Oké, de 320 is sneller, maar dat woog voor ons niet op tegen de meerprijs. Een 318d met executive pakket is tegenwoordig al behoorlijk prijzig. Dat weet je van een BMW. Gelukkig zien we dat het geld niet verkeerd besteed is, want je hebt werkelijk geen enkel probleem met de auto. In combinatie met een gunstige verbruik en de grote onderhoudsintervallen de gebruikskosten daarom gewaardeerd met 4 sterren.

Een luxe auto, een goede betrouwbare kilometervreter, dat is de 318d.

PROBLEMEN

Mochten zich er problemen voordoen, dan zal dit gemeld worden. Maar dat zullen er BMW kennende niet zoveel worden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.